onsdag 5 mars 2014

Ett Fynd...

Godmorgon alla Fina,
ni som besöker min blogg
 och alla som lämnar goa kommentarer,
Ni är bäst, och ni förgyller mina dagar,
vill att ni skall veta det,
Har tänt ett ljus så här på morgonkvisten,
denna gamla Spegellampett fann jag i Danmark 
när vi var där sist,

 den är helt underbar, först hade jag tänkt låta den
gå vidare, men har nu beslutat att behålla den,
den är ganska stor, 

 Och den pryder sin plast, här ovanför
 min favorit Emma,
Den tilltalar mej, och den är mycket gammal,
den är underbar, och den förgyller mina dagar
just nu när allt är tungt...

 Idag är det en grå mulen dag igen,
Önskar att solen sken,
men jag har hörts viskas att den kommer snart,

 Så jag håller ut ett tag till,
och tittar på denna skönhet så länge,
tur att man kan finna tröst i dessa gamla saker,
dom talar till mej och berättar hur det var för längs sedan,
charmen med gamla saker är att dom har en själ,
det finns en historia bakom varje sak,
och dom är unika,
Det är väl det som är charmen,


Så ta hand om er, och ta vara på Varandra,
så höres vi snart igen,

Kramar Kathrine

13 kommentarer :

House and Garden by Bia sa...

Go förmiddag!;)
Så himla vacker spegellampett...passar jättebra till fåtöljen och kakelugnen...tummen upp ;))...ha en fin dag min vän...
Kram bia

Margareta sa...

En underbar lampett!!!
Den tiltalar mig också mycket.
Sååå bra den passar där bredvid kakelugnen och emman.Den kom hem.

Kram Margareta

mina finaste. sa...

Så mysigt du har det! Och vad fin gunghästen är som jag såg i din butik. Ska kika runt lite där :)

Kram och ha en fin dag!

Mia sa...

Hej tjejen, fina ord och jag skriver under, vackra äldre saker med själ är så speciellt, en känsla av nu och då. Just speglar är lite extra magiskt, vem har kikat i dom och vad har ' spegeln' fått sett....kram på dig från ett mycket grå mulet Stockholm

Hajan sa...

God eftermiddag, behåll Spegeln själv. Så snyggt bredvid kakelugnen, sälj den inte.
Bara ett litet råd, från den gamla Haggan

Husmannsplassen i Hidlesundet sa...

For et nydelig speil! Og kakkelovnen din er bare så vakker! Så fint hos deg.
ha en fin ettermiddag og kveld.
Klem fra Hjørdis

Anno 1924 sa...

Så koselig du har det! Vakker speil-lampett:) Kakkelovnen er jo bare utrolig fin! Jeg vil også ha!:))
Ønsker deg en fortsatt herlig dag:) Klem

Monika sa...

Helt rätt av dej att behålla spegellampetten själv. Den passar helt perfekt in där hos dej. Så vackert!

Skönt om dej och må så gott du bara kan!

Varma kramar
Monika

Jana sa...

....beautiful mirror.
Beautiful spring day,
Jana

Frida sa...

Vilken vacker lampett, vackert sken det kommer från den. Det kan man behöva gråa dagar. Vi får hoppas att solen kommer snart :)
Kram Frida

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Lampetten är underbar, som gjord för och hänga över din stol. Bra beslut och behålla den. Lika grått här, men en vacker dag så vaknar vi och det är sol.
Stor kram
AnnaMaria

Katta sa...

Underbart fin spegellampett, passar verkligen in där på sin plats ovanför Emman. Finns så mycket nytt som är vackert men inget går upp emot den charm som gamla ting har. Ha en bra dag, kram Katta

Marie maräng sa...

Vilken fin spegellampett! Så fint tillsammans med din Emma bredvid kakelugnen.. så stämningsfullt!

Så tråkigt att din pappa gått bort!
Hoppas att solen kommer till dig på besök så du får lite härlig solenergi :)

Var rädd om dig!
Varma kramar Marie