tisdag 13 oktober 2009

Snabbtur till Skåne

I Helgen har jag och min man tagit en sväng ner till Skåne......, vi kom hem sent i Måndagskväll, mysigt........ har vi haft det... tillbringat några nätter på hotell, och njutit av några goda middagar. Och blivit inspirerade av vacker natur och underbar arkitektur...... kan det bli bättre..... och självklart lite shopping.......
Här kommer några godbitar på saker som fick följa med mej hem.... en helt underbar hattask, och två superfina gamla örngott med breda spetsar runtom med ett vackert monogram.....
Närbild på en av kudden, klicka gärna på bilden så ser man lite bättre, helt underbara... kommer att passa perfekt här hos mej.......
Sist men inte minst denna vita skål som också har en del år på nacken, passar perfekt in i mitt kök, tänk vad man kan hitta, hattasken kanske jag kommer att sälja i min bloggbutik, vi får se....
Med dessa bilder önskar jag alla en trevlig fortsättning på Dagen!
Kram Kathrine!

12 kommentarer :

hagagården sa...

Hej
Men va mysigt ni ser ut att haft det,och vilken vacker miljö.
Men du vilka vackra örngott och hattasken var underbart fin.
Ja jag är intresserad av dina ljusstakar,vad var det dom kostade?
kram o ha en go dag
ninni

Uttan sa...

Vilken trevlig tur ni gjort och fyndat har Du gjort också.
Ja det finns fantastiska gamla byggnader i många av våra svenska städer det är alltid lika roligt att se.
Ser att Du startat Bloggbutik så kul.Lycka till med den!
Ha det Gott!
Kramar!

Myricas Farmor sa...

Såå gammalt och fint det verkar i skåne, jag har inte varit där så mycket, det får jag nog tänka på att åka.
Men vilka vackra örngott.
ha en bra dag.

Hela rubbet sa...

Vad fint det ser ut i skåne, / jag har aldrig varit där. Fina fynd gjorde du åxå.

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så härligt att åka iväg några dagar så där...
Och du har ju fyndat jättefina grejer också!
Kram
Marie

Mitt hvite hus sa...

Ååå det høres deilig ut... en helg til bare kos og nytelse... Jeg og min mann reiser til København om to uker.. Gleder meg Masse..

Skåne ble jeg veldig gald i i sommer når vi var der på ferie..

herlige ting som fikk følge med deg hjem... Klem Kerstin

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt att åka i väg så där några dagar.Vad mysigt.Vilka fina fynd du har gjort.Ha en fortsatt mysig tisdag kramizar ~~~~RITA~~~~.

Viola sa...

Vad härligt att åka iväg..tyvärr har jag inte hunnit med att åka till lillesyrran...bor ju på Österlen och jag brukar alltid åka på hösten men i år har ju annat kommit emellan...:) vackra saker som fick följa med hem, hoppas dagen är bra, kram

Vit som snö sa...

Så fina saker du hittat och vilken mysig resa ni fick! Det ser ut som en vacker stadsmiljö!
Kram Cilla

OlgaA sa...

Fin hattask! Och örngott är ju helt enastående!!!! Kul för dig=)
kram

Änglarnas hus sa...

så mysigt med en weekend!! och att du fick med fynd hem var en rejäl bonus!!

Kramisar Sanne!!

Kristall & Pynt sa...

Vad mysigt det ser ut, kul när man hittar fina saker.
Kram Sofia