tisdag 9 mars 2010

Vårkänslor.......

Idag har solen visat sej hela dagen...... åh så underbart det börjar kännas som Vår i luften..... mina tjocka byltiga kläder fick stanna i garderoben idag,
Pellargonskotten börjar att växa till sej.... snart dags för större krukor.....
Åhhh jag riktigt kan se hur dom växer....
Lite mera loppisfynd..... denna gamla mugg hittade jag också i helgen, används nu som förvaring till mina bomullstoppar......
Nya konsoler...... så underbara, köpta i Sundsvall på den underbara inredningsaffären Vakra Hem, har fått komma upp i badrummet.
En gammal kristallskål med lock har fått plats på min chiffonje.....fin att förvara smycken i.
Ett nytt järnkors från House Doctor.....ja det var allt från Fågel Blå idag....
Hoppas vi ses och hörs snart!
Önskar er alla en underbar Kväll!
Kram Kathrine

18 kommentarer :

Linda- Vildros och kaprifol sa...

Ville bara kika in och tacka för det gulliga extra du skickade med när jag beställde bl a spetsar och apoteksflaskor av dig för ett litet tag sedan!! *ler*

Vilka vackra pelargonskott och jättefint loppisfynd...

Ha en mysig onsdagskväll!
Kramar Linda

Marie Louise sa...

Nu ångrar jag mig att jag slängde alla mina pelargoner i höstas, men jag var så trött på dem då. Det skulle vara fint att ha dem nu, får väl köpa nya igen snart! Snirkliga konsoller är ju fin dekoration tycker jag.
Kram och ha det bra! Marie..

Vit som snö sa...

Härliga bilder på pelargoner som lovar vår och sommar! O konsolerna, underbara!
Har missat flera inlägg ser jag o dom vackra handledsvärmarna i spets får mej att smälta totalt, ljuvliga!!!
Kram Cilla

Unknown sa...

Herlig med avleggere av pelargonier...jeg har tatt frem mine også i dag.
God uke til deg.
Klem...Ellen

Sologbolig sa...

Nydelig!! Eg likte så godt mugga og konsollen. Fiiint !

Mitt hvite hus sa...

Så masse fint du viser... jernkorset var kjempefint..

så moro å se at pellisene vokser..jeg må få mine i jord en av dagene....

God dag,.


Klem Kerstin

Linda- Vildros och kaprifol sa...

God morgon!
Hissgardinerna har jag köpt här;
http://nordljus.net/

Önskar dig en fin dag!
Kramar Linda

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Att det är vår på gång är säkert, fick mail från Skåne igår: här är snön borta men det är mulet. Snön borta! det låter som en dröm, men snart är den här. Jättefina saker, dom konsollerna var läckra.
Ha det gott
Goa kramen
AnnaMaria

Myricas Farmor sa...

Hejsan och tusen tack för dom fina varorna.
Man blir så glad när man ser alla fina saker som du visar upp, om inte så får man inspiration, och det kan behövas nu tycker jag.
Det är lite halvfart.
Ha en bra dag
kram min vän

hagagården sa...

Hej
Här var det mycke fint att se på,konsollerna var underbart fina.
kram o ha en go dag.
ninni

Bonjade sa...

LOve that iron ornament so much and your flowers oh real french touch....
Nice day

Pia sa...

Jätte snyggt kors du "hittat"!
Får se hur mina pelargoner tar sig. De växer i längd, oberoende hur jag klipper dem...
Vackra bilder du visar, så mysiga!
Kram
-Pia-

Vita rosor och förgätmigej sa...

Vilka heeelt fantastiska konsoller du har fått tag på! Jag älskar sånt där snirkligt gjutjärn... Måste verkligen pryda sin plats!
Kram/ Anna

Viola sa...

Ljuvliga consoler du införskaffat, tack för ditt beröm om mitt gästrum, ha en skön kväll, kram

Les Cotrions sa...

What a beautiful Spring post! Beautiful stuff you show! Love your shelves and the cross is a beauty!
Have a nice evening Kathrine!
Vale

Violetta sa...

Hei på deg! Så hyggelig at du vil være med på feiringa mi! Ekstrabonus er at jeg får besøke blogger jeg ikke har sett før :) Hos deg var det mye fint å se gitt - herlig kors, og i butikken trenger man god tid for der var det utrolig mye fristende...

Vakkert navn på din blogg - Fågel Blå :)

Älskade pion sa...

Men så mycket fina saker du visar,härligt. Ha en riktigt härlig dag. Kram Ulrika

Elsa och Helena sa...

Vad mycket vackert ögongodis:) Mina pelargoner överlevde inte vintern...så det blir till att köpa nya i vår. Dina skott ser kraftiga och fina ut!!
Kram Helena