torsdag 20 mars 2014

Vårdagjämning...

Godmorgon alla fina Läsare...
Idag är det Vårdagjämning,
men ute är det Vinter, 
och marken är täckt av snö,

 Jag har gjort en Vårplantering av vita krokus, 
Har haft dom stått utanför på trappan,
men med 4 minus på nätterna tyckte jag det var 
bäst att ta in dessa raringar,

 Idag blir det lite bilder från mitt Gästrum,

 Vad vore livet utan blommor,
det är verkligen en glädje i mitt liv,

 Och dessa är till er för att ni så troget kikar in här 
på min blogg,
det värmer mitt hjärta skall ni veta,

 En sak är säker i alla fall,,trots all snö.
 Ljuset har kommit tillbaka,
och det om nåt är väl ett tecken på att 
Våren är här

 Idag är det en sorgens dag här hos mej.
Idag tar vi Farväl av min lilla Pappa,
det har vart en jobbig tid dessa veckor sedan
min Pappa  gick bort,
Och jag har inte varit så aktiv här på bloggen 
som jag brukar vara,
Med en vacker Kungsängslilja,
avslutar jag dagens inlägg,
den får stå för det sköra och Vackra
 här i Livet...


Ta hand om er...

Kramar Kathrine...

18 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det kommer bli en tung dag, men också många fina minnen säkert.
Jag tänker på dig
Stor kram
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

Sänder dej massor av tankar och styrkekramar .Varmaste krama Rita

Mia sa...

Sorg är en del av livet..vi som får vandra en stund till här på jorden lär oss att akta livet och vårda det vi har/ hoppas att ditt farväl blir minnesvärt och vackert, kram Mia

House and Garden by Bia sa...

Så fint du har hemma hos dej...och som du säger var vore livet utan blommor ;)....hoppas det går bra idag....och kom ihåg: efter regn kommer sol ;)......ha det gott!
Kram bia

It's me sa...

Happy spring today......love from me...x !

Bitte sa...

Jag förstår att det kommer att bli en tung dag idag, att mista en älskad förälder är nog något av det sorgligaste vi får vara med om i livet. Hoppas att det blir ett vackert farväl, mina tankar går till dig *kram*.

Varma kramar
Bitte

john sa...

Hello Kathrine ...so sorry to hear of the loss of your father ...I'm sending you much love !
I too love flowers and feel the need to have them in the home ....your photos are just lovely !
Have a peaceful weekend...Gail x

mittlantliga sa...

Tänker på dig!
Varm kram från mig!
Heléne

Frida sa...

Jag förstår att det har varit en svår tid. Tänker på dig!
Kramar Frida

hagagården sa...

Underbara bilder !!!
Stora vår kramar till dig.
Ninni

Hajan sa...

Jag hoppas att dagen ändå bliver till ett vackert minne. Jag vet hur det är, ville inte alls den dagen, när min make gick bort.
Men oh så tacksam jag är att jag gjorde det, till slut blev det en dag som han ville ha det.
Jag har ringt alldeles nyss till Stockholm för att förmedla till
Min stora dag. En kär väninna som
gått bort, ville inte ha en massa blommor som jag inte ser i alla fall, sade hon. Hon fick ändå bli 92 år.
Hoppas allt går bra lilla vän-

kram från Hajan

Hajan sa...

Jag hoppas att dagen ändå bliver till ett vackert minne. Jag vet hur det är, ville inte alls den dagen, när min make gick bort.
Men oh så tacksam jag är att jag gjorde det, till slut blev det en dag som han ville ha det.
Jag har ringt alldeles nyss till Stockholm för att förmedla till
Min stora dag. En kär väninna som
gått bort, ville inte ha en massa blommor som jag inte ser i alla fall, sade hon. Hon fick ändå bli 92 år.
Hoppas allt går bra lilla vän-

kram från Hajan

Marie maräng sa...

Så fint det ser ut i gästrummet!

Ja.. vad vore livet utan blommor! Det finns inget enklare sätt att pigga upp humöret på än att köpa hem lite härliga blommor. Snart kan vi även gå ut och plocka in en härlig bukett... =)

Hoppas det gick bra igår när ni tog ett sista farväl!

Önskar dig en fin helg med massor av härlig vårsol!
Stor kram till dig!
Marie

myrica sa...

Så trevliga vår bilder, man blir så glad.
Jag hoppas att du får en trevlig helg
Kram

Eleonora sa...

Kära vännen,
Hoppas att det har gått bra för dig denna sorgens dag. Men din far har nu fått vila och ro och eftersom det är livets gång, så hoppas jag att du ska finna ro och glädje i tillvaron även i fortsättningen och vårda ditt minne av en älskad far.

Så fint du har i ditt gästrum. Där vill jag gärna vara gäst. Det påminner mig om att jag MÅSTE åtgärda mitt eget gästrum som verkligen inte är så inbjudande just nu. Där bor min papegoja och pga henne, har jag legat lågt med renovering där.

Hoppas du får en fin helg.
Kram
Eleonora

HWIT BLOGG sa...

Läste precis ditt inlägg och skickar dig en stor varm kram...jag förstår hur du känner dig, låt det ta tid...tänker på dig.
Stor varm kram,
Titti

Tidevarf sa...

Vackra bilder med ljuvliga blommor. Så underbara!

Hoppas det blev ett fint farväl tills ni ses en dag.

Tack fina du för hälsningen.
Kram
Anneli

Hanna sa...

Vad fint det ser ut!