måndag 10 mars 2014

Ny vecka, och Morgondagens Nyheter...

God Middag alla fina Läsare,
Ny vecka, Nya tag,
Lite rosa ranukler får pryda mitt köksbord,

 Det är en av mina favoritblommor,

 Här kommer en presentation av Morgondagns Nyheter,
på Butiken,
En gammal Ägghöna i Gips,
Så charmig,
Tvådelad om man vill förvara lite godis i den,
Ler!

 Närbild på denna,
klicka på bilden så ser ni bättre,

 Ett gammalt Linne inköpt i Danmark,
fin brodyr,

 En gammal handvirkad pläd med frans,

 Och några gamla Pärlband som suttit på
gamla Klänningar från seklets början,
otroligt fina, 
pärlorna är ditsydda för hand,
dessa har jag köpt in i Danmark,
finns bara några längder, varje längd är ca 1,5 meter
långa.

 Närbild,

 Gamla Örngott,

 Gammalt förkläde med spets och monogram,

 Gamla Äggkoppar i glas föreställande kycklingar,
Och en del annat så klart,
Så varmt Välkomna att kika in  i morgon Tisdag,
Ta hand om er så ses vi snart igen!


Kramar Kathrine...

7 kommentarer :

myrica sa...

Åååå så mycket fint.
Jag gillar att se alla fina saker du har.
Ha en bra dag
kram

Hajan sa...

OJ SÅ MYCKET FINT DU HITTAT.
ROLIGT AT SE ALLT VACKERT,
DET FINNS NOG NÅGON SOM BLIVER SUGEN PÅ ETT PLAGG ELLER NÅGOT ANNAT.

TACK FÖR TITTEN

Frida sa...

Vilket vackert gammalt linne, ett sånt hantverk. Visst är ranunklar vackra. Ha en skön vårdag :) Kram Frida

House and Garden by Bia sa...

Så mycket fint du visar ;))....jag gillar också ranunkel....en bland mina favoritblommor ;))...hoppas din dag blir bra ;)...
Kram bia

Anno 1924 sa...

Nydelige små ranunkler og så mange vakre ting! Putevarene med monogram var kjempefine! Ønsker deg en fin ukestart:) Klem

It's me sa...

Happy new week darling.....love Ria...x !

Unknown sa...

Såå söta blommor det där.
Och vackerspetsar...jag blir alltid så nyfiken på mönstren hos dem :)

Önskar Dig en fin vecka <3
Kramen,Eva