torsdag 8 oktober 2009

Dom sista!

Efter många frostnätter är det här nog dom sista tappra rosorna i min trädgård...... dom ljusa till vänster är färska, avplockade igår, men dom till höger är torkade..... Så underbara... nu kan jag njuta av rosor hela vintern, dom torkade blev så fina....
Lite närbilder på dom torkade, ser lite krispiga ut eller hur....... jag hoppas jag inte tröttar ut er med mina rosor.......
Men det här var nog dom sista bilderna på mina trädgårdsrosor....... för nu är vintern på ingång......
Kram Kathrine!

11 kommentarer :

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tvärtom, nu ska jag också plocka in, om jag har några fina. Har hängt ut fågelmat nu på morgonen, jag tycker det är så mysigt med många småfåglar ( inte skator )
Ha en fin dag
Kramar
AnnaMaria

teddy bears Marin to Venice sa...

Dear Kathrine,

as always the morning coffee and your blog to see new things!

I don't have words for the beautiful photos of vases with flowers, exceptional the photos as always!

Rosarita

Gårdsromantik sa...

Så vackra!

Nu måste jag gräva ner rosorna till nästa år - har varit en fanatstiskt varm höst.

Kram Maud

Viola sa...

Hallå där, vilka rar fönsterskydd..vore någopt att fundera på till mitt kommande kök...är ju ingen vän av gardiner så detta är ju ett vackert alternativ och vilken mysig gammal vedspis du har kvar..min finns oxå bevarad och fungerar fortfarande utmärkt, ha en fin dag, kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vackert med rosor i alla former! Härligt att kunna spara lite av sommaren...
Fina insynsskydd också!
Kram
Marie

Vem är jag.. sa...

Hej Katrine!

Vilket härligt och romantiskt hem du har

Trevligt och hitta hit

Kram Lisa

OlgaA sa...

Fina!=)
Du kanske kan hjälpa mig med ett råd! När ska jag klippa av min ros? Köpte i våras och den blommade så fint och nu har den ett par knoppar på G ^^.... Ska jag klippa ner ändå? Annars det är ju frostig på nätterna redan... HJÄLP rädda rosen=)
Tack på förhand!

hagagården sa...

Åååå så härligt att få njuta av dessa underbara rosor.
kram o ha det så gott
ninni

hemma hos lilla mej sa...

Vad härligt att fortfarande få njuta av vackra rosor.Helt otroligt....Ha en skön kväll kramizar ~~~~RITA~~~~~.

Kristall & Pynt sa...

Så vackert med rosorna där på brickan.
Ha det gott
Kram Sofia

Atelje Skärvan sa...

Hej!
Om jag kommerihåg rätt så tar jag 290;- för de stora änglarna,jag får kolla detta på lördag.
Kram Agneta