måndag 8 mars 2010

Morgonsol.......

I morse när jag kom in i gästrummet möttes jag av denna syn...... solen som skiner på min hemsydda rullgardin..... kan man bli annat än glader.... pioner och fingerborgsblommor pryder denna rullis, som jag sydde för några år sedan.Som jag nämde igår så var jag på loppis i lördags.... och denna gamla ängeln låg på ett bord och väntade på mej..... så underbar...... jag är egentligen ute efter en gammal madonna, men denna kunde jag inte motstå, den är signerad på sidan, och troligtvis kommer den nerifrån sydliga
Europa, jag är mer än nöjd med denna.
Ännu en bild.....
Här en bild från köket denna gamla väggklocka har vi fått ärvt efter mina svärföräldrar..... så här hänger den nu i mitt kök.
Gamla kläder har jag också hittat en hel del, kommer att lägga in lite i denna veckan på butiken, ser ni den lilla barnkavajen med guldknappar..... så fin... och för att vara så gammal i ett underbart skick.
Kram på er Alla!
Och ha en fin vecka!
Kathrine

19 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Min favoritblomma är pion, jag gillar din rullgardin mycket! Och ängeln är jättefin, extra fint att det var ljushållare. En gammal madonna är ju ett fynd man skulle vilja hitta.
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

Älskade pion sa...

Vilken vacker rullgardin du har gjort,duktig du är da. ;)Ängeln var ju superfin. Ha en skön vecka. kram ulrika

Myricas Farmor sa...

Hejsan
du vilken underbar Ängel till väggen du hittat, jag blev aldeles till mig när jag såg den, helt underbar.
Ha en god dag min vän
kram

Marie Louise sa...

som vanligt fyndar du mycket fint, ängeln var verkligen charmig. Kram Marie

Uttan sa...

Ja nu är det vackert solen som kikar in....genom de allt för smutsiga fönstren.

Vilka fynd Du gör.Den gamla ängeln är ett riktigt fynd tycker Mej se att den kan vara värd en del.
Ha en bra start på veckan.
Kram!

Mitt hvite hus sa...

Så herlig å våkne til solen..

nydelig engel du har funnet da. virkelig sjarmerende..

ÅÅÅ så masse flotte gamle klær...

klem Kerstin

Magdalena sa...

heisann.. det var da en romatisk og fin rullegardin...!

skjønne klær som henger der også..!

takk for titten, alltid koz hos deg...

ha en fin dag, nå har eg selv vært og kjøpt nye perlehyacinter...

klem,magny

Pia sa...

Jag har då aldrig sett maken på en dylik ängel!
Så skön och fager på väggen där.

Vackra bilder igen!!!!


Ha en solig måndag!
Kram Pia

Sologbolig sa...

Så nydelig å se sola skinne inn gjennom vinduet. Så koselige bilder du viser. Ha ein fortsattt fin dag.

Vita små hjärtan sa...

Hej Vännen!
Å så mycket mysiga saker av olika slag!!! Visst är det härligt nu med sol!!!
Kram Agnetha

Fleurette sa...

Hello my dear Kathrine, Your angel from flea market is really wonderful!!!!!!!!!!!
Have a very nice evening
Kram Fleurette

Viola sa...

Du nosar alltid upp så vackra kläder och ängeln...ljuvlig, hoppas du haft en solig dag, kram

Les Cotrions sa...

Oh Katrine your curtains are so beautiful under the sun rays! You found a very beautiful angel at the fleamarket and the clock in the kitchen is faboulous!
Have a nice week!
Vale

Rosor och Spetsar sa...

Vilken vacker rullgardin du sytt, jättehärligt tyg.Och vilket fynd du gjorde på loppisen
Kram
Annelie

@nne sa...

Thank you for your visit. Really enjoy your beautiful blog. A bientôt, @nne

All Seasons sa...

hello dear Kathrine,
You ask me for sale the eggs. A friend of my have make it for me. But i know somebody who sale a sort of this eggs. I give you the link.
* http://heidi-laflotte.blogspot.com/2010/03/famous-eggs.html *
Take a look at here Blog, and ask here.
Have a beautiful and sunny day!
Hugs from me to you.
♥ Patricia

hagagården sa...

Hej
Men vad härligt det ser ut när solen skiner in,fin ängel du har.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilken underbar ängel! Det var ett härligt fynd...
Och så mycket fina kläder igen! Oj så mycket du hittar...
Kram
Marie

teddy bears Marin to Venice sa...

I attend with impatience the spring, with all colors of his and exceptional temperature!
beautiful photos, are as always special person!
I embrace you
Rosarita