fredag 30 november 2012

Stjärnbak och resa...

Godmorgon alla solstrålar...
Här är man uppe med tuppen,
Igår bakade jag kanelstjärnor
*********
 så Goda blev dom...
********
 Knappriga och spröda...
********
 strödde lite florsocker på toppen,
********
****
 Receptet hittade jag i senaste numret av 
Jeanne`Arc Living,
men jag gjorde om det lite efter min smak
Fniss!
*******
 Nu ligger dom i den gamla plåtburken inslagna i lite
smörpapper,
********
Från det ena till det andra, så kommer det att bli lite
tyst här på bloggen i ett par dagar framöver,
Vi skall ut på en liten resa
Nämligen till Danmark,
först Skåne, ett par dagar, sedan åker vi bron över
till Danmark,,
Åker tidigt i morgon bitti,
och blir borta ett tag,

 tänkte jag skulle nämna det så ni vet!
Anna Och lille Theo passar vårt Hus,


Hoppas ni alla får en fin Adventshelg, 
jag firar min i Danmark,

Ha det så bra !

Kramar Kathrine...

20 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Mmmm, det där ser gott ut. Och fin burk har du också. Roligt och åka söderut, hoppas du får en toppenhelg.
Kramar
AnnaMaria

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon fina du ! :)

Vilka härliga bilder ! Låter smarrigt med dom.
jag är också likadan och ändrar alltid efter min smak ! :)

Så mysigt att åka på en liter resa. Mysigt att fura första Adventen i Danmark.

Ha nu en riktigt fin Första Advents Helg ! med varma kramar Sirpa
Ha en trevlig Resa !

It's me sa...

So nice decorated...lovely day darling...xxx..

Country Hill sa...

Ser så smarrigt ut, vackra bilder.
Ha en fin resa och en härlig Adventshelg!
Kram Lena

bakom berget sa...

Åh vilka vackra kakor! Är det ett enkelt recept? Skulle va kul att testa.
Första advent i Danmark....Mysigt!
Blir det julmarknad på Tivoli kanske?
Ha en fin helg!

Kram Åsa.

hagagården sa...

Ha en toppen fin resa med mycke mys.
Ninni

Solveig sa...

Så koselig Kathrine!! Du er en av de få som klarer å få den riktige stemningen ut av innebilder på denne tiden av året! Hmmm, hvordan klarar du det, tro. Bildene dine er jo finere enn i Jeanne d'Arc Living! ;o)
Det såg deilig ut med pepperkaker. Skal bake snart jeg også - men først skal gangen min bli ferdig;o)))

Ønsker deg en strålende adventshelg!
Klem fra Solveig

Hagbacken sa...

Å de där kakorna tänkte jag ge mig på idag :) Men i ett annat utförande :O

Hoppas ni får en riktigt skön restripp!

Kram Linda

Chokladvillan 1910 sa...

Härliga bilder som man kan dofta ! ;)
Ha en härlig tripp & 1:adventshelg !
Kram Anki

liven sa...

Så gode disse ser ut!
Skal kjøpe siste bladet til Jeanne d'Arc :)
Ønsker deg en fin helg i Danmark..heldige deg!

Ewa`s Galleri sa...

Ser väldigt smaskiga ut stjärnonrna
Ha en riktigt skön resa ,blir riktigt avundsjuk,mina favoritställen
ha en bra resa

Vintage sa...

Ser underbart ut!! Önskar dig en trevlig helg Kramar susanne

Elsa och Helena sa...

Kanelstjärnor så gott och så fint du dukat fram.

Önskar dig en toppenhelg i Danmark...KRAM

john sa...

Hello ! they look so nice...hope you have a nice trip...Happy Advent ! Gail x

Tidevarf sa...

Hoppas du får en fin resa och så vill jag önska dig en underbar advent .

Kramar
Anneli

Madame Morell sa...

Trevlig resa söta du:)
Kram

STENLYCKA sa...

Önskar dig en underbar resa till Danmark!
Kram raina

Sallys hus sa...

Hej!
Å de där ser hur smarriga ut som helst!
Ha så mysigt på resan!
Kram Katarina

Hajan sa...

Hoppas Helgen blev vad Du önskade.
Men Ni har väl oxå hafr kyla och snö även söderut.
Men klär man bara på sig så står man nog pall

kram

Helena sa...

Låter mysigt!Då blir det väl lite nytt i bloggbutiken snart :-)
KRAM från mig!