onsdag 17 mars 2010

Mera pyssel......

Idag skiner solen åter...... men det har snöat lite på morgonen.....men jag vet ändå att Våren snart är här på Lördag är det Vårdagjämning.....
Jag har pysslat ihop en lavendelpåse av en gammal spetsduk, nu står den här i badrummet... och luktar gott
Har köpt handsalva och fotsalva..... kan behövas efter denna kyliga vinter fötter och händer kan behöva en rundsmörjning.... denna är gjord i Frankrike och innehåller bla lavendel.... jag är tokig i lavendel.... och tuberna är så läckra .....
Lite mera pyssel en gammal flaska har fått en gammal bild ditklistrad... tanken är att jag skall fylla den med någon slags badolja....
Visar sedan några bilder från min matsal....... månbordet pyntat med lite egengjorda ägg..... ligger på ett underbart gammalt plåtfat.
Och en torkad ros...... och lite spets......mera behöver det inte vara, det vackra är oftast det enkla....
Ha en underbar Dag!
Kram Kathrine

18 kommentarer :

Hjertedamas blogg sa...

Jeg elsker Lavendel og historiske roser. Både duftene, fargene og selve blomstene er mine yndlinger. Duftposen var forresten nydelig. Klemz

Unknown sa...

Du har så rätt i att det vackra, är det enkla.
Se bara på naturens enkla skönhet ~~~~

En sån söt lavendelpåse. Och doften av lavendel, den är så rogivande god. Tycker att jag kan förnimma doften från den söta lavendelpåsen hit ~~~

Kram igen från Eva

Tigris Predikantan sa...

Håller helt med dig: det får inte bli för mycket ... men inte för lite heller *ler*!
:)

vita drömmar och svarta tassar sa...

Underbart söta saker du gör!! nu har jag lyckats få lite ägg klara ska få in de på sidan snart racksingen va kul det är....
ha en bra dag Wivi

Helen sa...

Hej!
Vilken söt lavendelpåse du har gjort. Ditt stilleben framför ljusstaken är jätte vackert. Det är som du säger, det behöver inte alltid vara så mycket. Jätte fint.
Kram/Helen

Myricas Farmor sa...

Så mysigt, med lavendelpåsen, och ditt månbord... vad jag skulle vilja ha ett sådant, det blev jätte fint med dekorationen.
Ha en bra dag
kram

hemma hos lilla mej sa...

Vad fin lavendelpåse.Fatet va undebart.Var hitta man såna fat med handtag bara så himla fint....Önskar dej en skön dag vännen Vårkram Rita ♥

Elsa och Helena sa...

Hej! Vad vackert du har pysskat ihop...och handkrämen går jag igång på direkt:) Älskar lavendel doft!
Jättefint har du gjort på månbordet och jag håller helt med...det enkla är oftast det vackraste.
Nej, Violen är inte till Viola...men någon present ska hon ju naturligtvis få!
Synd att du inte kunde komma på bloggträffen!
Kram Helena

Fleurette sa...

Hello my dear Kathrine, I love cosmetics L'Occitane!!! Very beautiful photos!!!
Have a very nice evening:)
Kram Fleurette

Tant Elwira sa...

Hej Kathrine,
Oh, vad fint du gör. Det är så fint och pyssligt att jag blir jätte jätte inspirerad. Jag älskar också lavendel mmmmm Dessutom var tuberna galet snygga!
Kram
Jessica

Roses & Angels sa...

Hej! Du pysslar och fixar så fint, lavendel ska jag odla i sommar, måste göra det hihi. Ja den Violen passar väl bra för blogg träff dagen. ha en fin kväll kram

Les Cotrions sa...

I love lavender and the Occitane products are faboulous! Very nice egg you made!
Enjoy the scent of lavender!
Hugs
Vale

Viola sa...

Vilket vackert stilleben du skapat utav fatet..verklige vackra bilder du bjuder på, hoppas dagen varit bra, kram

Unknown sa...

En sån idé.. den tar jag till mig. Har en spetsgardin som gjort sitt men jag kan ju faktiskt göra lavendelpåsar. Tack för inspirationen :)
Kram Maria

Mitt hvite hus sa...

Nydelig lavendel pose du har laget... og ja lavendel er en av mine favoritt dufter også..

herlige bilder...det enkle er ofte det beste ja..

ha en fin dag..

klem kerstin

Grön Iris sa...

Oh, så ljuvligt romantiskt och krispigt!!!
Favoriten blev nog ägget i skålen. Jätte vackert!

Varm kram Linda

Tigris Predikantan sa...

Ha en trevlig helg bland allt det fina!
:)

hagagården sa...

Hej
Ser underbart ut med lavendel i spetsduken,måste prova jag med.
kram o ha en underbart fin helg.
ninni