söndag 9 mars 2014

Lite reprisbilder...

Godmorgon kära Käsare...
Här sitter jag och kikar igenom min bildmapp från
år 2013,
Bjuder på lite reprisbilder från den sommaren,
Snart är vi där igen, 
vackra pioner i min fönstersmyg,

Under mitt gamla äppelträd, passar den vita 
stolen fint,

Gammal Vattenkanna,

En vacker klematis,

Försommar i rabatten,

Denna bild är tagen inne i mitt showroom,
i ett av fönstersmygen,

Ett fång förgätmigej,

Och sist en vacker fjärlilslavendel,
Visst längtar vi nu,
och nu är det inte långt kvar,
fåglarna sjunger på morgonen för oss,
vårläkarna har börjat komma upp,
ljuset är tillbaka,
och igår sken solen och man blir lättare 
i sinnet,
Så kära vänner gläds åt denna vackra tid,
och ta till vara på varje sekund,


Ta hand om er!
Och ha det så fint, så ses vi snart,

Kramar Kathrine...

16 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Underbara bilder . Å härliga pioner .Ha en skön söndag .Kramar Ritav

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Härligt härligt, så fina bilder. Igår hade vi riktigt vårväder här, solen värmde så skönt.
Ha en bra söndag
Kramar/AM

diana sa...


Rigtig fine billeder og hvor man glæder sig sit sommer og varmen !
Dejligt at sidde under æbletræ og læse en bog eller bare hygge og nyde din smukke have!!
Rigtig god søndag
Kram Diana

liven sa...

Nydelige reprisebilder :)

Ha en fin søndag Kathrine

Unknown sa...

Åh vilka vackra bilder. Kram systet Sussie ♡ ☆ ♡

Unknown sa...

Syster

House and Garden by Bia sa...

Jaa visst längtar man till riktig vår och sommar ;))....så fint du verkar ha i din trädgård ;)...hoppas det inte kommer mer snö nu...bakslag brukar det ju bli ibland ;(...
Kram bia

Anno 1924 sa...

Så vakre hagebilder du viser!! Nydelig hage du har!! Gleder meg til hagen er full av blomster igjen:) Ønsker deg en herlig søndag!:) Klem

Margareta sa...

Sååå vackra bilder!! Och tänk att snart är det verklighet igen.Underbart.....
Kanske kommer pallen imorgon....så roligt att ha ett paket att vänta på.

Ha en fortsatt fin söndag!
Kram margareta

Ett ögonblick sa...

Åh, så vackert! tiden går fort... håller på ute i trädgården idag... räfsar, pinnar och gamla löv, klipper lite här och var och insåg att vi måste införskaffa en häckklippare med el, för jag orkar inte klippa manuellt...så jag gick in och tog en kopp kaffe istället:)

Ha det gott!!
kram lisa

Hajan sa...

Det pirrade till lite av bilden
i trädgården under Äppleträdet
på minner om mina barnsomrar hos
min Mormor och Morfar.

Oj, Oj de tiderna kan man bara tänka sig.
kram Hajan

It's me sa...

Lovely !!! here we have also beautiful weather today.....love from me...x !

Christina sa...

Oh, men det här ser ju riktigt mysigt ut. Hit tittar jag gärna igen!

Ha det fint! Christina

Frida sa...

Vilka underbara sommarbilder :) Visst är det roligt att kolla igenom gamla bilder. Jag hittade också en gammal bild i mitt arkiv i det senaste inlägget.
Ha en fin vecka :)
Kramar Frida

Katta sa...

Åh, där i stolen under äppelträdet skulle jag gärna sitta en solig dag. Så fin den gamla gröna vattenkannan är. Klematis är en favorit som jag i flera år tänk jag ska skaffa, får se om det blir i år :) Ha en bra måndag, kram Katta

Rost och rädisor sa...

Det är knappt jag fattar att våren är här..går extra varv flera gånger om dagen för att titta på krokus, iris, julrosr och vad som nu dyker upp i rabatterna. Knopparna växer flera cm per dag verkar det som...
Dina bilder förmedlar verkligen precis vad jag känner!

Ha en fin vecka
/Anette