onsdag 6 januari 2010

Lite av varje!

Ute är det riktigt kallt 28 Minus grader i morse, jag tror jag håller mej inomhus idag också, denna bild tog jag igår efter jag hade tagit ner adventsstjärnan som hängt i fönstret, sedan tog jag fram den vita lampan och ställde där, och vips så var julen borta härinne i gästrummet.....En liten annan vinkel.....
Nu skall jag ta mej ett varmt bad....... Rosorna är torkade från i somras......har behållit sin vackra färg, åhh vad jag längtar till våren, men än så länge får jag bara drömma mej bort....... Här har jag rullat upp lite handknypplad spets på en gammal trådrulle ca 4 meter, kommer att lägga in denna på min lilla butik idag...... Måste passa på att tacka för alla underbara kommentarer ni lämnar efter er! Tack, tack, tack..... Kram Kathrine!

12 kommentarer :

Viola sa...

Så fint och romantiskt precis i VIOLANS smak...du säg till när du vill sälja den kannan..:) ha en fin dag i kylan, vi har "bara" 15 gr idag, KRAM

Katta sa...

Så mysigt det ser ut hos dej.Gillar de gamla särkarna med små tygblommor på, gillar tygblommor med för den delen. Ja igår stannade vi faktiskt inne hela dan med och i dag är det ännu kallare men det blir nog en lite promenad ute i allafall.Ha en bra trettondag, kram Katta

pärlemor sa...

Detta med ett bad låter härligt, det är lika kallt här hos oss, det är så trevligt att titta på din fina atmosfär! må så gott, kram Kajsa

Ida sa...

Hejsan vännen!
Visst är det mysigt att städa bort julen och istället börja drömma om våren. Ser verkligen fram emot denna sommar. Hoppas så att vi ska kunna njuta av den och kanske t o m komma bort på en liten minisemester.

Vad vackert det blev i fönstret, är så fint med såna lampskärmar. Härligt med ett bad också, tar mig gärna ett själv när jag får tid. Är ju så avkopplande.
Ha en underbar dag.
Kram Ida

Mitt hvite hus sa...

heisan...som du koser deg inne.. et varmt bad hørtes herli9g ut... nydelige bi9lder.. den kanna falt jeg virkelig for...

Kos deg inne ..

klem Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det blir ljust och fint när julen åker ut, jag har också plockat bort mycket idag. Granen får stå kvar till söndag.
Ha en fin dag
Goa kramen till dig
AnnaMaria

Myricas Farmor sa...

Vilka fina bilder, den gamla flaskan med lotion och Kannan, skulle inte jag ha något mot att äga,hi hi.
Jag har inte börjat att ta bort julen, men tänkte till veckan.
Ha det gott
kram

Agnes Maria sa...

Hej i stugan!

Så vackert romantiskt du har det, jättefint!
Du är det ok om jag lägger dig på min blogglista?? jag vill inte missa en massa fint som du lägger ut både på bloggen och Butiken, såg att du har gamla kläder... de är jag så svag för, blusen du visade, är den såld?
Ha det gott min vän.
Kram Åsa

Smultronlycka sa...

Det är så skönt att städa ut julen och blicka mot ljusare och varmare tider..
Så härligt det lät med ett varmt bad..
Ha det gott!
Kram Anna

Anonym sa...

Brr, vad ni har det kallt. Tycker att vi har det svinkallt med 14-15 minus.
Här håller man då sig inne också i värmen.
Jag har mailat dig.
Kram kram

Vita små hjärtan sa...

Hej!
Å så ljuvliga bilder!!!
Ha en bra dag!
Kram Agnetha

Titti sa...

Jättefina bilder du bjuder på...Kram & ha en bra dag.