lördag 24 november 2012

Lördag...

Så skönt,
sovmorgon och en lång frukost, kan det bli
bättre,
Igår i affären köpet jag dessa polkagriskäppar,
så dekorativa,

det blir en liten färgklick emot allt vitt porslin i den gamla
tallrikshyllan,
Några har fått komma fram, resten ligger kvar i kartongen,
14 stycken för 11:- det tyckte jag var billigt,
och sedan går dom ju att äta på också
Fniss!!

 Kanske man kan hänga dom i granen till
Jul...

 Stjärnljusstakarna har fått komma fram,
så fina,,
Snart så är det 1 Advent, 
det är inte klokt vad fort det går,

 Några gamla tygaskar har fått komma fram, igen,
funderar på om jag skall behålla dessa eller
låta dom gå vidare, vi får se?
Nej nu skall jag gå ner och laga 
Fiskgryta,
och försöka att städa lite,
Önskar er alla en fin Helg!


Kramar Kathrine

*******

14 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Bra pynt, blir man godissugen finns det gott godis. Jättefina tygaskar, dom du sålt var så fina också.
Ha en mysig lördag
Kramar
AnnaMaria

Ewa`s Galleri sa...

Fint med polkagrisarna så där bland det vita
Tack för tipset ,har en kartong ligger
Ha en skön lördag

hemma hos lilla mej sa...

Gulligt med polkagrisarna lite här och var.Ha en skön och härlig lördag fina du .Kramar Rita ♥

Hanna sa...

sådana käppar har jag också i köket tycker att det är fint.
Kram
Hanna

gamla skolan sa...

Önskar dig också¨en riktigt trevlig helg ! Kramar // Susanne

It's me sa...

Happy weekend darling....love Ria...xxx..

helle sa...

Tygaskerne, åhhh de er så fine Kathrine, så smukt de står på den malede kommode!

Kram til dig
Nyd weekenden

Helle:--

Frida sa...

Så fint, gillar stjärnljusstakarna, har själv några som är nästan likadana.
Kram Frida

Villa Björkenäs Backen sa...

God natt ! ;)

Så fint ! oj oj så mycket fint du har där hemma :)
Tänk så kul att du hittar så mycket fint ! :)

Härlig fortsättning på helgen ! :)

Kram Sirpa

G:a Affären sa...

Så mycket fint du har på din tallrikshylla! Jag har också den fina gamla senapsburken men inget käpp-godis!
Så dekorativt att hänga dem lite varstans.
Min dygnsklocka har väckt mig och jag har frukost på gång. Eftersom det är söndag blir det sängbordet, kanske jag somnar om sedan...

Ha en fin söndag!
Kramar
Cia

Vitt hus med svarta knutar sa...

Undrar om du inte nallat en polkagris, det fattas en på första bilden? =)
Kram,
Regina

Fröken Tindra sa...

Jag brukar smyga in så´na käppar i granen. De är så himla söta.
Kul nu när man snart skall börja pynta.
Kram!

MODERN COUNTRY sa...

Stjernelysestakene er kjempefine Kathrine ! (vil også ha) Liker fargen på dem så godt, varm og fin. Jeg ser du har noen auksjoner på Tradera, tenkte å kikke inn der etterpå. Er på utkikk etter antikt julepynt.

Ønsker deg en fin Søndagskveld og en god start på uka i morgen også.

God klem ~ Aina

Blan betong och gammeldags pioner sa...

Halloj fina!!! brukar alltid köpa de där goda polkagrisarna o vi klä granen med dem......men sen brukar vi gå o ta en då o då så de brukar vara slut innan julafton..då få mig osökt att tänka på Piff o puff på julafton!!!jisses vad gottt med fiskgryta det tänker jag göra till helgen med lite saffran i ! HA en fin vecka kram från Maja