onsdag 24 mars 2010

Servettvikning.....

Godkväll alla...... här kommer en lite beskrivning på hur man viker blommorna som jag visade i mitt förra inlägg....Lägg ihop 2 utvikta servetter.... och vik dessa som ett dragspel,
Klipp av en remsa......
Och knyt ihop på mitten......
Bred ut servetten som en fjäril, servetten består av 3 tunna skikt, sära på dessa och vik upp emot mitten, på båda sidor, ett tips är att använda sej av en nål att sära på skikten, eftersom det kan vara lite pillrigt att få isär dom.
Och vips är den färdig.... man kan variera färger och storlekar på servetterna allt efter tycke och smak.....pröva gärna, och om nåt är oklart går det bra att höra av sej på tantbla@telia.com
Önskar alla en underbar Kväll!
Kram Kathrine

17 kommentarer :

Viola sa...

Det här inlägget ska jag dra ut på direkten, tyckte ditt bord var så läckert när jag såg dukningen, hoppas dagen varit bra, kramen

Roses & Angels sa...

Å så fint att du delar med dig utav det här, så vackert. ska spara detta nu för jag ska göra såna till Sandras student. TACK!!!! Å så kul att du gillar burkarna dom är rara. Ha det bra vi hörs kram

Fleurette sa...

Hello dear Kathrine, Is it beautiful flower of paper!!! Great idea!!!
Have a nice evening
Kram Fleurette

Sologbolig sa...

Kjempefint og takk for at du delar oppskriften med oss. Ha ein fin kveld.

Helen sa...

Hej igen!
Tack för beskrivningen de är så dekorativa.
Kram/Helen

Unknown sa...

Wow, vad fint. Tackar för beskrivningen, ska testa den så jag kan använda den till Påsk dukningen.
kram Maria

Vita rosor och förgätmigej sa...

Nämen, så fint! Varför visste jag inte om den här vikningen när jag gifte mig???
Roligt att du blev intresserad av täcket. Frakten blir 150kr. Maila mig gärna!
Kram/ Anna

teddy bears Marin to Venice sa...

Thanks A lot to explain how to make these beautiful roses, will be on my table the day of Easter!

Rosarita

Myricas Farmor sa...

Sååå fina dom är, och så lätt att göra.
Tack för att du visade.
Det ska jag göra till påskmiddagen.
Ha en bra dag
kram

Anonym sa...

Så fint! Bra ide' att lägga ut det på bloggen, iafll man glömmer bort hur det var.

Hoppas du får en fin dag.

Kram Anna

hagagården sa...

Men så fint du har gjort,det måste jag prova.
Kram
ninni

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ha, det ser ju ut som jag skulle kunna klara det! Ska kanske prova på påskafton när vi får gäster. Tack för ett jättefint tips.
Stora kramen
AnnaMaria

vita drömmar och svarta tassar sa...

Tack för visningen!! trodde de va super svårt...men de kanske de är för jag har ju inte provat thihi....
Ha en solig dag
kram wivi

Joans Country Living sa...

Hej snälla Kathrine ;o)

Tusind tak for genopfriskning af servietfoldning... Nu vil jeg i hvert fald lave det til mine påskegæster ;o)

Go' dag til dig! Joan

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej
Tack för kommentaren, det var gulligt.
Sen kan jag säga det samma, du har helt ljuvliga bilder.
Tack för tipset om servetterna, vilken enormt vacker dukning det blev.
Sen jag som är en gammal analfabet, måste fråga dig, vad som står i den gamla enormt vackra dokumetkopian som jag fick med från dig när jag köpte duken.
Vad handlar det om, vet du möjligen det?
När jag ser en text så måst jag tyda den, men min engelska är dålig.
Ha en fin dag.
kram Zara

~ ♥ LISBETH ♥~ sa...

Hei på deg!

Så skjønne servietter du har brettet, og så bra at du deler hvordan du gjør! Superfint!

Klem

Mitt hvite hus sa...

Nyyydelige servietter... dette skal jeg spare på og prøve på selv::

ha ne fin kveld.
Klem Kerstin