söndag 23 mars 2014

Livet Går vidare...

Godmorgon Kära Läsare.
Tack för alla fina kommentarer på mitt sista inlägg,
det värmer mitt hjärta,
Med vad som än sker så går livet  trots allt 
vidare,
och det är bara att följa med så länge man får,
Det blev en fin Begravning för min lilla Pappa,
en vacker stilla cermoni.
som jag bevarar långt in i mitt hjärta.

 I Helgen har vi vart iväg på en kort inköpsresa till Köpenhamn,
denna resa har vart planerad sedan långt tillbaka,
Och jag tror jag behövde det, 
efter allt som vart, 
jag fick tillbaka min inspiration igen,
och jag hittade så mycket fina gamla saker, som fick följa med hem,
Jag kommer att börja redan på Tisdag att lägga ut
lite av sakerna på min butik,
Bara så att ni vet,
Och så klart fick lite blommor följa med hem,
Ljusrosa Hortensior, och rosa Ranunkler,
blommor är betydligt mycket billigare i Danmark 
än här hemma 
Och blommor är mitt Liv!
Ler!

 Lite bilder på dessa raringar!
Idag skiner solen här och fåglarna kvittrar,
och det känns att Det är Vår i luften,
Ta hand om er!


Kramar Kathrine...

14 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hallå snygging! Ja livet går vidare, även om man gråter på insidan. Just och åka på inköpsresa var jättebra, man behöver något som skingrar tankarna. Ser som alltid fram emot tisdag morgon.
Stor varm kram till dig fina bloggvän
AnnaMaria

Solstrimmor sa...

Svårt att ta avsked av en kär pappa. Men så är det i livet, balansen mellan sorg och glädje är viktigare än vi tror. Nu är det vår i luften och blombilderna som du visar är verkligen glädje:)

Kul att se dig, sötnos!

Kramar från Eva-Mari

Hanna sa...

stor kram till dig!
Hanna

Anneli sa...

Tror att det gör gott att komma iväg på en resa ibland..............och särskilt när man inte mår så bra.
Det är ju som man säger, livet rullar på och vi som finns kvar får göra det bästa av det.

ta hand om dig,
Kram Anneli

Margareta sa...

Livet förändras...man blir påtagligt påmind om detta när någon lämnar oss. Livet blir inte som det var,men det går vidare och något nytt tar vid....Tänk så värdefullt att då ha ett intresse...blommor och inredning och vackra gamla saker.Det blir livskvalite,vad än som händer.
Vilka härliga blommor!!!!
Ser fram mot tisdag så klart....

Hoppas solen skiner på dig hela dagen!
Kram Margareta

It's me sa...

Lovely flowers !!! happy sunday....love Ria...x !

House and Garden by Bia sa...

Jaa livet går vidare.....
Så fina blommor...jag gillar också blommor och allt som har med trädgård att göra....även om jag har mest gräsmatta, hihi....med det finns ju krukor och urnor att sätta blommor i ;))...ha en fin söndag nu...jag ska ut och sätta mej och le mot solen ;))....kramis bia

Monika sa...

Säger bara STOR VARM KRAM till dej!
Bästa hälsningar
Monika

Frida sa...

Roligt att få se en bild på dig :) Livet går vidare så är det, även om det tar tid i bland. Jag vet vad jag talar om. Vad bra att det blev en fin begravning, det är också viktigt för att man ska kunna gå vidare. Villa vackra blommor. Jag köpte en bunt rosa ranunkler till helgen och de står fortfarande fint. Vad vore livet utan blommor? Ta hand om dig och ha en skön söndag! Kramar Frida

Hajan sa...

Vilka ovanliga och vackra färger både på Hortensiorna och de andra
blommorna.
Jag är alltid med när du visar dina nya saker.
Jag får köpa med ögonen och
är så tacksam för det.

kramisar från mig.

Meta sa...

Ibland känns det som allt har en mening tänker på din resa,Det var nog bra att du fick göra den och bryta av vardagens bekymmer och oro. Härligt att det också känns bar för dig.
Blommor är en lisa för en trasig själ. Ha en fin vecka
Kram Meta

Anonym sa...

Mamma!!! Vilka blommor du fick tag på! Fantastiska, *ler*
Vi ses imorgon. Kram anna

G:a Affären sa...

Fina Kathrine, förstår att du har en alldeles speciell plats i ditt hjärta för din pappa.
Resan gjorde dig säkert gott och inte minst alla de vackra blommorna!

Varm kram till dig!
Cia

Blommiga Rutan sa...

Godmorgon!

Så bra att ni hade inköpsresan planerad sedan tidigare. Det var nog välbehövligt för dig.
Så bra att det blev en fin avslutning med en vacker begravning.

Önskar dig en skön marsvecka
Kramar Anncathrine