onsdag 27 oktober 2010

Gästrum 2....

Godmorgon alla underbara.....
idag tänkte jag visa lite bilder från mitt
2 questroom...
Här ser man den stora imperialsängen
som tar en del plats....
jag har valt att inte måla om den
tyckert den är fin som den är och
det vore ett helgerån att ge sej på den med
penseln....
I ett av fönstren står mitt myrtenträd...
det har växt och blitt så stort.
Lite vackra kuddar får pryda sängen..... Här en gammal Emma, med en förklädnad pga av dess dåliga skick.... Kudden i linne har jag sytt på en gammal virkad duk på i mitten. Golvlampan har jag slängt över en spetsduk för att skoja till det lite... som sagt fantasin sätter inga gränser.... Ja det var väl allt från mej idag! Önskar er allá en fin Höstdag! Kram Kathrine...

26 kommentarer :

hemma hos lilla mej sa...

Ååååå vad mycket fint du visar!!!!Ja du har det bara så himla fint ♥Underbara bilder-Vilket fint myrtenträd.Det var ju bara så himla underbart.Önskar dej en fin dag rara du .Kram Rita ♥

Skogslyckan sa...

Håller med det vore ett helgerån att måla på den vackra sängen. Jag gillar de vackra gamla möblerna i mörkt trä. Du har så vackert i varje vrå. Låten Tro gör ju det inte sämre...
Kram Pia

HÖNSHUSET sa...

God morgon!!

Så fint det är i ditt gästrum och guuud vilken underbar säng - nej den kan man absolut inte måla! O så mycket annat fint där i gästrummet också - kuddar, myrten , fåtölj ja allt e så fint!!

Ha en fin dag!!

Kram gunilla

All Seasons sa...

Good morning dear Kathernine,
What a beautiful bedroom do you have, wonderful bed. I love it!!
I send you sunshine from Holland
Hugs,
Patricia

Unknown sa...

Godmorgon ~~~ instämmer helt och fullt, den ljuvliga sängen är finast så som den är ~~~ åhh, vad gott gästerna måtte sova där ~~~

Kram
från Eva

Katta sa...

Vilket underbart gästrum!! Vem skulle inte vilja vara gäst där, otroligt fint. Ha en bra dag, kram Katta

Evashusotorp sa...

God Morgon!
Du har sååååå fint överallt, sängen är jättefin som den är , allt behöver ju inte vara vitt.
Ha en fin höstdag.
Kram
Eva

Penseldraget sa...

Du har gjort absolut rätt att inte måla den vackra sängen...du gör de så fint för dina gäster =)ha en skön onsdag
kram pia

Anneli sa...

Hejsan.

Håller fullständigt med dig, vissa möbler målar man inte bara....

Vilken fantasi du har, så fint med duken över lampan.

Ha det gott,
Kram Anneli.

Anonym sa...

Herlig gjesterom,mange
flotte detaljer. :)
Så lekker plante.
Ha en fiin dag.
Klem Mette.

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej. Vilken underbar säng. Där kan man sova gott :) Vackert rum.
Ha en fin dag.
Kram Harriet

Margareta sa...

Vilken säng alltså.Vilken lycka att ha den platsen som en sån möbel kräver. Vackra skinn skymtar här och där.Myrtenträdet och lampan.....
Alltid så inspirerande att titta in.

Ha en riktigt bra dag!
kram Margareta

Country Hill sa...

Ännu ett underbart vackert rum, vilken säng där sover säkert gästerna gott.
Ha en fin dag!
Kram Lena

Hulda sa...

Så flott på gjesterommet! Herlig den senga i brunt, med hvitt skinn over sengegavlen. Dette var nydelig altså! :) Fint med myrt i vinduet, har en på kjøkkenet her. Flotte foto!

Willy sa...

A beautiful guestroom. Almost a pity to close your eyes.
Have a nice day,
kram Willy

Ett ögonblick sa...

Hej Kathrine!
Såå underbart...helt i min smak. Tänk att få vara gäst och sova så vackert. Det hade som sagt varit ett helgerån att måla den vit, det blir ju tid efter den vita också och då är det för sent, om du förstår vad jag menar;)
Efter ett antal fina dagar vräker regnet ner just nu...och jag som strax ska bege mig till Lidköping och kika på en fåtölj.

Må så gott!
kram lisamaja

Myricas Farmor sa...

Så himla fin sägen var ja allt var fint men sängen var mastodant.
Fint
ha det gott
kram

hagagården sa...

Hej
Underbart fin säng,håller med dig om att det skulle vara dumt att måla denna vackra säng.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Sologbolig sa...

Ååååå, for et nydelig gjesterom! Tenk å få sova i den vidunderlige senga ! Mmmm....
Ha ein fin kveld. Klem.

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Vilken fin säng, mysigt och vara gäst hos dig. Och varm och gosigt ser det ut med skinnen.
TACK för supersnabb leverans, idag har jag hämtat paketet. Är så nöjd!! Precis mina färger, är lika förtjust i detta som det förra. Det förra har varit ute på foto-äventyr, blir så vackert mot alla höstlöv.
Och tack för dom söta korten, det var gulligt och skicka med.
Ha det gott
Bamsekram till dig vännen
AnnaMaria

Norregård sa...

Hej!!
Trevligt att vara gäst hos Dig!! Man behöver ju inte måla allt vitt även om det känns som att man har lust med det ibland....

Kram Malin

Inspiration i vitt sa...

ååå vad fint du har det, din säng är som en dröm. Kram/Ingela.

Ewa`s Galleri sa...

Vilken tur att du inte målat sängen, den är jättefin
Köpte själv ett myrtenträd för ett tag sedan tycker de är så fina
Haen fortsatt bra vecka

Frøken Jægers Hus sa...

For en vakker seng!! Og så deilig du har det:)
Stor klem og tusen takk for alle dine gode kommentarer!
Klem
Helene

Pia sa...

Åååh, så inbjudande det ser ut!!!
Jag blev riktigt slapp i kroppnen av att tänka på hur det skulle vara att krypa upp i de sängen, så nu är jag tvungen att krypa upp i min , för en lite tupplur!

Kramisar/Pia

Huset vid ån sa...

God Morron vännen!
Åh, vad fint du har det, där skulle jag gärna vilja ligga....Eller vara gäst! Fniss...

Hoppas att du får en fin torsdag!
Kram Therese