söndag 17 januari 2010

Lite nya kuddar

Hej alla underbara..... idag visar jag lite bilder från mitt andra gästrum, det med den gamla imperialsängen.... kommer aldrig att måla om denna skapelse det vore ett helgerån....Lite nya kuddar.... kan förändra så mycket....
En underbar kudde från Lene Bjere, tillsammans med två gamla örngott med en underbar spets runtom och monogram på, det blir så där riktigt romantiskt.... krönet på sängen med handskurna rosor....
Närbild på skönheterna... ser ni monogrammet, vilket arbete denna kvinna har lagt ner på dessa kuddar, kontrasten med det blommiga på det vita, det är sånt jag gillar...
Sen måste jag visa vad jag gjort av en gammal ram som jag fyndade på loppis, inte alls så svårt.. och billigt blev det också, jag blev i alla fall nöjd med den!
Kram till er alla!
Kathrine.

21 kommentarer :

hagagården sa...

Hej
Ja det gör du så rätt i,sängen är fin som den är,fina kuddar och bedårande bilder.
Kram o ha en go dag.
ninni

Fleurette sa...

Hello my dear Kathrine, Your bed is very beautiful and romantic!! Very, very beautiful!
I wish you a beautiful Sunday:))
Fleurette

hemma hos lilla mej sa...

Vilka underbara kuddar.Vad gulliga.Ha en skön söndag varmkram Rita ♥

Norregård sa...

Hej!!
Tack för titten hos mig!!
Ser så mysigt ut, Dina gäster har det bra;o)
Tycker inte heller du ska måla om sängen!!
Kuddarna är ljuvliga!! Jag fyndade fina örngott på Loppis igår!!
Kram kram Malin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den sängen är en riktigt fin möbel, och jättefin precis som den är. Du har gjort så fint med kuddarna, ljuvliga broderier. Tänk och sy allt det för hand så fint.
Ha en bra söndag
Goa kramen
AnnaMaria

Anna-Lena sa...

Hej!

Vilken underbar imperial säng och kuddarna med monogram underbara! Tänk vilket arbete de lade ned på örngotten för i världen.

Önskar dig en fin start på veckan!

kramar Anna-Lena♥

Krukmakeri hemjord sa...

Vilken underbar säng och som sagt allt ska inte målas*L*
Älskar oxå spetsar av alla de slag!

ha de gött
annbritt

Hanna sa...

Så underbart fint.
Kram
Hanna

Myricas Farmor sa...

Hejsan
vad dom gamla örngotten är fina,och sängen ska vi inte tala om, den är ljuvlig.
Ramen gör sig bra till bilden.
Mycket fint.
kram

Viola sa...

Vilken ljuvlig säng,. så romantisk och vacker, får man sova i den om man kommer och hälsar på...:) nu är kalasandet över, magen står på sju hörn och massor utav mat över...som vanligt...att man aldrig lär sig, ha en bra måndag, kram

Katta sa...

Visst vore et ett helgerån att måla om den vackra sängen bara för en trends skull den är ju så vacker som den är och de gamla såetskuddarna gör sig så bra till den.Kram Katta

Anonym sa...

Vilka underbart vackra kuddar. Jag hade heller aldrig målat denna bedårande säng.
Åhh, ramen och motivet är så fint.
Kram

Mejrams! sa...

Där sover nog dina gäster gott, det skulle i alla fall jag göra. Helt rätt tänkt när det gäller att INTE måla om sängen. Ha en skön vecka. Kram Merja

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så vakker seng - noen ting skal man ikke male tror jeg de tar seg best ut slik de er! Og putene passer jo perfekt i den senga!

Mejrams! sa...

Lampskärmen är vit men ser nog litet grå ut pga den gråa fotodagen. Finns i min butik och kostar 299:-./Merja

Kristall & Pynt sa...

Hej!
Så fin säng den skulle inte jag heller måla,det är så fint med kuddarna till,så fint med kontraster.
Ha det gott
Kram Sofia

mig & alice sa...

Jag håller helt med dig angående sängen... mot allt det andra vita så blir den som ett smycke.

Vacker ram du gjort med den fina ramen också :-).
Ha det så gott.
Kraam
Melinda

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilken vacker säng! Den är verkligen fin precis som den är. Kuddarna skulle inte komma till sin rätt någon annan stans. Det blir en sån fin kontrast mot det mörka träet. Tack för titten inne hos mig. Jag blir såååå glad när jag får besök!
Kram/ Anna

Elsa och Helena sa...

Vilken fantastisk säng...du gör helt rätt som inte målar den!! Det är så fint med vita kuddarna och överkastet till det mörka!!

Kram Helena

Anonym sa...

Hejsan!!
Vilken vacker säng och så fina kuddar du bäddat så vackert med.
Ha en fin dag!
Kram Bodil.

Vita små hjärtan sa...

Oj vilken vacker säng!!!! Å alla kuddarna.... Där skulle man gärna vila en stund!!!
Kram Agnetha