torsdag 7 april 2011

Nyplantering och förälskelse...

Hej på er alla goa söta....
Idag visar jag lite bilder av min nyplantering,
ett gäng påskliljor inköpta på Ica för 99:-, det
tycker jag är billigt....
Har fått plats i den stora gjutjärnsurnan..
.
Sedan fixade jag och krattade lite utanför entren,
óch vips så
blev det mycket finare...
.
En närbild på urnan....
denna köpte vi i somras och den var så här
rostig redan då.
Jag ville ha en som såg gammal ut!! Gissa om den är tung..
.
Har ni sett vilken underbar burk...
fick se den på Ica häromdagen när jag stod och
letade efter olivolja..
Och vet ni jag blev blixtförälskad...
Älskar färgen och även den fula gubben som
står där med en oliv mellan fingrarna,
och den pryder verkligen sin plats här i köket..
.
Olio di Oliva
Extra Virgine,
ja det var väl alles från mej idag!!!
Önskar er alla en underbar Tordag!
Snart är det Helg!!!
.
Kram Kathrine...

23 kommentarer :

ANETTESHUS.COM sa...

Hei, Kathrine! Takk for hyggelig hilsen:)) Så fiiin blogg du har! Herlig med vårblomster!!! Og burken var kjempe-fin!

Ha en strålende dag!

KLEM KLEM
Anette:)

Hulda sa...

Så flott med påskeliljene i krukkene foran inngangen. Nydelige de urnene dine, forresten. :)

Vita små hjärtan sa...

Riktigt snygg och pampig urna vännen!!!!!
Å vilken läcker burk!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jättefint med påskliljor i den urnan, kommer och lysa glatt gult och välkomnande. Såna stora tunga järnurnor är jättefint.
Precis som burken med olivolja, säkert en nyhet i vår.
Kramar
AnnaMaria

liven sa...

Så kjekt nå som vi kan plante litt ute :o)
Urnen din er kjempefin.....og koselig var også denne boksen!!

Ha en fin dag Kathrine

Anneli sa...

Hejsan.

Påskliljor, så fint så mycket Vår!

Den turkosa burken var ju härlig, inte bara mat utan en inredningsdetalj även.

Stor kram,
Anneli.

bakom berget sa...

Vilken härlig urna! Den ser verkligen tung ut. Snygg med påskliljorna i.
Olivburken var ju söt. Jag har inte sett den tidigare. Jag gillar såna där ovanliga burkar.
Ha en fin dag nu. Här är det full storm idag. Bra...då smälter min jäkla snö lite fortare.
Kram Åsa.

Vitt hus med svarta knutar sa...

Urnan är verkligen fin och ljuvligt rostig. Det ser så vårligt ut med påskliljorna däri. Olivburken är jätteläcker. Jag köpte olivolja i en nytillverkad burk, men med fint mönster på, det är roligt att spana i hyllorna i affären för det finns mycket som kan pryda hyllorna i skafferiet eller köksbänken.

Ha en fin dag!
Kram,
Regina

Bland Mossa och Tegelsten sa...

Hej...så fin urna!! Älskar urnor...har endel här hemma :)
Underbart att kunna gå ut och kratta lite, plantera i fina urnor och man mår genast sååå bra! Vad lustigt att du nämner Olivoljan...har också gjort ett inlägg för ett tag sen på min blogg om just denna:)
Ha en fin dag
Kram Therese

jessikan sa...

Så fint!! Jag har två liknande urnor som du har och jag vet dom väger!! Har inte planterat ännu och det är jag glad för idag då det blåser storm här i Skåneland och jag hade nog inte haft nåra blommor kvar :)

Kram J

Hagbacken sa...

Vilken fin burk :)

Kram!

It's me sa...

Where do you buy that lovely olive box ?? please tell me???..like your plants in that beautiful pot !..have a nice day darling....love Ria....xxx...

Puumuli sa...

O,, vad jag gillar din rostiga urna! Snygg! Burken är ju härlig den också trots gubben...

Kram
Sari från Puumuli

Hanna sa...

så fin urna du planterat dina påskliljor i.
Kram
Hanna

STENLYCKA sa...

Underbar vacker urna!
Hoppas du såg mitt mail om fakirerna, att jag vill beställa båda två.
Kramen

Elsa och Helena sa...

Vilken vacker gjutjärnsurna...den pryder verkligen sin plats där den står! Olivolje gubben är helläcker, måste kika på Ica jag också:)

KRAM Helena

Country Hill sa...

Så vårfint Du gjort i Din vackra urna, här blåser v nästan bort idag men till helgen planerar jag att plantera lite ute. Häftig burk med olivolja.
Ha en fin kväll!
Kram Lena

Skogslyckan sa...

Underbart vacker din rostiga kruka är! Den förpackningen ser ut som en relik från 50-talet. Härlig turkosblå färg. Jag har målat en brödburk idag i ungefär den färgen. Tyvärr har jag inga ljusstakar till försäljning. Kan ju bero på att jag behåller alla själv,,,ler.
Men det kanske blir fullt på bordet nån gång...
Kram Pia

Rosor och Spetsar sa...

Underbar urna och härligt vårig med påskliljor i den. Skönt att viäntligen kan plantera ute igen
Kram
Annelie

Hammarsbacken sa...

Vilken underbar rostig urna. Fint! Kram Sonja.

skifferhuset sa...

Så fint med blommorna i den underbara krukan! Ha en fin helg! Kram Iréne

rustik charm sa...

Hej Kathrine!

Vilken fin urna:)Nåt sånt vill jag oxå ha på framsidan, jättefin. Och vad fint med påskliljor i:)
Ha en fin helg.
Kram Kristina

Myricas Farmor sa...

Snacka om retro olivburk, den var fin.
Jag ville bara önska dig en god och trevlig helg
kram