torsdag 14 januari 2010

Julen bortplockad

Idag känner jag mej så nöjd.....använde gårdagen till att ta bort det sista av Julen..... känns lite vemodigt, men samtidigt kul att få plocka fram lite annat, så här blev mitt månbord när granen fick ge vika... jag har valt att låta den franska kyrkoljusstaken få stå framme ett tag till....Madonnan......
En bild från min ljusbricka.... en enkel vit tulpan.... lite lökväxter i mitt fönster.
Sen har jag varit på rea.... och fastnade för denna lilla gunghäst.....
Några zinkstrutar finnes nu att köpa på min lilla bloggisbutik.....själva struten är gjord i zink, har fått svart rynkad tyll, och en vacker bild påklistrad på framsidan.
Kram till er alla!
Kathrine!

18 kommentarer :

Myricas Farmor sa...

Hej
vilka fina strutar du gjort, häftiga.
Gung hästen är riktigt gullig, jag har en sådan som jag har ärvt.
Nej då det var gulligt att du länkar till min tävling,
Ha en god dag
kram

Viola sa...

God förmiddag, jag gör som du...låter min stake vara kvar i gästrummets fönster..kan nog tänka mig att ha den framme året runt..har den i mörkt brun..ljuvliga strutar du gör, nu är det dags att sätta fart och fota ca 100 st varor jag köpt in...) härligt att det är som vanligt igen, ha en bra dag, KRAM

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Den ljusstaken passar fint ihop med madonnan, du har jättefint på bordet. Mina ljusstakar får stå året runt, dom lyser så fint nu efter jul också. Jättefin strut du gjort.
Stor kram
AnnaMaria

Lilla Rummet sa...

Hej! Jag gör som du har kvar den vackra ljusstaken. Man skulle nästan kunna ha den året om framme.
Jättefina strutar du gjort.
Ha en skön helg.
Kramiz Britt

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint med den underbara ljusstaken ihop med madonnan.Jag ångrar mej att jag inte köpte den ljusstaken bara så himla fin.Jättefina strutar du har gjort.Ha en skön dag.Värmande kramar Rita ♥

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅ så fint du ahr gjort det ...gyngehesten var skjønn---- ønsker meg evldig en slik hest jeg også..

Ønsker deg en fin dag..

Klem Kerstin

Anonym sa...

Vilken söt liten gunghäst du har köpt. Verkligen fina zinkstrutar du har.
Ha, en fin dag.
Kram

Vit som snö sa...

Åhh din lyckost, jag har sökt en sån liten gunghäst men inte lyckats hitta en:(
Säg til om du tröttnar på den;)
Jag kommer att ha framme mina kyrkoljusstakar (råkar ju ha 3 stycken) hela året, tycker inte dom är såå juliga men jag plockar bort dom från fönstret.
Kram Cilla

Lilla Rummet sa...

Köpte lyktan här i Harbo där jag bor, igår hade hon 2 kvar. De är kanonfina. Kostar 585,-.
Kram Britt

Kristin sa...

Vilken trevlig blogg!
Den där ljusstaken tycker jag gott man kan ha framme året runt, den är för fin för att bara stå framme en månad om året. Den gör sig inte undangömd i någon skrubb :)
//kristin (som kommer att titta in här fler gånger)

Pia sa...

Härligt liten kranss på madonnan, nästan en törnekrona! Skall försöka något dylikt själv.

Kraam Pia

Millas hem sa...

Vilken charmig liten gunghäst!

Kram

Agnes Maria sa...

Hej!

Tack gulliga du för den såååå fina blusen jag beställde av dig, och hjärtat du skickade med... helt i min stil, tack snälla!
Jag skall lägga ut det på bloggen inom kort.
Fina bilder du tagit, vackert med vita tulpaner.
Kram Åsa

Marge sa...

Hej!

Dina strutar är så ljuvliga!
Ditt hem är så vackert och din blog också!!!

Tyvärr, min svenska är inte så bra.

Ha en vacker veckoslut!

Ps. Tack för besöket hos mig och jag ska kom tillbaka:)

Fleurette sa...

Hello Kathrine, Your pictures and decorations are very beautiful!!!
Have a nice evening
Fleurette

Ida sa...

Hei!

Tusen takk for veldig hyggelig besøk hos meg :) Så fin blogg du har! Og så utrolig mange inspirerende og fine detaljer du viser! GYngehesten er ett funn, den var nydelig!

Jeg går å drømmer om en kirkestake og en madonna - kanskje .. en dag :)

Klem

Krukmakeri hemjord sa...

Den ljusstaken skulle jag ha framme året om*L*

Vad fick du ge för gunghästen?

ha de gött
annbritt

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!!

Så skönt att rensa ut det man längtar ett helt år på att få ta fram :)..Lustigt!

Jag har ocskå valt att ha min kyrkoljusstake framme ..den e ju såå fin!

Ha en underbar helg!!
Kramis Sanne