fredag 2 november 2012

Allhelgona...

Är en tid för omtanke och reflektion...
att minnas våra Nära och Kära.
Som finns i Våra hjärtan.

 Jag har varit uppe tidigt på morgonen,
Och funderat över Livet,
Så där som man gör en helg som denna,

 Min mamma gick hastigt bort för 8 år sedan,
hennes bortgång blev en chock för mej,
jag hamnade i en djup kris, som det har tagit 
flera år att hantera,,
jag kan fortfarande inte förstå,
Hennes sjukdom kom som en chock, hon hade alltid varit
frisk som en nötkärna, och så plötsligt, 
så hade hon bara några månader kvar,,

 Jag hamnade i ett slags chocktillstånd,
med mycket konstiga symptom som följd,,

 Och jag kan fortfarande inte låta bli att fråga mej 
Varför??
Livet är så förunderligt, 

 men, men Livet går vidare, 
Hoppas ni alla får en fin Helg,
Och ta väl hand om Varandra,
det blev lite bilder från min matsal och kök,
tagna i gryningens timma,
ler!


Kramar Kathrine...

21 kommentarer :

Villa Hvit sa...

Aldrig lätt att bearbeta något som kommer plötsligt. Livet går på någon slags tomgång och man ifrågasätter allt. Klart att det tar många år att rätta till...och komma över(om man nu kommer över... man kanske bara lär sig leva med det..). Vackra ord och tankar från dig idag ;)
Fina bilder du visar.
Ha en skön dag och en fin helg.
Varma kramar Anetthe

Vita små hjärtan sa...

Jag vet... Jag har mist båda mina föräldrar alldeles för tidigt!
Stor varm kram till dig från mig...

Anneli sa...

Inte lätt att acceptera döden, det blir ju så oerhört tomt när någon kär försvinner...............

En fin helg till dig,
Kram Anneli

myrica sa...

Jag tycker det är en fin helg.
Ja det är jobbigt när någon gårbort.
Ha en trevlig helg.
kram

Ett ögonblick sa...

Ja, den här helgen är tung... jag tänker också på min mamma som också blev sjuk och bara efter några månader inte orkade kämpa längre, endast 60 år gammal. Pappa skulle, för några år sedan, varit med och firat min födelsedag som inträffar nu i början på november, istället fick han hastigt åka till sjukhuset, där han avled och det blev begravning istället för kalas. Livet kan kännas tungt och orättvist ibland, vi vet ingenting om morgondagen... Vissa dagar orkar man mer än andra...men den här helgen är bara tung. Jag minns visst allt det glada och positiva men saknaden...går den nånsin över???

Jag önskar Dig en vacker och lugn helg.
varma kramar Lisa

VACKRA hem och interiör sa...

Min mamma gick hastigt bort för två år sedan och lämnade en stor tomhet efter sig... Allhelgona får en särskild betydelse om man har anhöriga som gått bort... Ha en fin helg!
Kram
Pia

It's me sa...

Happy weekend darling....love Ria...xxx...

Solveig sa...

Som alltid fine og stemningsfulle bilder fra deg!
Sorg og sjokk er alltid uforutsigbart og krevende vondt. Såpass spesielt er det at en ikke kan forestille seg hvor hardt det slår til før en har prøvd det og vet..... Og så har en heldigvis gode dager....og mindre gode dager - det er som en berg og dalbane i blandt, bare at noen kurver er sterkere og brattere enn andre.
Når jeg får slike påminnelser som du gir nå, får jeg bare lyst til å samle alle jeg har kjært rundt meg. Livet er mer sårbart enn en liker å tenke på.

Ønsker deg uansett en god helg, min venn. Tenn dine lys for din kjære mamma - hun vet det nok :o)

Klem fra Solveig



hemma hos lilla mej sa...

Jag vet båda mina föräldrar är också borta båda två pappa 93 och mamma 2011.Men jag saknar dom varje dag.Ha en fin och ljus helg vännen.StoOor kram Rita ♥

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Nydelige stemningsbilder.. <3
Så trist å lese om din mamma, bruk helgen til ettertanke, minnes og ha gode tanker :)
Varm klem til deg, søte deg!
KLEM fra Solveig

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

När lessamheter kommer så fort blir det jobbigt, hände min pappa ung samma. Skickar en stor kram till dig.
AnnaMaria

Titti sa...

Aldrig roligt att förlora ngn nära. Kram & trevlig helg önskar jag dig.

Tidevarf sa...

Mitt hjärta nästan brast när jag läste ditt inlägg idag. Varit med om liknande med en nära anhörig. Man kan nog aldrig riktigt förstå det ofattbara utan det gäller att kunna hantera det på något sätt.

Sköt om dig.
Kramar
Anneli

john sa...

good time of year for reflection...I send you a big hug and hope you find peace in your thoughts for your mother ...Gail x

Helena sa...

Det är en så otroligt fin tradition att ägna tankar,tända ljus o åka till kyrkogården denna helg.
Jag känner mig alltid så tacksam för de människor som finns omkring mig när jag står där i minneslunden.
Men oxå för de som ej finns kvar i livet...för att de funnits i mitt liv.
KRAAM från mig!

Ewa`s Galleri sa...

Verkligen en helg för tankar på alla nära o kära som inte finns hos oss längre
Fantastiska gryningsbilder
Ha en riktigt skön helg

Vitt hus med svarta knutar sa...

Just denna helg ger tid till att begrunda livet! Önskar dig en fin Allhelgonahelg!
Kram,
Regina

Elsa och Helena sa...

Så vackra bilder och jag känner igen mig i det du skriver. Man hamnar i en djup kris och tänker och gör de mest konstiga saker. Sorgen finns kar men den mildras tack och lov med tiden.

Stor KRAM Helena

Hajan sa...

Det är så vackra stämningsfulla bilder Du tagit.
Allhelgona är ju en bra helg, det
är många som bara kommer ihåg de sina just då.Det är bra med
en eftertanke ibland.
Ha det så bra lilla vän.

G:a Affären sa...

Helger som den här får oss att tänka lite extra på livet. Jag kan se dig tassa omkring tidigt i ditt vackra och trygga hem och tända ljus. Det är vackert och nödvändigt, även om många frågor förblir obesvarade.

Önskar dig en fin söndag,
kramar
Cia

Katta sa...

Det är svårt när ens nära försvinner för en så, svårast är det när det går fort och oväntat. Alla helgona är en fin helg när många går samman och minns sina bortgångna det är vackert med alla ljus på kyrkogården. Men jag tänder ljus för dem då och då annars med. Kram Katta