fredag 30 mars 2012

Godmorgon Världen...

Idag är det Fredag, så skönt.
Solen kikar in på min gästsäng, det ser ut att bli
en fin dag.

 Gammalt linne 
ligger just nu på gästsängen, 
vackra gamla örngott, bolsterkuddar,
och ett gammalt rosa rött täcke.
Det gillar jag, men det vet ni väl redan
Ler!

 Igår kände jag för att pyssla lite ägg,
kom på att jag hade lite oklädda ägg liggandes sedan jag
hade min butik
Tant Blå Heminredning
Lite mufinsformar och klister och ett rosa sidenband.
Det var vad som behövdes till att skapa detta ägg

 Idag tror jag att jag skall göra några till,
äggen i Fattigmanssilver har jag inte gjort,
dessa såldes i min butik, och kommer från
Madame Stoltz
Så fina, och bredvid den gamla skålen i fattigmanssilver
blir det ett fint blickfång.

 Närbild på ägget,
lite Grenn Gate stuk blev det.

 Ja det var väl alles från mej idag,
I helgen blir det Lite Loppis 
och lite annat kul!

Önskar er alla en fin helg
Och må solen skina på er, alla söta!

Kramar Kathrine...

26 kommentarer :

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, skönt med fredag och så skön din gästsäng ser ut!
Äldre sänglinne är så skönt att använda.
Så bra att använda muffinsformar till påskägget.

Trevlig helg!
Agneta

Katta sa...

Fint! Kul att ta vad man har tex muffinsformar :) här pågår en del skapande av ägg med emellanåt det är roligt. Ha en fin helg, kram Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilket fint ägg du gjort, och skålen i fattigmanssilver är underbart vacker.
Ha en skön helg
Kramar
AnnaMaria

Myricas Farmor sa...

Så fint ägg du gjort, det är kul att skapa.
Hoppas din helg blir trevlig.
kram

It's me sa...

Happy weekend darling....love Ria...xxx...

Vitt hus med svarta knutar sa...

Skönt med fredag=) Vilket vackert blickfång du har skapat. Rosa och silver är vackert ihop, ägget blev verkligen fint.

Önskar dig en fin avslutning på veckan och en skön helg!
Kram,
Regina

Anne på landet sa...

Mmmmmm, det er en glede å besøke bloggen din :o)
Du gjør det så delikat og vakkert.
Masse deilig inspirasjon.

Takk for titten og god helg til deg.

Klem,klem.

Anneli sa...

Gulligt ägg!

Må solen skina även på dig min vän,
en fin helg
kram Anneli

Chokladvillan 1910 sa...

Här snöar det :( Inget vidare ! Hoppas att du får sol ! Ha en härlig fredag, rolig loppistur & en härlig helg !
Kram Anki

himlaverket sa...

Men vännen vilket Greengate ägg du gjort. Trodde att det var typ det.
Hi hi, så jättefint....
Jag har börjat med mina sommartändsticksaskar i ungefär samma stil. Man blir så glad av rosa på nåt vis.
Och just nu visar Ikea sitt sovrum i vitt och rosa, som en dröm, men det tyckte inte mannen förståss;)
Kramis Ulla

Jana sa...

Vacker ägg och mycket fina bilder. I Slovakien är det regnar, och jag är glad att Sverige kommer att ha en solig helg.
Jana

Anno 1924 sa...

Så fint du har gjort det i gjestesengen! Elsker gamle puter med mellomverk:) Det lille egget i fattigmannsskålen var så søtt!
Ønsker den en riktig fin fredag!

Frøken Anker sa...

Så smukke billeder du viser. Og ja, solen skinner. Jeg har lige fået at vide, at jeg er blevet farmor i dag! Til en lille pige. Så solen skinner ekstra meget her :-)

Klem og god weekend
Birgitte

Tinas bo sa...

Underbara bilder!!
Din gästsäng ser såå inbjudande ut... :0)

Ha en härlig fredag
Kram Tina

Evashusotorp sa...

Önskar DIG oxå en HÄRLIG HELG å hoppas du gör fina loppisfynd.
KRAM
Eva

All Seasons sa...

What a wonderful eggs!!

Have a nice weekend, enjoy!!
Hugs,
Patricia

Hanna sa...

Så fina saker du visar. Om det ändå vore jag som gjort ljusstakarna, det är mina två "små" döttrar.
Kram
Hannablommorifonstret.blogspot.com

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Muffinsformar har jag inte använt till äggen någon gång. Kanske borde prova det också :)
Ha en Trevlig Helg!
Kram
Marie

Blommiga Rutan sa...

Åhh, så fint! Allt var fint!

Trevlig kväll!
Kram Anncathrine

Het Hoogerhuys sa...

Beautiful Kathrine, Enjoy
Have a nice weekend, Sandra

Monica sa...

Nydelige bilder.

God helg :))

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Så koselig du har gjort d på gjesterommer.. herlig, flotte bilder! Ha en fin påske :) klemmer

Anonym sa...

SÅÅÅÅ fina bilder:) Jag gillar din blogg, så mysig. Om du vill ha lite vårkänslor ala Paris:)kan du kolla in min blogg. Jag önskar dig en underbar helg.

LOVE Maria på inredningsvis

idémakeriet sa...

Så söt ditt ägg blev med de små prickar.
Du ville vara med i min give away men den avslutades för några veckor sedan, tyvärr.
Det kommer fler vet du.
Ha en skön helg.
kram Gerda

Bitte sa...

Vilket fint ägg du har gjort, den rosa färgen är så vacker mot fattigmanssilvret :-).

Och vilken bedårande liten spetsmössa du har köpt, me like! :-D

Ha en fortsatt fin helg!

Många kramar
Bitte

helle sa...

Ranunkler er så smukke, forstår du er glad for dem ... og din mand!

Ægget er rigtigt romantisk, tror jeg forsøge noget lignende Kathrine.
God søndag, her skinner solen!
Kram Helle