lördag 30 oktober 2010

Lördagsfix....

Hej på er......
Hoppas allt är bra med er...
idag har jag städat och gjort lite fint här
i vårt hus....
Har också plockat bort alla pelargoner för vintervila....
så nu är det så tomt i mina köksfönster....
Har försökt att få till det med lite annat....
Min Sophora har fått flyttat in i köket,
och en gammal trälåda med lite smått i....
det får duga så länge.....
I det andra köksfönstret har jag inhandlat ett olivträd...
tyckte det passade ganska bra i köket
lite pelargonkvistar har jag plockat av
och satt i en vas.....
man får trixa och fixa för att få det lite
mysigt.....
Ett nytt myrtenträd har fått flyttat in i min matsal....
ser ni att jag lagt dit lite mossa.....
Nej nu skall jag fortsätta att städa....
sen blir det mys...
med ljus och lite gott!!!!
Ha en fin Kväll!
Kram Kathrine...

19 kommentarer :

bakom berget sa...

Visst är det skönt att plocka bort sommarblommorna och höstfixa lite i stället.
Va fint du har gjort det i dina fönster. Det är vackert med mossa i krukan där!
Hoppas du får en trevlig kväll!
Kram Åsa.

Mitt hvite hus sa...

Så fint det er blitt hos deg.. heldig du som har et annet sted å sette pellisene for vinteern... her står de i stuen og kjeøkkenet..men fine er de iallefall.:

ønsker deg en fin kveld i rent og kosleig hus..

Klemmer

Pia sa...

Lyckades just torka ihjäl min Sophora (främmande namn för mig på svenska: är det sop hora, eller sofora?). Det ser så mysigt ut i ditt kök!
Önskar även dig en skön helg!!!

Kramis/Pia

Änglarnas hus sa...

Så fint du har gjort det! sa just idag att ljusrosa pelargoner inte känns så höstigt! men de blommar så fint ännu såå..

Ha det gottis!! Kram Sanne

Margareta sa...

Så mysiga bilder!
Du har då förmågan att få till det så fint.
Det är så hemtrevligt.Jag måste säga att jag känner mig som hemma.

ha en god kväll och morgondag!
Kram Margareta

salige lavendel sa...

Så lekre bilder og utrolig fint med myrteltreet =)

Skogslyckan sa...

Du pysslar och du donar! Och fint blir det alltid. Vi närmar oss slutet av vår renovering som ju som alla renoveringar sprider sig som vinden över hemmet. Jag längtar också efter att småpyssla, pynta och få klart. Ha en skön söndag!
Kram Pia

Sirpa sa...

Vad du har hunnit idag!
Ska jag "kapa" hela pelargunian innan jag kastar den i såpet (inga gröna fingrar)?
Önskar dig en skön söndag!
Kram Sirpa

Anneli sa...

Hejsan.

Här fixas det....skönt när man får bort det gamla och in med lite nytt.

Fantasi saknar du inte ser jag...

Ha en fin dag,
Kram Anneli.

Mi´s nya liv och det jag redan levt sa...

Hejsan Kathrine !

Tror jag såg en kommentar, om det gick bra hos läkaren,han skar sönder mitt öra för att få bort såret som inte läkte, sen gjorde han en sutur på brosket inte mycket att sy i och bedövningen hade släppt, gjorde ont som attan.Hoppas det blir bättre och att det läker efter att stygnen tagits bort den 4/11.Ännu lite ömt.Men jag är nog lite pjoskig, har låg smärtgräns.
Sophora ? Är det slaskhink ? Roligt ord.hahaha
Kram Mi

Huset vid ån sa...

Hej vännen!
Hoppas allt är bra...
Så fint du har det i dina fönster!
Jag älskar både myrten o olivträd, lika fint alla årstider!

Hoppas att du får njuta av en sköön söndag!
Kram Therese

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad fint du har det i dina fönster..Gillar både myrten och olivträd är ju bara så fina.Önskar dej en skön söndag rara du.Kram Rita ♥

Hanna sa...

Ha en bra söndag!
Kram
Hanna

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du gjort i fönstren, den där sophoran är så fin. En väldigt skir och lättplacerad växt. Önskar dig en fin solig söndag
Kramar
AnnaMaria

rustik charm sa...

Hejsan.

Så fint du har det i fönstret:)Sophoran är ju så fin. Min står i fönstret i tv-rummet och växer så det knakar. Vilken fin bricka du har, vart har du hittat den?

Trevlig Halloween.
Kram Kristina

helle sa...

Hvor fint du fik gjort det i køkkenet, Kathrine. Oliventræ står også højt på min ønskeseddel til vindueskarmene her i huset!

Skøn lampeskærm i linned!

Kram fra
Helle

liven sa...

Koselig her hos deg Kathrine!!
Har lyst på både oliventre og myrt...synest de er så dekorative!!
Ønsker deg en fin søndag :o)

Hélène Flont , french illustrator sa...

De si douces images!!! ♥ Hélène

lavendel mio sa...

Hei
Så koselig du har det på kjøkkenet!
Har ryddet bort mine pelargonier jeg også nå, tror ikke det blir noe i vinduet før til advent:)
Ønsker deg en fin søndag, klem Hanne