torsdag 28 januari 2010

Sovrum del 3

Godmorgon alla underbara..... i morse när jag kom upp var det så vitt när jag kikade ut så jag blev bländad..... har kommit en decimeter nysnö under natten... så sagolikt vackert.Ja jag skulle kunna visa hur mycket bilder som helst på mitt sovrum men väljer att avsluta idag med del 3, här ser man sovrummet från ett annat håll, har valt att ställa upp en gammal skärm för att på så sätt göra det lite mindre, tyget på skärmen är sytt av ett gammalt lakan, tycker det blev ganska så bra.....bakom tronar kakelugnen.

Här en närmre bild.......

Och ytterligare en närmre bild..... ser ni hängaren som nattlinnet hänger på, det är en gammal trägalge som jag klätt med gamla spetsar....

Avslutar med detta lilla stilleben på en egengjord strut och ett litet zinkkors och en pytteliten torkad ros.... och under hela härligheten detta underbara magasin.....

Sen vill jag tacka för alla underbara kommentarer som ni lämnar på min lilla blogg... dom värmer.....

Kram Kathrine!

16 kommentarer :

Katta sa...

Åh, ännu finare bilder från sovrummet! Vilken fin skärm. Och det lilla linnet. Och vilken underbar kakelugn :) (Tulpanerna köptes på Hötorget)Kram Katta

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så vakkert! Kjempefint med den den skjermveggen du har kledt med et gammelt laken.

Ha en fin dag!
Klem

Magdalena sa...

heisann.. så utrolig nydelig soverom, medde vackreste detaljer...
ha en finfin dag!

magny

Pia sa...

En så fin skärm med lakanen!!! Har en dylik på min önskelista!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin skärm, så jättefint det blev med det spetslakanet. Och galgen var en bra idé, några såna tror jag finns här också.
Må så gott
Kramar
Annamaria

Anonym sa...

Man bara njuter av dina vackra bilder. Vilket bra tips med spetslakanet.
Önskar dig en fin dag.
Kram

Myricas Farmor sa...

Det är såå fint så jag tycker du ska visa mera bilder, men får sådan ispiration av att se detta underbara rum.
Ha det bra
kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jättefin skärmvägg! Jag har en sådan stående som är grön... lite annorlunda. men jag vet inte ännu var jag ska ha den... Ett delikat problem.
Kram
MArie

Fleurette sa...

Hello my dear Kathrine, Again, beautiful photos of your beautiful and romantic bedroom!!! Lovely, lovely, lovely!!!!!!!!!!!!!!
Have a nice day and very nice evening
Kram Fleurette

Viola sa...

Ett underbart sovrum det har du..och vikskärmen..suck..här har det kommit en halvmeter snö, är precis utplogad, har varit insnöad sedan igår kväll och mu sätter det igång igen och snöa...vad säger man hej och hå kanske...kramen

Vit som snö sa...

En så vacker skärm! Alltid kul om man kan förena nytta med nöje i sina vackra saker!
Ditt sovrum är verkligen vackert!
Kram Cilla

Marie Louise sa...

Hejsan!
Tack för att du kikade in till mig. Du har verkligen en fin blogg. Så mycket vackra inspirationsbilder och fina gamla saker.
Länkar dig till mig! Kram Marie..

hagagården sa...

Hej
Så fint du har det i sovrummet,härlig kakelugn du har,det är en dröm jag har att få en fin kakelugn.
Kram
ninni

Mitt hvite hus sa...

Et vakkert soverom som det må være en drøm å legge seg i hver kveld..

Ønsker deg en fin dag..**Klem Kerstin

Anonym sa...

Tack, för att du tycker bakgrunden är fin:-)
Hmm, problem i min blogg idag igen. Går inte att få fram kommentarerna hos mig.
Ha, en fin dag.
Kram

Thilda sa...

So beautiful! :)