lördag 26 september 2009

Min Lilla Värld del 2

Idag bjuder jag på bilder från salen, här ser man soffan och karmstolen i gustaviansk stil...... ovanför hänger en egenhändigt gjord tavla...... Här tronar kakelugnen upp sej....... skall tillägas att den inte är gammal, men den är väldigt välgjord...... och duger så länge.
Här en bild från en annan vinkel där man ser in i köket där vi var igår....... kan ni se den runda pölkudden, den är handsydd...... av en vän..... är den inte söt.
Här ser man hela salen i sin helhet..... som sagt så letar jag hela tiden efter gamla möbler..... så det ser lite tomt ut..... men den som söker skall finna.
Sist men inte minst måste jag bara visa den här godingen..... ser ni vad som ligger på stolen.... jo det är en handsydd hatt, med spets i kanten..... hittade jag i Uppsala för en massa år sedan, den som spar han har.....
Hoppas jag inte tjatar ut er med mina dockskåpsbilder...... det kommer nämligen en ny del snart, hoppas alla får en fortsatt trevlig Helg.
Kram Kathrine!

9 kommentarer :

Mitt hvite hus sa...

God kveld...for et vakkert rom... nydelig sofa, bord og stol.... kakelovnen er kjempefin.... Klem O=)

Ylle by heart sa...

Det är jätteroligt att se i ditt fina dockskåp!
JAg och min man gjorde ett i somras till vår yngsta flicka, tre våningar högt men vi har inte så mycket möbler ännu som passar. De flesta möbler är ju för små... men man kan göra själv, allt man behöver... och det är ju rätt kul på köpet! Vi ska göra en gammal mur med spiskrans till köket, en utdragsoffa till kammarn...osv. Vinterpyssel... och roligt att ge i julklapp det som man själv har gjort till sina älsklingar :-)JAg får lägga ut bilder sen när det börjar ta sig!

Uttan sa...

Ååå så kul,vad fint jag vill se mera....
Ska testa om jag kan virka nån duk men mina fingrar hänger inte med riktigt men jag ska prova när jag har nån bra dag.
Meddelar dej senare hur det gick ;)
Ha det gott!
Kram!

Lönnen 13 sa...

Vilket fint dockskåp!
Kul att få se med alla de gamla möblerna och alla små detaljer.
Kram Anneli

Elisa Day sa...

Vackert!

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det är jättefint, har aldrig sett så fina möbler som du har. Och alla små detaljer, förstår att det tar år för och hitta. Ha nu en skön söndag
Goa kramen
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Men åååå vad fint o pluttigt!!! Vad roligt att fixa till där i.
Kramar Agnetha

Anne-Lie sa...

Men vad fint!!Och vad duktig du är att knäppa kort!Det där skulle jag aldrig ha fått till!!Hittade lite docksskåpsmöbler på Erikshjälpen igår,men de var nog för modern för din smak(och min)
Kramar/Anne-Lie

hagagården sa...

Men så roligt med dockskåp,ditt var fantastiskt vackert.
kram o ha det så gott
ninni