måndag 18 april 2011

Små blå vårblommor.....

Godmiddag.....
Idag när jag kom hem från arbetet gick jag direkt
ut i våran trädgård och plockade en liten bukett
Scilla..
denna underbart vackra vårblomma...
satte dom i min nyloppade lilla vita kanna..
Och det blev så fint...
.Tänk så lite som behövs för att man skall bli
glad...
.
Vilket ljuvligt väder vi fått, solen har lyst hela helgen
0ch fortsätter idag...
Lovely!
Jag har hunnit med lite av varje i helgen, som gått,,
bla fixat lite i trädgården, städat, varit på Loppis Så klart och hittat lite fint!
.
Som denna gamla ljusstake.... Är den inte fin ?
.
Och gissa om lyckan var stor när jag fann dessa gamla örngott i linne med ljuvlig brodyr och broderi.. jag kommer att lägga ut lite av det jag visat och lite till på Torsdag i min Bloggbutik... Så Varmt Välkomna in och kika!
.
. Önskar er alla en underbar PåskVecka!!
Denna veckan jobbar jag bara fyra dager,
sedan är jag ledig fyra så skönt!
Ha det!
Kram Kathrine...

24 kommentarer :

Margareta sa...

Hej!
En underbar scillabukett.Vilken färg denna blomma har.Så fint i vita kannan.
och vilken underbar ljusstake och örngott.Får lite hjärtklappning.....

ha en underbar dag!
Kram Margareta

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad vackert med scillabuketten.Underbar färg har dom.Vilken himla fin ljusstake.Den gillade jag.Önskar dej en fin dag vännen.Kram Rita ♥

Elsa och Helena sa...

Jag kan bara hålla med...man blir verkligen glad av scilla buketten, så vacker blå färg!!
KRAM Helena

Unknown sa...

Underbar bukett :) mina har kommit upp med pytteknoppar så snart kan vi plocka dem här med.

Så vackert erat golv blev. Fantastsikt!!

Ha en bra måndag
kram Maria

STENLYCKA sa...

Vilken underbar blå bukett, förstår att du blir glad åt den. Här blommar scillan också, när jag ser din bukett blir jag frestad att plocka lite att ha på bordet.
Här har vi underbart vårväder idag hoppas det är så hos dig också!
Kram Raina

rustik charm sa...

Vilken underbar bukett:)Vilka söta blommor. Ljuvliga i din lilla kanna.
Ha en fin dag.
Kram Kristina

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Visst är det så vackert med alla härliga vårblommor nu som blommar...
Och det behövs ju så lite :)
Fint med örngottet, alldeles i min smak :)

Ha en fin eftermiddag!

Kram Sirpa Och Påskvecka!

Sussi sa...

Hej Kathrine!
Glad påsk själv!
Vilken otroligt söt kanna du loppat...och den där ljusstaken....underbar!

Kram
Sussi

Pia sa...

Så otroligt lång våren har hunnit där?!!! Vi har ännu några snöklumppar kvar...En härlig bukett du plockade till din fina loppisvas!!!

Hoppas lilla barnet som kommer att bära ljuset, inte bränner sig på stearint ;)...

Tack, snälla du för de alltid så uppmuntrande kommentarerna och jag får önska också dig, en riktigt rofylld påsk!

Kraamar!
-Pia-

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Visst är det härligt med de fina blommorna. Man blir så glad av dem.
Och fina saker du har hittat du också!
Kram
Marie

Vita små hjärtan sa...

Men vad du hittar mycket fint jämt och ständigt!!!! Du är en riktig loppa du vännen!
Kram Agnetha

Unknown sa...

Scillor är underbara ~~~
Dina bilder också.

Kram, från Eva

Ett ögonblick sa...

Hejsan!
Så vacker bukett, fantastisk blå färg, tänk vad naturen bjuder oss.
Jag ser att jag missat en hel del...ert "nya" rum blir bara så vackert...vackra dörrar och stenen framför kakelugnen ser så läcker ut.
Ser fram emot fortsättningen...

Ha en fortsatt fin vecka!
kram lisamaja

gamla skolan sa...

Ljuvlig lite bukett !
Och vilken ljusstake du har hittat !! Så fin , du har tur med dina ljusstakar :)
Kramar // Susanne ♥

Myricas Farmor sa...

Ja det är en ljuvlig tid vi går till mötes, få gå omkring i trädgåren och mysa, ja man får ju greja oxå.
Hoppas du får en jätte bra vecka.
kram

vita drömmar och svarta tassar sa...

Ja allt explodera nu! men ack så vackert thihi..

önskar dig en skön dag!
kram wivi

HÖNSHUSET sa...

Hejsan!

Vilka härliga blå blommor!!!!

Önskar dig en fin dag!!!

Kramar gunilla

skifferhuset sa...

Härligt med blå Scilla i en fin vit vas! Örngottet var så underbart! Skönt att va ledig lite längre perioder ibland! Kram Iréne

Evashusotorp sa...

Ja, det är verkligen underbart att våren har kommit på riktigt, nu får vi passa på att njuta av var dag.
Kram
Eva

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej!

Det samma för dig!
Hoppas att du får en fin påsk vecka med!
Och mycket sol och god mat! :)
Och glöm inte att skämma bort dig själv med :)

Ha det Gott!

Kram Sirpa

Viola sa...

Visst blir man alldeles varm om hjärtat utav de små blå....ha en skön kväll du oxå, kramen

himlaverket sa...

Vilken underbar ljusstake...
å så fint med lite blå vårblommor såhär mitt i vardagen. det förgyller ;)
kram ullamaria

@nne sa...

Sweet pictures from a sweet blogger. Wish you a nice easter weekend! @nne

Skogslyckan sa...

Älskar de blå, de har samma färg som Skogslyckans detaljer! Ljusstaken är en gammal del till en fotogenlampa, jag har en precis likadan. Men det visste du säkert, för vi har ju samma smak där...ler Om den skall läggas ut till försäljning så är den såld till mig redan...ler. Ha en fin vårdag!
Kram Pia