måndag 15 mars 2010

Kropp och själ.....

Godmorning alla sötisar därute....... i morse fyllde jag mitt badkar med hot water.... och lite olja, sen var det bara att relaxa.... så underbart..... jag fylls av ro... och blir lugn och harmonisk, kan man börja dagen bättre så säg.Slappade väl någon timme.....i detta ljuvliga kar, sedan studdsade jag upp som en fjäder full med sprudlande energi.....intog lite frukost...... läste lite tidning, och nu sitter jag här....
Lite bilder tagna från mitt kök , nyplockade kissekattar.... från det stora kissekattträdet på våran tomt......
Här kan ni se hur stort trädet är .....när jag var liten kallade vi dessa för kissekattar, men jag vet så klart att det är videkvistar..... men för att skoja till det lite så fortsätter jag att kalla dom kissekattar......( ifall någon undrar... ler....)
Underbara ranukler har fått tagit plats i små flaskor på den gamla plåtbrickan i mitt kök...
Tänk vad lite blommor kan göra för själen..... för mej kan det ibland räcka att titta på dessa underbara skapelser för jag skall bli påmind om allt det vackra vi har runt omkring oss......det gäller bara att man tar sej tid att stannar upp en litet tag och tittar.....
Önskar alla sötisar en underbar Dag, och ta väl hand om er!
Kram Kathrine

19 kommentarer :

liven sa...

God morgen!!
nydelige bilder hos deg....og ser godt ut å ligge i det fine badekaret ditt :o)
Her kaller vi grenene "pusekatter"....og da blir det vel det samme som på svensk :o)
Ønsker deg en flott dag....og ny uke :o)

Mia sa...

God morgon
Vilket mysigt badrum och badkaret är helt underbart.
Skönt att ta ett bad på morgonen jag blir tyvärr inte pigg eftersom vattnet måste vara så varmt att jag blir lite dåsig. Men på kvällen tar jag gärna ett bad.

Hoppas du får en fortsatt trevlig dag.
Kram Mia

hemma hos lilla mej sa...

Vilken mysig start på dagen med ett gott bad .Vad härligt det lät.Ha nu en skön måndag i det fina vädet vårkram Rita ♥

Lilla Rummet sa...

VAd härligt det lät med ett bad. Tar mina stygn på ons och tidigast till helgen får jag äntligen bada.
Ranunklarna är ju så vackra...vacker färg.
Ha de gott
Kramis Britt

Vit som snö sa...

Vilket fint badkar du har! O vackra zinkskärmen bredvid! Där skulle jag ligga o njuta ofta:))
Ranunklarna är ljuvliga, har också såna hemma att njuta just nu!
Kram Cilla

Unknown sa...

Ditt badkar har såå fina tassar ~~~

Skönt att kunna koppla av sådär, och få ny energi.
Själv så somnar jag i badet numer, och kliver upp ännu tröttare ;*)

Kram från Eva

Marie Louise sa...

Härligt med badkar! Lyckost de som har ett! Du pyntar och gör så fint jämt, ranunklerna är ju för fina! Kram Marie

Myricas Farmor sa...

Såååååå gott med ett avkopplande bad, jag skulle vilja vara på ett Spa för en dag med avkoppling mm.
Det lät bra eller..................
Ha en bra dag
kram

Jenny sa...

Vad härligt att börja dagen med ett skönt bad! Och i ett sånt vackert badkar dessutom:)

Vad fint du pyntat med ranunklerna och "kissekattarna":)

Ha en trevlig vecka!

Kram Jenny

Mitt hvite hus sa...

For en herlig start på dagen... nydelig badekar og omgivelser du har på på badet ditt..

Elsker å ha slik spa stunder for meg selv.Det gir energi..

Nydelig utsikt du har da..

klem Kerstin

Tigris Predikantan sa...

Jag skulle tyvärr drunkna (trött) om jag badade på morgonen!
Härlig vedspis!
:)

Helen sa...

Hej!
Vilken underbar start på dagen. Jätte mysigt kök du har.
Den fina brickan med ljusstakar är väldigt smakfull tycker jag, jag älskar sånt.
Kram/Helen

Katta sa...

Så ni har ett kissekatträd på er tomt, vad praktiskt :D Ska nog ta och skaffa mig lite vackra kvistar har ju inte hunnit med nåt som har med påsken att göra ännu.Gillar verkligen din bricka och ert badkar ett sånt fint med tassar är min dröm så det får nog bli nästa mål. Vad roligt att läsa att man varit saknad :) Stor kram Katta

Solveig sa...

Visst gjelder det å sette ting riskig sammen for å få den rette kosen - og det klarer du med glans:o) Gleder meg til Selja kommer med "pusekatter" her også. Såg etter det i helga, men det var visst litt for tidlig på disse kanter...
Ønsker deg en fin ettermiddag!
Klem fra Solveig

Viola sa...

Vilket badrum du har, väldigt vackert, tyvärr fick vi inte plats med ett badkar med lejontassar, stod på önskelistan...ha en bra vecka, kram

Pia sa...

Åååh, vad sköönt. Jag nästan somnar, då jag tänker på ett varm BAD. Men badkar har vi aldrig haft i detta hus. Bastu och dusch. Men det är inte samma sak!

Ha det så bra!
Kram/Pia

hagagården sa...

Hej
Du ser ut att ha haft en underbart fin dag och morgon,så roligt att du fick tag i skålar och 5 .- var ju jätte billigt,jag betalade 20.- st för mina, men det var bra det med.
kram o ha en go kväll.
ninni

Anna-Lena sa...

Vad härligt med ett varmt bad och vilket vackert kar! Blir så sugen på att göra om i vårt badrum uppe men det står långt ned på prioriteringen...

Söta kissekatter, såg att de slagit ut här med. Härligt!

Kramar Anna-Lena♥

Michelle Palmer sa...

Such beautiful photographs! Love the little bird song... you blog is so sweet~