söndag 10 januari 2010

Inspirationen flödar!

Ja det gör den verkligen..... jag har sån inspiration, springer runt här i huset och städar och donar, tar en massa bilder nu när solen flödar in, ja det är full fart .....
Det måste vara ljuset.... och att sola skiner på dagarna, det är så ljuvligt, men det är lite för kallt för min del, men, men, man kan inte få allt. Har hittat två fina ljusrosa begonior som passar så bra i mina två fönster inne i sovrummet.......så här står dom nu.
Nallen har fått en romantisk spetsmössa.....är han inte
Gudomligt söt......
Måste bara visa denna romantiska pyjamasförvaring..... med en ljuvlig bred spets runtom.... och broderat Sov Gott på.....ligger här i min korgstol inne i sovrummet. Dessa små gamla portmonnäer...... en med pärlor alltså, den är helt gjord av små pärlor, denna fann jag på en loppis för så där en 30 år sen, den andra i tyg med handbroderade rosor, ja jag behöver väl inte säga mera......
Här har jag tagit fram en nattmössa som jag hittade på vinden i min koffert med gamla kläder, jag har redan så många.... så jag tänkte avvara den här till någon, så jag lägger ut den på min lilla bloggisbutik till försäljning idag, Varmt Välkomna in.....
Sedan vill jag passa på att tacka för alla kommentarer som ni lämnar på min lilla blogg..... i morse hade jag fått hela 16 kommentarer på gårdagens inlägg, det tycker jag är helt fantastiskt, så Tack alla underbara!
Kram Kathrine!

12 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Vilkafina bilder du visar.Jisses vad söt nallen var .Helt underbar.Ha en fin söndag.Kram Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

ÅÅ så amnge flotte bilder... nallen var favoritt.. så ur søt han var..

Ha en strålende søndag.:

Klem Kerstin

Uttan sa...

Ja visst känner man att det kommer en vår och i går fick Vi en sån fin tulpanbukett och då kändes det så skönt att jag hunnit få bort julgardinerna och det känns vår när jag sätter näsan i buketten och drar in dofterna av krispiga tulpaner.
Ha en underbar Söndag Kära Du!
Kram!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Han är så söt nallen i spetsmössan, och din pyjamasgömma är jättefin. Tänk att du fyndade så fina broderade portmonnäer, och har kvar dom. Jättefina! Och mössan du ska sälja är också så fin.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Lauliette by H sa...

Bonjour,
Vos photos merveilleuses Sont ......
Bonne journée.
Lauliette

Myricas Farmor sa...

Såå fina kort som alltid, nallen är söt med sin mössa, men jag blev så förtjust i pyamas förvaringen, den var jätte fin.
Ha det gott
kram

Fleurette sa...

Hello my dear Kathrine, Your begonia is sweet and beautiful! Teddy bear is too cute:))
Everything is very beautiful!
Have a nice evening and nice new week
Kram, Fleurette

Anna-Lena sa...

Hej!

Vad härligt att känna sig full av inspiration. Själv känner jag mig lite trött trots lång ledighet... Vad fin Begonian blev i fönstret och den där pyjamas påsen var helt underbar!

Hoppas att du får en fin vecka med lika mycket inspirationsanda!

Kramar Anna-Lena

Vit som snö sa...

Vilka fina bilder! Härligt att inspirationen flödar. Attans att jag missade mössan, den var ljuvlig!
Ha en fin vecka! Kram Cilla

Viola sa...

Vad trött jag blir..nu hann jag inte heller denna gången, den nattmössan var ju min..har jobbat i butiken hela dagen med nya varor som jag köpt in så det blev en sen bloggsväng idag, ha en fin vecka, kram

Ida sa...

Hejsan vännen!
Vad härligt att du har så mkt inspiration, vill tacka för att du delar med dig av den. Här hemma är det stiltje just nu. Har lite tankar och så men det är lite större projekt så vi måste båda få fram lite energi.

Vilka härliga blommor du handlat, känner såna vårkänslor när jag tittar på bilderna.
Ha det så gott.
kram Ida

Lilla Rummet sa...

Godmorgon! Såå söt nallen var i sin spetsmössa. Fin pyjamasgömma du har. Vilka härliga lökar du har satt i tidigare inlägg. Nu börjar man längta efter våren. Köpte året första tulpaner i går och de blev vita.
Ha en skön vecka.
Kramiz Britt