tisdag 12 januari 2010

Den gamla Nallen

Den här bilden får mej att tänka på vad vi har framför oss...... Våren med allt den har att bjuda oss på trädgård, blommor, fåglar som sjunger....ja allt sånt som hör våren till, det vill jag förmedla till er alla, även om det dröjer ett tag till.....Sedan vill jag visa er min lilla nalle som jag fyndade för många år sedan på en lokal loppis....plötsligt satt han där och såg så ensam och olycklig ut, och jag blev kär..... Han är så gammal att han är ihoppsatt med nitar i armar och ben.... så då kan ni tänka er... och han har fått en gammal dockkrage runt halsen..... är han inte söt så säg?
Och så lite spetsar...... ja det går jag igång på... har dille på spetsar....här har jag hängt fram några som prydnad... och som jag kan gå och kika på, istället för att dom ligger undanlagda.
Denna text kommer jag att lägga ut på min lilla butik idag, den är ca 1,40 cm lång, och bokstäverna skrapar man ut på väggen, har bara 2 st kvar, så Välkomna in i min lilla bloggis butik!
Kram alla underbara därute!
Kathrine!

15 kommentarer :

liven sa...

Heisann!!
Kjempefine bilder du viser og den lille nallen var nå bare så søt!!
Klart den måtte bli med hjem :o)
Ønsker deg en fin dag der borte i sverige :o)

hemma hos lilla mej sa...

Vad fina bilder du visar.Nallen var ju bara så söt......Ha en skön och härlig tisdag .Varnkram Rita ♥

Myricas Farmor sa...

Jag håller fullständig med dig, spetsar i alla dess former är såååå ljuvligt.
Nallar har väl alltid varit något specielt, snälla och goda.
kram

hagagården sa...

Men oj vilken go liten nalle du har,förstår att du blev kär i den.
Kam o ha en go dag.
ninni

hemtrevnad marie sa...

Å,så söt nalle var med vacker krage:)
önskar dig en fin dag Kathrine!
kraam

Fleurette sa...

Hello dear Kathrine, This is a beautiful spring old photo! I want spring!!!!!!!
Your little bear is too cute:))
Trevlig dag
Kram, Fleurette

Fro (Idyll på landet...) sa...

Så fine bilder - bamsen er kjempesøt, og så fine blonder du har.

KLem

ängeln i vitt sa...

Halloj Kathrine!

Gud så söt liten nalle. Jättefint med kragen på. Jag gillar oxå spetsar men dom ligger derpackade....ska nog hänga fram dom ser jag hihi.

Stort tack för särken...såna går jag igång på :) Tack igen.

Kramiz Carina

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så söt han var den lilla nallen! Jag gillar sådana där gamla använda gosedjur...
Kram
Marie

Viola sa...

Verkligen en rar nalle som fick komma hem till dig, i morgon är det min stora loppisdag, nu är ordningen återställd igen..har ju alltid varit min stora loppisdag, ligger ju efter med inköp sedan sjukskrivningen, ha en skön kväll, kram

Solstrimmor & Stjärnstrålar sa...

Underbar nalle och visst är det underbart med spetsar, gillar jag oxå :D
och visst är mina lådor fina :D gillar dom oxå!
Ha det gott!
kram
nina

Duchess of Tea sa...

Kathrine darling the first photo is simply gorgeous, I love it.

Love & Hugs
Duchess

Vintage sa...

Kyrkoljusstaken finns kvar.Du kan väl maila mig susanne.kuggeboda@telia.com Nallen är så söt,vad bra att du tog hand om den. Hade kvar min gamal nalle länge som jag fick när jag fyllde 1 år. Mina senaste hundar tuggade tyvärr upp den.Du har en jättefin blogg Kram susanne

Katta sa...

Vilken vacker vintagebild! Och nallen är ju så söt med musketörkrage och allt.Spetsar går jag med igång på och låter ibland finnas framme för att ses. Ha en bra dag, kram Katta

The Rustic Victorian sa...

Lovely laces on a lovely magazine!
Marcie
from America