fredag 8 januari 2010

Vårkänslor

Fick jag när jag hittade dessa godingar på växtgården.... en liten primula i en svagt ljusrosa färg, den bara stod där och väntade på mej.....Lite Krokus...... vita kommer dom att bli när dom öppnat sej.
Planterade i gamla slitna lerkrukor..... kan det bli vackrare.
En liten ros fastsatt på ena prisman till min ljuskrona.....
Måste bara visa mitt senaste fynd! Ett litet dockhuvud i porslin.... gammalt såklart.....ser ni uttrycket i hennes ögon, det var det jag föll för.....(ser ni dom små spikhålen! bakom på väggen) uschina mej sånt vill man ju inte ha med på bild!
men det bjuder jag på (ler).
Önskar er alla en underbar Helg!
Kram Kathrine!

12 kommentarer :

liven sa...

Herlige vårbilder!!
Så fint med disse løkvekstene i leirkrukkene!!
Her er det ikke kommet løkvekster i salg ennå....gjerne i slutten av måneden!!

ha en fin fredag :o)

Ylle by heart sa...

Härligt!!!
Visst har man lite vårkänslor nu :-)

Elsa och Helena sa...

Hej...håller med dig, det kan inte bli vackrare än med härliga slitna lerkrukor och blommande växter!! Jättefina fat oxå...det där rosa/vita är ljuvligt.

Kram Helena

Anonym sa...

Hejsan!

Kul att du skrev tillbaka.
Vad fint det blev i lerkrukorna. Vårigt och vackert.
Amerikanarna är inte så glada för blommor inomhus de satsar allt på utomhus.
Ha en trevlig helg!
Kram Bodil.

Anne-Lie sa...

Men vilket ljuvligt dockhuvud!!Blir såååå avundsjuk hihi.Härligt med vårblommor eller hur??Synd bara att det är så förbenat kallt!!!
Trevlig helg på dig gumman!!
Kram/Anne-Lie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Var pecis ute och hämtade posten, fy vad kallt det är! Då är det mycket mysigare och titta på dina blommor. Jag gillar ljusrosa, att du fick tag i en sån. Och vita krokus som är så fint, där jag handlade idag fanns inga såna fina. Och det var ett fint dockhuvud också.
Ha en bra helg
Goa kramen
AnnaMaria

Börjelundskan sa...

Hej Kathrine!

Och God Fortsättning på dig. Tack för din kommentar, vad roligt att du tittade in hos mig. Jag har varit inne hos dig en bra stund nu,... jag fastnade där direkt, så mycke fint att titta på. Tycker om din stil jättemycke, vi verkar ha samma intresse för gamla saker också. Här ska jag knacka på fler gånger.

Ha en trevlig helg. Kram Cin

Myricas Farmor sa...

ÅÅÅ vad det är fint med primula man känner att våren börja närma sigg, fast här är 16minus.
Jag har faktiskt inte sett några ännu i affärerna, men dom kommer.
Jag vill ocx passa på att Tacka dig för att du är så gullig Bloggvän, jag blir så glad och höra från dig.
Ha en god helg
Kram

Tant Elwira sa...

Åh, vilka vårkänslor du sprider. Det blir så himla fint med dessa vårblommor som piggar upp och får oss att längta till våren.
Kram
Jessica

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så nydelig... ja nå fikk vi vår følelse her hos deg..

ha en fin fredag

Klem Kerstin=)

Majas skafferi sa...

Hej! Vad härligt med primulor och krokus! Har inte sett det än här hemma, men det kommer väl!
Så snyggt i gamla lerkrukor också!
Trevlig helg!

Uttan sa...

Så underbara Vårbilder.....
Kan behövas vara lite vårligt nu när Vi har så kallt!
Ja ja spikhål på väggen tänk att det hara jag massor av också det är väl så när man vill ändra på allt hela tiden.
Trevlig Helg!
Kram!