tisdag 13 mars 2012

Vilken Härlig Dag...

Man blir härligt glad
Igår Var det Vår, så härligt,,
fåglarna sjöng och solen sken från en klarblå
himmel, och jag kunde hänga ut tvätt i solen.

 Så härligt, det blåste lite så tvätten torkade på några timmar
och så gott det luktar,mmmmmm.

 Jag hittade lite gamla kläder i Danmark också, och 
vissa måste tvättas och fixas med..
En Viola har jag köpt,, jag älskar denna söta blomma
hoppas den kommer att trivas i mitt fönster
i trapphuset.

Denna underbara gamla kreation hittade jag också
i Danmark,,
den är helt ljuvlig med sin fina brodyr

 Se så fint,,, har tvättat den försiktigt och strykt den lite,
det är mycket att fixas med just nu,, mycket av det jag hittade
i Danmark ligger i Vårt Vardagsum så det är lite kaotiskt.
Önskar jag hade en lokal där jag kunde förvara allt
Då kunde jag ha en Fysisk butik kanske???
Vi får se hur allt ordnar sej.
Jag kommer att försöka att lägga ut lite nytt på
bloggbutiken på Torsdag.

Hoppas det blir lika vackert väder idag
Nej nu måste jag återgå till mina sysslor,

Ta väl hand om er så ses vi i morgon!

Kramar Kathrine...

23 kommentarer :

Vintage House sa...

Hej
visst är det så härligt att hänga ut tvätten:)
så fina kläder du har hittat...
kram
sandra

Dronninghuset sa...

HEI KATHRINE,
INNOM FOR Å ØNSKE DEG GOD TIRSDAG.
OG TAKKE FOR HILSEN FRA DEG.
HER HAR DET VÆRT EN TID MED REGN OG ELENDIG VÆR... MEN DET ER VÅR. VENTER PÅ MASSE SOLSKINN... DAGEN LANG.
KOSELIGE BILDER AV KLESVASK UTE!
HA EN FIN DAG,
VARM KLEM TOVE

Lycka är ~ Onnea on sa...

det ska bli så roligt att hänga ut tvätten igen..men det är ett tag kvar tills dess.
Hoppas du hittar en lokal där du kan öppna en butik, lycka till.
~Marita~

gamla skolan sa...

Så ljuvliga kläder du har hittat !!
Visst är det härligt att kunna hänga ut tvätten !
Kramar // Susanne ♥

Margareta sa...

Dina hängautetvättbilder är så somriga.Tänk att tvätt kan vara så fint.Men det är ju fina textilier också.
Hoppas denna dagen blir lika solig och fin som igår.
Ser fram emot att få se vad du lägger ut i butiken.

Ha en solig dag!
Kram Margareta

hemma hos lilla mej sa...

Bara så härligt att hänga ut tvätten.Vad mycket fina kläder du har hittat.Ha en fin tisdag.Kram Rita ♥

Bitte sa...

Vad härligt att kunna hänga ut tvätten på tork, det doftar så gott av den sedan :-).

Det är så vackert med gamla textilier, men onekligen mycket jobb med tvätt, strykning och annat! Den gamla särken (eller vad det är) är helt underbar med sina vackra broderier :-).

Ha en fin dag i vårsolen!

Många kramar
Bitte

blackenpot sa...

Kjekt å få hengt ut tøyet! Vi bor på vestlandet og her er det elendig vær med regn nesten hver dag:(

Heldige deg som har vært i Danmark, der kan men finner mye fint.

ha en fin solskinns dag.

Moa Martinelle sa...

Hej Kathrine!
Hittade din trevliga blogg genom Anna-Maria som har bloggen "Ett rött monogram". Hon har köpt vackra gamla täcken av dig. Jag undrar om du skulle kunna berätta hur du tar hand om och rengör gamla (ev sköra) textilier på bästa sätt. Har själv aldrig vågat köpa gamla textilier eftersom jag inte vet hur jag tar hand om dem och rengör dem. Jag vore väldigt glad och tacksam om du vill dela med dig av dina kunskaper (det kanske finns fler som är intresserade?).

Varma hälsningar från Moa

Evashusotorp sa...

Så HÄRLIGT med tvätt som vajar i vinden

Chokladvillan 1910 sa...

Åh, vilken sommarkänsla ! ;)
Jättehärlig bild man blir glad av !
Kram Anki

Viola sa...

Gissa om jag hajade till när jag läste de första orden...jag har köpt en viola :) du...ser underbart ut med allt det vackra på klädstrecket, kram

Tinas bo sa...

Åååhh vad härligt det ser ut med nytvättat på lina!!! :))
Kännner doften ända hit... :))
Vad mycket fint du hittat!!

Ha en härlig dag!
Kram Tina

Mina Gouldsamadiner sa...

En sån underbar bild med nytvättade gamla kläder på ett klädstreck.
Gamla kläder är så fint.De där vita spetsprydda gamla kläderna,aaahhh...
Kramiz.

Frøken Frida sa...

Hej Kathrine Idag blev det endelig Vår her på MidtSjælland - Med solen og lyset kom der også glæde energi, Krokus og Erantis !
Det lod vente på sig - Utroligt at det hvert år føles lige nyt og forunderligt at opleve !

Sikken en smuk vaske-dag du har fotograferet - Utroligt inspirende :o)

ha' En dejlig aften
Knus fra Frøken Frida

Bleudelavande sa...

I love the washing hang out!!!!
Nice week.

Brocante sa...

Så mye fint du har fått med deg! Det ser så vårlig ut hos deg med klestørk utendørs og fioler. Det er herlig med våren!

Sallys hus sa...

hej fina du1
tack för din goa kommentar..;)
Vilken spännande resa....jag skulle också gärna åka dit någon gång..
Vad mycket fint som fick följa med hem..;)
Ser så idyliskt ur med tvätten på tork så där...
kram kram Katarina

kråke sa...

Så vacker klänning/skjorta du hittat:)) Vit tvätt på lina...det är sommarfeeling det:))))

Kram och ha en fortsatt härlig vecka:)

kråke

Solveig sa...

Så deilig det såg ut med vårlig stemning hos deg;o) Skulle ønske all snøen forsvant hos meg også snart.
Nydelige bilder og herligstemning i ditt hjem som vanlig. Bare til å drømme seg bort;o)

Ønsker deg en flott uke videre.
Klem fra Solveig

Mys och hemtrevnad sa...

nu fick du mig till att längta efter att tväötta och det skall du ha eloge för...hihi...händer inte ofta att jag har den längtan ...ler...kramis semlan

Heimlaga ting sa...

Veldig flotte bilder, og deilig med vår.
Men desverre er det bare regn og flom her i Trøndelag...
Men det blir vel vår tur snart <3
Klem

Line Elisabeth sa...

Å så koselige bilder! Det er så deilig å henge ut vasken, og få den nydelige friske lukten i klærne...gleder meg sånn til det:)

Ha en fin kveld!
Klem Line E.