torsdag 22 november 2012

Vintern 2011...

Godmorgon alla fina...
Idag visar jag lite bilder från Vintern 2011,
*******
 Dom första hyacinterna, så vackra, och nåt alldeles
speciellt med,
*******
 Första Julklappen, 
nåt alldelles speciellt med,
*******
 Vårt Hus i vinterskrud,
2011,
*******
 Jag älskar grunden på detta hus,
byggt 1904,

 Vackra snöbeklädda grenar och träd,
skapar en magisk värld,
*******
 Och man ser allt, med andra ögon, det blir ljusare,
och man blir gladare till sinnet av det ljusa vita.
Våran innergård,
2010
*******
 Hoppas att det blir lite snö i år också,
******
 Solen kikar fram mellan syrenbuskarna,
med dessa bilder 
Önskar jag er alla en underbar dag!
********

Kramar Kathrine
********

21 kommentarer :

Villa Hvit sa...

Vilka underbara bilder!! Å vilket härligt hus ni har... mina eviga dagdrömmar cirklar ofta runt ett sånt hus...hihi..jag är en riktig mästerdrömmare jag!!
Hoppas vi får snö i år också...det är magiskt och så härligt med ljuset som kommer med snön!
Hoppas du får en finfin dag!
Kramar Anetthe

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag älskar ditt hus också, precis så vill jag bo. I ett rött trähus, fast kanske liite mindre snö. Men det blir vackra bilder med snön.
Kramar
AnnaMaria

Brunt sukker sa...

VAKKERT!
KLEM ELI:)

mittlantliga sa...

Så vackra bilder! Lite snö står högt på önskelistan just nu.
Blir så mycket ljusare och vackrare.

Vackert hus!!!

Ha en fin vecka
Kram
Heléne

Anonym sa...

Fantastisk flotte bilder.:)
God helg til deg.
Klem Mette.

Katta sa...

Alltså erat hus är ju så fint, och vilken julstämning det skänker. Tycker din fina urna på bordet är toppensnygg att göra dekorationer i . Ha en bra dag, kram Katta

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Huset är verkligen jättefint! SKulle gärna bo i ett sådant, jag också.
kram
Marie

Anonym sa...

Jag följer div. bloggar varje dag. Måste bara säga att din är helt underbar, med härligt ljud som får mig att drömma bort en stund. Härliga bilder bjuder du med på så jag säger bara TACK!/Monica

Franske drømmer sa...

Nydelige bilder!
Elsker virkelig stilen din - du har en unik evne til å gjøre det vakkert rundt deg :-*
Ha en fin torsdag!
Klemmer

STENLYCKA sa...

Åhh.. så underbara bilder ...snö..... den får gärna komma till advent.
Kära Kathrine du är alltid så underbart rar, tack snälla för leveransen av fina ljusstakar och klämmor och så förstås det vackra hjärtat, blev jätteglad, skall hänga det i köket nu till advent.
Ha en fin kväll!
Kram och Tack!
Raina

Solveig (Svingenslillehus) sa...

nydelig, Kathrine :) fantastisk fint hos deg både ute og inne :) ha en fin helg :) klem til deg!

Vita små hjärtan sa...

Så underbara bilder!!!!!
Så mysigt hus du har!!!
Ha en fin helg vännen!
Kram Agnetha

PRINCESSGREENEYE sa...

Wow, was für schöne Winterbilder - das wirkt wie ein Paradies!
Auch die dezente Weihnachtsdekoration gefällt mir richtig gut.
Liebe Grüße
Jacqueline

Hajan sa...

Kära lilla vän vilken trevlig
vandring Du bjöd på.Vilket fint hus
Ni bor i. Så vackert det är med all
snö, Du är duktig att fotografera med.
Har varit inne och tittat med i butiken. Så vackra saker med speta på
Förklädet helt underbart.
Ha en trevlig fredag nu önskar jag Dig.
Kram från Harriet

himlaverket sa...

Halloj, underbara bilder. Längtar då efter den vita snön. Jag skickade din grytlapp idag :)) stora kramar Ulla

Frida sa...

Vilket fint hus ni har, otroligt vackra vinterbilder. Jag håller med dig, det är något speciellt med de första hyacinterna.
Önskar dig en fin helg!
Kram Frida

Hagbacken sa...

Riktigt vackert, ja :)

Kram!

Frøken Anker sa...

Smukke billeder. Og sikke et skønt sted, du bor. Jeg forstår godt, du er glad for det. Det passer perfekt til dine smukke ting.

Hav en dejlig weekend
Kram

liven sa...

Vakre vinterbilder . håper vi får litt snø frem mot jul, da kommer den rette stemningen :)

Ha en fin helg Kathrine

hagagården sa...

Underbart vackert!!!!!!!!!!!
Stor kram och ha en toppen fin helg.
Ninni

G:a Affären sa...

Så roligt att få se hela din gård och med snö! Vilket fint hus du bor i, det känns så rätt att du bor sådär mysigt Kathrine. Jag håller med dig om grunden, det ger ett stabilt intryck till hela huset. Nu funderar jag om köket ligger närmast hitåt, det känns så i alla fall.

Är så glad över bolsertyget och kuddarna som snart är på väg!

Önskar dig en fin söndag!
Kramar
Cia