torsdag 27 mars 2014

En till...

Godmorgon alla fina Läsare...
Har ni sett vilken fin gammal docka,
jag har köpt av en av mina Instavänner,
Helt lovely,

 Jag har fått samlardille på gamla dockor på
äldre dar,
och helst sådana med tygkropp och Porslinshuvud 
Vill jag ha,
Tycker dom är finast,

 Och denna är så gudomligt söt,

 Torsdag redan jisses vad tiden rinner iväg,
Snart är det April,
Och med ens inser jag att Våren Är här,
och det med den dax att börja fixa i trädgården
efter Vintern,

 Idag lovas det sol, vi får hoppas på det, 
så blir man pigg och glad...
Ler!
Ta hand om er!
Och var Snälla emot Varandra,

 Så ses vi snart igen!


Kramar Kathrine...

20 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Bara så himla mycket fint visar du .Ja här skiner solen ör fullt hoppas att den skiner hos dej med .Ha en fin dag.Kramar Rita

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint det blev med tavlan och dina dockor är jättefina. Jag har två, bägge utan huvud. Lovades sol här också, men vi har en väldigt grå himmel, men det kanske klarnar.
Stor kram
AnnaMaria

Vitt hus med svarta knutar sa...

De är rara dina dockor! Såg att det ska bli sol idag, än syns den inte till, men blir det sol tänker jag gå en lång lunchpromenad. Det gäller att ta vara på ljuset.
Jag önskar dig en solig dag!
Kram,
Regina

G:a Affären sa...

Dockor blir man aldrig för gammal för, nästan så att intresset ökar igen med åldern. Båda är så söta!
Och lerkrukan, jag såg den i ett tidigare inlägg och tycker så mycket om formen.

Så mycket fint du hade med dig från Danmark!

Önskar dig en fin dag med sol!
Kramar
Cia

Solstrimmor sa...

Jag blir alltid hagalen när jag läser din blogg! Tavlan i förra inlägget såg jag blev såld på direkten, inte konstigt alls! Älskar dessa målningar med mörk bakgrund och helst utan ram!

Kramar från Eva-Mari

Brocante-Charmante sa...

A wonderful chair! So beautiful Pictures. Thanks Kathrin.

Heléne sa...

Hej!
Jag har också haft ett dille på att samla dockor! Har ett skåp fullt med porslinsdockor.Dom sitter där bakom spetsgardin och syns knappt :)
Men ingen lika gammal och fin som din.Det är något speciellt med gamla porslins dockor!

Ha en härlig dag

Kramis
Heléne

House and Garden by Bia sa...

Rara dockor;)...tänk att dom lekte med sådana dockor förr...undrar hur många huvuden som gick sönder egentligen ;))...jaa vackra är dom;)
Kram bia

hagagården sa...

Helt underbart fin!!
Ha en fin dag
Kram
Ninni

helle sa...

Jeg er så glad for at høre at jeg ikke er den eneste, der elsker de gamle porcelænsdukker, men de må være gamle. Der findes så mange grimme/fula kopier i handelen.

Så fiiine ting du har Kathrine, hav en fin dag

Kram Helle

STENLYCKA sa...

Fredagskramar från Raina önskar dig en fin helg!

Ett ögonblick sa...

Söta dockor och fina bilder!!
Vi har blivit lovade sol och +10 i helgen så det tror jag på, trädgårdsarbetet väntar!

Hoppas att Du får en riktigt fin helg!!
kramar lisa

Tidevarf sa...

Visst är det härligt då solen skiner och det gör den här idag. :-)
Vilken söt docka du fått tag på, ett fint fynd.

Ha det härligt Kathrine.
Kram
Anneli

HWIT BLOGG sa...

Jättefin docka...och solen ska skina hela helgen...vad mer att önska?!
Ha nu en finfin helg vännen, sköt om dig!
Kram,
Titti

Sommerhuset i bakken sa...

Sjarmerende og nostalgiske dukker! Kjempefine!

Her har det også vært noen dager med fint vær, så nå er det bare å nyte ;-)

Ønsker deg en finfin kveld og en riktig god helg!

Hajan sa...

Du har så fint och mysigt omkring Dig.
Jätteroligt att titta in varje gång.

kram från Hajan

Eleonora sa...

Dom här dockorna är så fina och åtråvärda.

Trevlig helg
från
Eleonora

Hanna sa...

fint
Ha en fortsatt fin lördagskväll
Hanna

Rost och rädisor sa...

Jättesöta dockor, särkilt den mindre och de passar in så bra i miljön. Jag har också en liknande även om jag inte samlar och den får vara med både här och där.

Allt gott
/Anette

Frida sa...

Vilka fina dockor, det är roligt när man hittar ett samlarområde. Du måste veta var man ska leta någon stans för jag har aldrig hittat några som är så fina.
Vacker tavla också.
Ha en fortsatt fin helg :)
Kram Frida