söndag 13 september 2009

Det gamla skrinet

Det här skrinet hittade jag i min pappas garage för en tid sedan........ det låg inklämt mellan en massa bråte...... och jag minns inte att det är nåt jag har haft...... jag tog självklart hand om det charmiga skrinet........ Det är klistrat ett gammalt bokmärke ovanpå locket, och jag tycker det är så charmigt med sin slitna look, inuti står det att skrinet är en gåva, och inskriptionen lyder.....Fått av f.d. folkskollärare Per Fredrik Bjurling vid Vadsbro skola Möklinta ,till Hilda Löfstrand 8/5 1926.
Inuti har jag samlat gamla spetsar odyl.... tänk vad man kan hitta...... inget märkvärdigt men så mysigt ändå bara så enkelt, och med lite historia i.....
Hoppas ni alla har haft en skön och avkopplande helg.... jag har haft en helt underbar Helg!
Och tack för alla kommentarer som jag får på min lilla blogg!
Kram Kathrine!

19 kommentarer :

Kristall & Pynt sa...

Så mysigt gammalt skrin, tur att du tog hand om det, jag har ett liknande som jag förvarar kort i.
Ha det gott
Kram Sofia

Ida sa...

Hejsan vännen!
Vilket underbart skrin, tänk att du haft en sådan skatt så nära=)

Måste även avslöja hur klantig jag varit. Glömde att lägga till din nya adress i blogglistan och har ju därför missat en massa som du hunnit skriva under veckan. Får läsa ifatt sedan. Nu finns du iallafall med på listan så att jag inte missar ngt.
Hoppas att du har haft en underbar helg.
Kram Ida

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

I Garage kan man hitta mycket, och vedbodar. När jag skulle hänga upp en grej i stugans vedbod ramlade det ner en hållare för en kruka. Gammal och rostig, den tog jag med hit hem. Din lilla låda är jättesöt, och med texten i locket. Ha en bra kväll.
Goa kramen
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Å vad mysig, och det är ju så kul när man hittar nån text på gamla saker!
Kram Agnetha

hemma hos lilla mej sa...

Vad söt din lilla låda var.Vad mysigt med lite text på gamla saker.Jag har oxå haft en helt underbar helg.Ha nu en skön och mysig kväll kramizar ~~~~RITA~~~~.

Elsa och Helena sa...

Jättefint gammalt skrin...jag har ett liknande efter min faster, så kul som minne.
Helena

Mitt hvite hus sa...

Så skjønt skrin du fant..herlig med skriften inni lokket... Nyt kvelden Klem Kerstin

Änglarnas hus sa...

Hallojsan!

deta var lite roligt! hittade också lådor i garaget för ett par dagar sedan..det är det nya fyndstället nu hihi..
Kramen ifrån Sanne!

Poppins sa...

Så roligt att göra ett fynd i garaget. Skrinet blev ju perfekt att ha hemma som prydnad!

Lönnen 13 sa...

Härligt skrin!
Och vad kul att det står lite historia i locket.
Kram Anneli

hagagården sa...

Men vilket fint gammalt skrin,det är underbart med gamla skrin.
kram o ha det så gott
ninni

Brocante sa...

Et skrin til å ha skatter i! Virkelig fint og gammelt med masse sjarm.

Anki sa...

Vilken skatt du hittat!
Jättefint med texten i locket, minner om gamla tider!
Å fint med spetsarna inuti!

Ha en fin dag! Kram Anki

Lisa.L sa...

hej ! vilken fin blogg du har =) och så sött skrin ! mvh Lisa

Mormors Veranda sa...

Vilket fint skrin & med avtryck i också. Det är alltid roligt när det har en historia.
Ha de gott! Kraam Pling

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej Kathrine, tack snälla goa du för glitterkortet. Så jättefint, jag hänger dom som prydnad (har ju två nu) Kom precis hem, har jobbat sent idag. Blir så glad när det ligger något så vackert i lådan.
Stor go kram till dig
AnnaMaria

Viola sa...

Vilket rart gammalt skrin med en egen historia...nog har man haft en rolig helg...träffat härliga människor och haft så himla kul, ha en bra vecka, kram

Home No.1 sa...

Vilket härligt skrin!!!

Kram Annica.

Maliva`s verden sa...

Hei...så vakker gammel kasse du har der...og ekstra sjarmerende er jo håndskriften inni..KOselig blogg du har..titter innom igjen jeg..Klem fra Maliva