tisdag 6 juli 2010

A rose is a rose.......

Godmiddag...... idag regnar det här, kan behövas lite,
efter denna värme.....
Nu på morgonen har jag vart ute och knippsat av några rosor.....
tänk att kunna gå ut och plocka så vackra rosor i sin trädgård ...
Det är Lycka för mej....
Passade på att fotade lite också.....
för att kunna dela med mej av dessa skönheter....Denna rosen heter
`Rosa Maiden Blush`
pink
och är en gammeldags buskros,
och den doftar helt underbart...
Denna skönhet är en Austinros Och heter ´Winshester Cathedral` och har stora tätfyllda blommor och doftar även den helt fantastiskt...
Det finns flera rosor här i trädgården.....men dom blommar inte än,
men snart mycket snart.
Här vill jag visa nåt annat.... denna gamla knopphängare
fann min man ute i våran gamla bod på loftet,
stod där i ett hörn
och ni kan ju tänka er en som blev glad!!!!
Jag har skurat rent den med såpa, så nu hänger den uppe i mitt kombinerade arbetsrum och gästrum...
med en massa gamla kläder,
och vet ni vi har hittat en till gammal knopphängare,
fast den är mycket längre
tänk vad man kan fynda i sina egna skrymslen...
Önskar er alla en fin Dag!
Kram Kathrine

10 kommentarer :

AnnA sa...

Hej Kathrine!
Mmm. Det var ett välbehövligt regn.
Jag håller på och rensar och planterar ut sommarblomor i rabatterna mellan rosor och perenner. Dedt skall blomma mycket!!! Så regnet var välbehövligt, trots att vi vattnar varje dag, från egen borra.
Underbara rosenfoton du visar!
Ha en fortsatt skön dag!
hälsn
AnnA

Skogslyckan sa...

Underbara rosor Kathrine! Här har det också börjat att slå ut så smått. Underbart att kunna plocka in buketter och riktigt frossa i rosor.
Jag får nog gå ner i ladugården och leta och se om det inte finns någon gammal knoppbräda. Väldans fin din va!
Kram Pia

Margareta sa...

Vilka underbara rosor du visar. Maiden Blush är en absolut favorit. Vi har ett par buskar . Dom är inte välväxta,men vad gör väl det när blomman är så vacker och doftar....
Austinrosen var ju också kanon....
Vilken knoppbräda sen...Tänk att ha en egen fyndbod.Så mysigt med gamla kläder där.

Ha en fortsatt fin dag!
Kram Margareta

Evashusotorp sa...

Underbara ROSOR!
Sådana hängare har jag oxå några stycken , dom fann vi på vinden i torpet vi köpte, dom är verkligen fina.
Kram Eva

Bonjade sa...

Such fine romantic roses....
Fine day

~ Hennes Rum ~ sa...

Så fina rosorna är ~~~
Och du, vad mysigt att kunna göra såna fynd i de egna skrymslena!

Här är det också en något svalare dag...ljuuuvligt ;*)


Kram från Eva

It's me sa...

What a beautiful rose............have a nice evening..love Ria..........

@nne sa...

The JDL is not available in Crete. But, thanks to you I can enjoy the JDL-spirit! Thanks, @nne

Myricas Farmor sa...

Vilken under bar ros, jag brukar oxå gå ut och ploca in blommor från trädgården när jag har städat, det blir så härlig doft inne.
Ha en bra dag
kram

Katta sa...

Tänk att hitta en sån fin knoppbräda ute i sin egen bod, helt schysst alltså! Rosorna är så vackra tom namnen är vackra, kram Katta