tisdag 22 september 2009

Gårdagens fynd

Dessa saker kom jag hemsläpande med igår..... länge har jag sökt små gamla barnskor och äntligen stod dom där...... gamla slitna..... och guldfärgade....gissa om lyckan var fullkomlig. Den vackra skeden föll jag som en fura för den är 17cm lång och har ett skaft av äkta silver med vacker blomdekor.....själva skeden är av ben.... den har 3st stämplar, men jag har svårt att tyda dom, men som sagt det var ett riktigt fynd för hela 25kr.....
Här en närbild på guldskorna är dom inte bedårande.... så säg......, spetsen som allt ligger på fyndade jag också och den verkar vara riktigt old.....
Här kommer det underbara halsbandet som någon sytt för hand , för mycket länge sedan....., och knyts runt halsen med ett svart sammetsband.....
Den lilla skjortan fick också hänga med hem, tyckte den passade så bra ihop med dom små skorna, här hänger det nu på min gamla järnsäng.... Sist men inte minst kommer en närmre bilde på den gamla spetsen.......jag var överlycklig efter denna fyndtur......
Och är fortfarande helt salig efter gårdagens fynd......vi får väl se vad skeden bär på för hemligheter.... den som följer får se.... Kram Alla underbara!
Kathrine

12 kommentarer :

hagagården sa...

Godmorgon
Men oj va du har fyndat,allt vara bara för underbart,drömmen är ju att hitta gamla spetstyger och linnetyger,barnskorna var jätte gulliga.
kram o ha en go dag
ninni

Besta sa...

God morgen, for noen vakre ting du har funnet.
Skoene og halskjedet var vidunderlige. Alltid flotte bilder hos deg.
Ha en fin dag.
Klem fra Marilyn

Brocante sa...

Det er så mye vakkert å se på på din blogg at jeg ikke vet hvor jeg skal begynne. Du skriver så ofte også at nå har jeg mange fine innlegg jeg kan lese. Jeg har jo nesten helt sluttet å kjøpte interiørblader siden jeg begynte å lese blogger. Ha en fin dag!

Evas Bloppis sa...

Vilka fina fynd .Barnskorna är så söta ,Visst är det skoj med Loppisar
Ha en bra dag
Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Vilka underbara fynd du har gjort! Visst blir man glad när man hittar så mycket vackert!
Kram
Marie

Mitt hvite hus sa...

hvilken funn du har fått med deg hjem,..skoene var kjemepsøte... halsbåndet... tenk for en historie bak disse gamle tingene... Klem Kerstin

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Men så mycket du hittade på en tur! Så söt liten skjorta och skorna så himla gulliga. Skeden var nog det "största" fyndet, tror du fick den väldigt billigt. Spetsen är härlig. Du kan känna dig nöjd.
Goa kramen
AnnaMaria

Myricas Farmor sa...

Vilka underbara saker du har fyndat, om inte blir man lite avis.

Jag vill oxå Tacka För den ljuvliga Hattasken jag köpte av dig, jag blev såååå glad. Tack.

sedan undrar jag om du har några kort kvar.
ha en god eftermiddag.

Viola sa...

Kan tro att saligheten håller i sig även idag...ljuvliga ting som flyttat hem till dig...har ännu inte kunnat betala in till dig i o m att jag var tvungen att spärra mitt kort men jag ska få ett nytt i veckan så jag betalar så fort jag kan...ha en fin kväll, kram

Viola sa...

Har reserverat dina koppar dom står här undanställda...ska jobba med butikén i morgonfm och mailar till dig då...kramen

Elisa Day sa...

Vilka vackra fynd du har gjort. Oj gick det inte att maila? provade att maila mig själv och det funkade elisablueday@gmail.com Men annars funkar det ju att beställa via kommentarer också. Annars kan du skicka mig din mailadress så provar jag. Vet inte om du känner till att smycket är vändbar dvs det är en bild på baksidan också. Har du något önskemål på bild på andra sidan? Kram

Malin sa...

Herlige funn"
Gratulerer!

Klem Malin