söndag 17 oktober 2010

Härliga Söndag.....

Hej alla därute......
Idag är det Söndag och jag har fixat här hemma,
städat och fixat till det lite....
Några bilder från mitt sovrum bjuder jag
på idag....
Favoplatsen är så klart denna gamla korgstolen... och i den ligger en underbar kudde från Tine K.. älskar färgen. Solen har visat sej från sin bästa sida idag.... men på morgonen var det minusgrader... så här eldas för fullt i vedspis och kakelugnar.. Ett gammalt vadderat täcke köpt för en herrans massa år.... ligger på mitt skåp.... Me Like!!!! Det var väl allt från mej idag! Skall försöka avsluta min städning.. så... Önskar er alla en fin fortsättning på Söndagen.... Kram Kathrine

31 kommentarer :

Unknown sa...

Hej på Dej därhemma Kathrine ~~~

Korgstolen är så gammeldagsfin med sin kudde.
Korgstolar, är mysiga tycker jag för de har en förmåga att knarra lite långt efter det att man rest sig och lämnat dem ;*)

Här har vi solsken över dagen också. Riktigt varmt är det.

Kram från Eva

Gammel stil sa...

Hei Kathrine:)

Du heter det samme som en av oss du ;) Men, over til innlegget! For en vakker stol!! Så heldig du er som har den:) Nydelige bilder, du er så flink:)

Klem fra oss:)

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det var ett jättefint täcke du har också, du anar inte så glad jag är för mitt. Mysig med korgstolen och den fina runda kudden, du har så fint överallt i huset.
Ha en bra fortsatt söndag
Kramar
AnnaMaria

Sussi / Sussinghurst sa...

Det er et rigtig dejligt hjørne du har lavet der, skøn farve til den runde punde,Tine K har virkelig nogen lækre puder, jeg kan også li' de brune velour puder.

hemma hos lilla mej sa...

Vad fint med korgstolen och den söta kudden.Du har så fint överallt i ditt hus.Önskar dej en skön söndag söta du.Kram Rita ♥

Penseldraget sa...

Tack gulliga du =) du har de så fint hemma älskar din korgstol med den söta kudden...
ha en fortsatt skön söndag
kram pia

irene sa...

Vilken inspirerande blogg du har!

Irene

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej. Vilka fina bilder du bjuder på :) Önskar dej en skön söndag.
Kram Harriet

himlaverket sa...

Nu har jag tassat runt lite till härinne...
Å så mycket fint.
Kram

It's me sa...

Happy Sunday.......hugs fom me.....nice pictures! ....

Unknown sa...

Fint i sovrummet, med den vita korgstolen och kudden.
Kudden påminnor om min lampskärm som jag nyss köpt, den är i samma färg, rynkad och puffig.

Önskar dej en underbar vecka
Kramar
/MAggan

Evashusotorp sa...

Fina bilder som vanligt, rofyllt och NYSTÄDAT.
Ha en bra söndagkväll.
Kram
Eva

Margareta sa...

Vilken inbjudande korgstol. Härlig färg och modell på kudde.Bara passar så bra där.
Täcket är ju underbart.Vilka färger.
Hoppas du fått lite vila också efter din städning idag.

Ha en skön kväll!
Kram Margareta

Sommerhuset i bakken sa...

Koselig!

skifferhuset sa...

Fina bilder man får se, täcket var så härligt å så korgstolen med den fina kudden, helt i min smak! Kram Iréne

hagagården sa...

Hej Kathrine
Vilken underbart fin kudde du har,färgen är underbart fin.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Skogslyckan sa...

Fint gammalt täcke. Jag har ett i svart med rosor som är handsytt. Bara älskar det täcket, kanske visar det nån dag.. Ja inatt var det 8 grader kallt, brrr, dags att ta fram vantarna.
Kram Pia

Sologbolig sa...

Å så koselig med den flotte korgstolen. Ha ein flott kveld og fin ny veke. Klem.

Willy sa...

Hi Kathrine
Nice photo's from your bedroom. I love the quilt.
Have a nice week,
klem Willy

Drömmen om Villa Grönskog sa...

Hej Kathrine.
Härligt känns det när man har städat och fejat.
Och fint med solstrålar genom fönstret.
Ha en finfin vecka.
Kram Anette

HÖNSHUSET sa...

Hejsan!!

Så fina bilder från ditt sovrum - härlig rund kudde!!!

Önskar dig en fin dag!!

Kram gunilla

Katta sa...

Jag gillar verkligen den där Tine K kudden och hon gör snygga lampskärmar med funderar på en. Ditt täcke som ligger på skåpet är underbart! Gillar gammla quiltade täcken men vissa är ju finare än andra tex det täcket. Ha en bra vecka, kram Katta

Betty sa...

God morgon !
Det är vackert att se hur mkt ett hem kan förändras vid olika ljus vid olika väder o tider under dagen.

Min dröm är ett vackert vadderat täcke , var väldigt sugen på dina röda , så fina !

Kramar från Betty !

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei!
Så vakkert med stolen i sollyset! Ja, det er kaldt nå, og det gjelder å holde varmen! Ha en fin uke!

Klem Cathrine :-)

Unknown sa...

Hej, tack så jättemycket för dina gulliga goa ord hos mig!♥
Vilken vacker korgstol du har, kudden var ursnygg! Gillar den färgen själv ;)
Du har ett vackert sovrum!♥ Vackra bilder du har tagit, så vackert mot ljuset♥
Njut av härliga dagar!♥
Kram kram Anki

Anonym sa...

oj vad fint ditt sovrum ser ut! Ljuvligt! och kudden är väl helt underbar dessutom!

Kram pernila

The Rustic Victorian sa...

Lovely photos. Love the wall paper!

Roses & Angels sa...

Du fixar och donar så fint i erat hem vännen. Duktiga du! Själv har jag legat hela helgen, mått sådär. Tack för kommentaren om brickan. Det värmer. Ja det vart en riktig Christa Bricka det där. Ha en fin helg kram

Viola sa...

Verkligen ljuvliga detaljer i ert vackra sovrum, täcket så fint..a en skön kväll, kram

liven sa...

Nydelige bilder fra ditt soverom Kathrine!!

Ha en fin ny uke :o)

salige lavendel sa...

Vakre bilder av solen som leker seg inn gjennom rutene!