söndag 25 mars 2012

Mysig Söndag...

God Eftermiddag
på er alla som kikar in här.
Vilken härlig Söndag vi haft här.

 Solen har lyst från en klarblå himmel, och vi har
vart ute och krattat och gjort lite fint i trädgården
Och på fönsterkarmen står denna ljuvliga
Hortensia
Så fin...

 En härlig blå färg har den,
och jag blir glad varje gång jag tittar på den.

 På våran Innergård har möblerna fått komma ut,
så härligt, här har jag suttit idag och tagit min
första fika..
Lite kallt var det!
men vad gör det, när Våren har kommit
till oss.

 Sedan har jag vart på Loppis, och hittat lite saker,
kanske jag visar någon annan dag!

Önskar er alla en fin Fortsättning på
Söndagen!

Kramar Kathrine...

16 kommentarer :

theromanticrose sa...

La tua ortensia è bella e dolce!Buon pomeriggio!Rosetta

Frida sa...

Det låter som en härlig söndag:). Jättefin Hortensia den blå färgen gillar jag med. Här har det äntligen bli it sol efter en veckas konstant dimma, härligt. Önskar dig en fortsatt trevlig söndag! Kram frida

liven sa...

Nydelige søndagsbilder!!
Her tittet endelig solen frem i sted også :)

ha en fortsatt fin søndag!

It's me sa...

Enjoy a happy sunday darling...love from Holland...xxx...

Hulda sa...

Så flotte hagemøbler du har, herlig stil på dem. Ser ordentlig koselig ut utenfor hos deg. :)

Frøken Anker sa...

Dejligt... solen er vanedannende :-)
Hav en dejlig søndag
Kram Birgitte

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin utemöbel, vita trämöbler mot röda hus är jättevackert. Vi har grejat ute mycket idag också, jag har byggt ett bord av rosa tegelstenar.
Kramar
AnnaMaria

STENLYCKA sa...

Så skönt att vara ute och fixa i det vackra vårvädret!
Här har vi också vackert väder, grannen kom med en bukett vitsippor, tror det går lite för fort.... hänger inte med i blomsvängarna.
Ha det så gott, jag har precis gottat mig med våfflor som min kära man har fixat. Våffeldagen, sommartid så mycket det är att hålla reda på....
Kram Raina

Tinas bo sa...

Ååååh vilka härliga bilder!!
Och det låter som du haft en underbar söndag... :))

Kram Tina

himlaverket sa...

Alla mina hortensior som jag får i grupper och så,
planterar jag ut.
Nu är det fyra buskar på gång....
Visst är det roligt, det står att det är inneblommor men de trivs visst ute också.
Tack för omtanken, har 30 stygn på magen som ska läkas....:) men idag har jag till å med orkat pyssla, å då säger mannen att "nu börjar du bli frisk!!!" kram ulla

Rosor och Spetsar sa...

Visst har det varit en underbar helg och våren är äntligen hos oss.
Ser mysigt ut i din fina trädgårdsmöbel
Ha en fin vecka
Kram
Annelie

Ewa`s Galleri sa...

Här har vi också haft en härlig söndag med sol och vårkänslor
har plockat tussilago blåsippor och björkris som börjar slå ut
ha en bra vecka

Viola sa...

Visst har vi ett underbart vårväder och det bästa av allt är att det ska fortsätta även nästa vecka, ha en fin måndag, kram

LissasVita sa...

Ja vi måste fånga våren ,varenda sekund..jag fikade ute första gången förra veckan och jag njöt med...Kramen Lisbeth

Heimlaga ting sa...

Så flotte bilder!
Deilig med vår! Den begynner så smått og komme hit til Hundhammeren også, deilig!
Klem Nina

Frøken Frida sa...

Hei Nydelige søndagsbilleder!Hortensia er min favorit blomst ;o)

ha' en fin uge
knus fra frøken Frida