fredag 25 september 2009

I min lilla värld del 1

Välkommen in i min lilla värld, idag bjuder jag på lite bilder från mitt lilla dockskåp, det är svårt att få till bilderna på utsidan pga glasdörrarna...... men jag hoppas ni ser lite i alla fall. Dockskåpet inhandlades i en lokal antikaffär för några år sedan, och det är gammalt och nött och orginaltapeterna sitter kvar..... men vad gör det......
Tänkte börja med att visa köksdelen, nästan alla möblerna är gamla, utom dom gustavianska stolarna, men ohh så charmiga..... helt gjorda i trä, den lilla skänken hittade jag i en antikaffär nere i Gränna för nåt år sedan likaså allt porslin som också är supergammalt..... ser ni den lilla terrinen på skänken...
Jag letar fortfarande efter gamla möbler odyl för att kunna fortsätta att inreda dom små rummen, så om det finns nån därute som har nåt gammalt, går det bra att höra av sej till mej så köper jag det gärna...... man ser finrummet skymta genom dörröppningen......
Här ser man en liten närmre bild på skänken dörrarna är öppningsbara och innanför förvaras mer porslin..... på bilden under ser ni den lilla ostkupan helt underbar också den riktigt gammal, stående på ett litet tennfat, ser ni ägghönan är den inte söt så säg......
Med dessa bilder vill jag önska alla underbara en skön och avkopplande Helg! Många Kramar Kathrine!

19 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Vliket fint dockskåp.Det var länge sedanjag sågdet.Det var gulligt.Ha en mysig helg kramizar ~~~~~RITA~~~~~

Vita små hjärtan sa...

Men kära nån, så gulligt vackert o pluttigt!!!! Ser ju alldeles riktigt ut!!!!
Ha en go helg!
Kramar Agnetha

Mitt hvite hus sa...

ÅÅÅå så nydelig og sjarmerende dukke skap du har... Herlieg detaljer... Så moro å eie dette da...Ønsker deg en fin helg:Klem Kerstin

Uttan sa...

Å jag älskar dockskåp.
Har gjort tittskåp förut men allt har ju sin tid.Jag tom virkade spetsdukar av sytråd till borden det var kul.
Kan lägga ut en bild på min blogg i kväll på ett av de jag gjort så får Du se.
Men jag leker i dockskåpet som mina flickor hade när Linnéa kommer:)

Ha en underbar helg.
Kramar!

Elsa och Helena sa...

Så fint att man vill flytta in direkt!!

Kramar Helena

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men så sött, vilka möbler. Och vilket skåp! Att det är gamla saker gör det ännu finare. Och lilla ägghönan är för gullig. Jag vet en som kommer och gilla det här, ska tipsa henne.
Ha en bra helg vännen
Kramar
AnnaMaria

Fake cake sa...

Tjoho här är jag som AnnaMaria skulle tipsa och wow så fint dockhus!!!!
Jag har ju massa små möbler och dyl som jag köpt både här och i Asien och kanske man kan bygga ett sånt dockhus!! urfint
Men drömmen är ju ett riktigt gammalt som du har..oh vad du måste vara lycklig:)

Kram

Fake cake sa...

oj glömde logga ut,Det här är min hemma blogg: vanillahomes.blogspot

Gro sa...

Heisan! Så utrolig vakkert dukkeskap - og det er resten av bloggen også! Jeg fant deg via Ett Rött Monogram, og vil legge deg til i min bloggliste, så kommer jeg tilbake snart... Klem fra Gro - velkommen til min blogg også!

Ankan sa...

Men himmel! så vackert! Jag har alltid älskat dockskåp och tänkt nån gång när jag blir vuxen (!) ska jag skaffa ett riktigt gammaldags..jag får bygga ett själv istället :)
Jag hoppas du hittar fler fina saker till, men det ser fulländat ut redan!
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

åååh så gulligt! Tänk att allt smått blir så gulligt och charmigt!
Jag hade ett dockskåp när jag var liten, men tyvärr har jag det inte kvar...
kram
Marie

helle sa...

Åh, hvor fint!! Både indhold og selve skabet er bedårende....

Klem Helle

Vit som snö sa...

Åhh vilket vackert gammalt dockskåp!
Annat än minsta dotterns plastiga nya variant!
Tänk om saker gjordes lika fina nuförtiden!!
Kram Cilla

Hanna sa...

Åhhh så gulligt.
Hanna

LantlivsAnette sa...

Åhhh så underbart dockskåp !! Precis ett sånt som jag önskar hitta en vacker dag !!
Såååå fint du har det !!
Kraaam Anette

Viola sa...

Jag blir precis sjuker...så himla rart....suck...ha en fin helg, kramen VIOLA

Viola sa...

Glömde skriva...du bör se min inbetalning på måndag, kram

Nostalgi og Gjenbruk sa...

Så koselig blogg du har! Og for et søtt dokkeskap du har, jeg visste faktisk ikke at det fantes slike som så sånn ut. Masse fine detaljer inni, gøy å ha noe å samle på:)
God helg

Brocante sa...

For et vakkert skap og for noen fine små rom du har fått til her. Virkelig et juvel å ha på på vegge.