onsdag 9 september 2009

Rottingkista

Jag vill börja detta inlägg med att tacka för alla underbara kommentarer som jag fick igår, i samband med öppningen av min nya blogg Fågel Blå....... jag blev så glad för dessa, Tack! Idag tänkte jag visa min nyinköpta rottingkoffert som jag fyndade i somras på en av mina turer....den är så läcker, jag har aldrig förut stött på denna blandning av trä och flätat på en kista..så den föll jag för direkt, när sen priset var så pass bra då slog jag till.
Nu står den inne i gästrummet framför fönstret och får tjäna som förvaring, uppe på ligger mina inredningstidningar, så den får även tjänstgöra som avlastningsbord......
Så här ser den ut inuti rymmer en hel del, just nu lite quiltar och kuddar, som kan vara bra att ta fram om gästen känner sej kulen!!!!!!
En antik spetsgardin ligger lite nonchalant slängd över hela härligheten, så fick jag visa den också....... bilden under har jag tagit på den vackra gamla dörren med alla små spröjsade rutor....denna dörren leder in till övervåningens rum,man ser en skymt av gästrummet längst in till höger kan ni se det? Till vänster sedan ligger sovrummet... och rakt fram toaletten ..... och på båda sidor om dörren ligger det små kattvindar!
Ja det var väl allt för idag kan man tänka, hoppas ni alla underbara får en skön Dag!
Kram Kathrine!

13 kommentarer :

Malin sa...

Maken til kiste har jeg aldri sett!
Helt nydelig!
Å glassdøren er bare såå lekker!

Et nydelig innlegg!

Klem Malin

MariMaja sa...

Så flott kiste!
Har du fått noe i posten fra meg?
Klem

hagagården sa...

Men oj vilken underbart fin kista du fått tag på.
Kram o ha en go dag
ninni

Mitt hvite hus sa...

Så skjønn rotting kiste du har fåt deg... Herlige bilder... *klem Kerstin

helle sa...

Så flot en kiste du har fundet, og praktisk er den også fordi den gemmer på en masse ting og sager, man ikke ved hvor man ellers skal gøre af!

Din dør er såå skøn med de små-sprossede vinduer i - og blondegardinet!

Klem Helle

Änglarnas hus sa...

Men hallå!! :)
Vilken härlig korg!! Jag har inte heller sett den kombinationen förrut!

Kram Sanne!

Viola sa...

VIlken underbar kista du köpt...så vacker...co0c du verkar bo i ett så charmigt hus..äldre förstår jag är du skriver om kattvindar..ha en skön kväll, kram

Mormors Veranda sa...

Åhh den kistan var verkligen snygg. I den får det plats många inredningstidningar :D
Ha de gott! Kraam Pling

OlgaA sa...

Fin kista, verkligen!
Visst uppskattar man på nytt alla sina vänner som trogen följer efter en? =)

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hejsan.Hade precis upptäckt din gamla blogg,och trodde du skulle sluta blogga.Men vad roligt att du fortsatte med en ny.
En sån fin kista du har hittat.
kram Anette

~~♥ Mamma Millan ♥~~ sa...

jättevacker rotting kista!!

kramis

Katta sa...

Nämen har du bytt blogg nu, fortfarande lika fint i allafall.Vilken underbar koffert ser jättefin ut där. Ha en bra torsdag, kram Katta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var en fin och bra kista. Jättefin och bara se på och perfekt förvaring. Vilken fin dörr, ett sånt fönster! Jag klickförstorade och då ser man in i gästrummet. Du har så fint och smakfullt.
Goa kramen
AnnaMaria