fredag 29 januari 2010

Vårblomster och gamla romantiska kläder

En bukett med tulpaner......står på mitt köksbord och får mej att känna att nu är det trots allt inte så långt kvar......till Våren!!!!!En liten ljusrosa viva med krussiga blommor... står i mitt köksfönster.....
En klädstång med lite gamla kläder.....
Jag har nu kommit över en hel del gamla kläder, helt underbara romantiska kreationer, med spetsar, volanger och brodyrer....det som syns på bilden är bara en bråkdel av allt som jag hittat, men det tar sin lilla tid att gå i genom allt och tvätta och stryka allt innan det är okey.
Kolla in linnet här under helt bedårande i ett tunt fint bommullstyg, med underbara spetsar och monogram längst ner.
Och sedan denna underbara kreation med massor utav brodyrer... tänk vilket arbete att göra allt för hand ...ja det finns som sagt mycket mera.... särkar, mammelucker, spetsar, brodyrer, lakan, örngott mm, jag kommer att lägga ut kläderna på min bloggisbutik allt eftersom jag får dom i ordning.....
Så Varmt Välkomna in!
Önskar alla en underbar Helg!
Kram Kathrine!

27 kommentarer :

Myricas Farmor sa...

Hejsan
jag tog mig en liten rast mitt i städandet och som vanligt går jag in på din blogg och får seeee dom mest förtjusande kläder, jag blir sjuk, hi hi hi .
vad spännande.
Ha det bra vi hörs
kramar

Fleurette sa...

Hello dear Kathrin, You have beautiful spring flowers-super photos!!! Your beautiful lingerie is very amazing!!!!!!!!!!
Have a nice day and very nice week-end
Kram Fleurette

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så bra med så hög burk, blev jättefint till tulpanerna. Och det var mycket fint på den stången, får hålla koll på din butik nu..
Ha en toppenhelg
Goa kramen
AnnaMaria

Synnøve sa...

Koselig blogg du har.
Jeg sender deg mail om varer jeg gjerne vil kjøpe av deg.
Klem

Viola sa...

Vad är det du har för skattkammare där du bor ...du hittar ju alltid så vackra kläder...:) ha en skön helg, kramar

hagagården sa...

Hej
Tack för dina gulliga ord,men oj va mycke fina kläder du har fått tag på,måste kika in i din lilla bloggbutik.
kram
ninni

hemma hos lilla mej sa...

Vad mycket snygga kläder du ALLTID visar.Härligt med stor burk till Tulpanerna läckert.Ha en mysig kväll varmkram Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

Så mye fint du finner... er du på loppis eller?? nydelige gamle klær...

ønsker deg en fin helg...

Klem Kerstin

Marie Louise sa...

Oj, alla dessa fina kläder du får tag på. Vacker färg på tulpanerna i glasburken.
Kram Marie..

MariMaja sa...

Nydelige klær!
God helg:)

Änglarnas hus sa...

Såå mycket snyggt du har hittat..fantastiskt att folk har sparat på dessa så vi kan njuta av dem så här många år senare!

Kramis Sanne!!

Elsa och Helena sa...

Vilka vackra kläder...så ljuvt och romantiskt! Vad roligt att dom hamnade hos dig:)

Vackra vårblommor behövs i detta snöande...tar det aldrig slut?!

Kram Helena

Katta sa...

Vilka underbara gamla kläder!! Helt juvliga och så söt galgen med tygrosen är.Du borde ha en vintagebutik med såna fina gamla saker.Ha en bra helg, kram Katta

liven sa...

Hei Kathrine
Så nydelige bilder du viser her og i ditt innlegg under her også!!
Nydelige tekstiler du har :o)
her er vårlig stemning hos deg!!

Ha en fin lørdag :o)

Anonym sa...

Åhh, vad underbart det är med tulpaner. Man längtar som en tok efter våren nu.
Önskar dig en fin helg.
Kram

Anna-Lena sa...

Vilken tur att det går att skapa lite vårkänslor med tulpaner! Vilka fina gamla kläder du har fått tag på. Måste nog kika in till din butik snart!

Önskar dig en mysig helg!

Kramar Anna-Lena♥

Lilla Rummet sa...

Vad härliga vårblommor du köpt....vart så fint med den höga glasburken till tulpanerna.
Mycke fina kläder du fått tag på, och de har så vackra spetsar och brodyrer.
Ha en härlig helg.
Kram Britt

Synnøve sa...

hei
Jeg har sendt deg mail med bestilling av varer,men har fått beskjed om at den ikke er mottat av deg. Vet ikke hva som gjør det. Jeg prøver på nytt og sende deg mail.
Klem Synnøve

Hanna sa...

Vår fint.
Ha en fortsatt bra helg.
kram
Hanna

Agnes Maria sa...

Hej !

Åh, nu måste man ju ila in på fina Butiken, vilka ljuvliga kläder!!!
Kram på dig.
Åsa

Fro (Idyll på landet...) sa...

Du finner jo så mye fint! :) Flotte gamle klær! :)

Ha ei fortsatt god helg!
Klem

Vit som snö sa...

Underbara kläder!!! Helt fantastiska!
Kram Cilla

Kristall & Pynt sa...

Så vackra gamla kläder, nu ska jag kika in i din bloggbutik.
Ha det gott
Kram Sofia

Nostalgia sa...

Hei, for en trivelig blogg du har !

Måtte bare scrolle nedover siden her, så mye vakkert !!! Måtte legge meg til som følger !

Ha en fortsatt fin helg !
Klem, Nostalgia

Anonym sa...

God morgon.
Nu har jag gjort ett inlägg hos mig med dina saker:-)
Kram

The Rustic Victorian sa...

How very sweet!

Anonym sa...

Τhеrе's certainly a lot to know about this issue. I love all of the points you've maԁе.


my web sіtе; ipl Hair removal