fredag 9 juli 2010

Helg och moraklocka......

Godmorgon....... alla söta fredag igen tiden går så fort
idag skall jag besöka lite loppisar, spännande!!!!
Alla ni som följer min blogg vet att jag nämde i förra veckan att jag
skulle måla om min gamla moraklocka,
och så här blev det......mutch nicer.....
den var vidrigt målad i en gulaktig färg förut
med en massa blommor i olika färger,
och nu är den ommålad i en antikvit färg, mutch better...
Skall kanske shabba till den lite, så den får den rätta
stilen.....
Önskar er alla en underbar Helg..... Kram Kathrine

28 kommentarer :

Evashusotorp sa...

Klockan!!! Jättesnyggt!
Önskar dig oxå en solig och rolig Helg.
Kram
Eva

Unknown sa...

Klockan ser jättefin ut. Lite ovanligt med såna, och mycket charmigt!

Önskar Dej en skön loppisdag, och helg ♥

KRAM från Eva

sylvia sa...

god morgen.
så nydelig den klokken ble,riktig så vakker.
ønsker deg en fin dag.
klem fra sylvia

hagagården sa...

Halloj.
Men oj så fin den är din fina klocka,helt underbart!!!
kram o ha en fin helg.
ninni

Myricas Farmor sa...

Vilken vacker klocka, den är ju så fin.
Dessa klockor passar så himla bra i gamla hus.
Ha en god helg min vän
kram

Hulda sa...

Du kan virkelig fryde deg over denne klokken. Du har gjort en god jobb med den. Stilig med årstall malt på også.

hemma hos lilla mej sa...

Vad snygg den blev.Bara så himla fin.Önskar dej en mysig dag.kramar Rita ♥

Skogslyckan sa...

Den blev ju jättefin! Jag skall ta tag i min när jag flyttat in i nya ateljén och får mer plats. Nu är den vit med mycket guld och blommor i lysande färger, målad med en inte allt för van hand, om man säger så...ler.
Ha en underbar fredag min bloggvän!
Kram Pia

Lilla Lycksta sa...

Så fin moraklockan blev. Ha en underbar loppis runda hoppas du gör många fynd.
Kramar Camilla

Nostalgia sa...

For en fiiin klokke !
Akkurat nå er vi på vei til Skansen og deretter blir det Gröna Lund her i Stockoholm:-)
Skal si det er flott vær her :-) Hjemme blåser og regner det....

Ha en fiiin dag !
Klem, Nostalgia

Unknown sa...

great job!!! Your clock looks great!!!
You are a die hard, markets with this weather!!!!;)

sweet greetings
Lynda

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

SÅ fin klockan blev!
Loppis låter roligt, hoppas jag hittar några jag också, under semestern.
Kram
Marie

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Klockan blev jättefin, det gjorde du bra. Hoppas du har tur på dagens loppisar.
Kramar
AnnaMaria

LENNU sa...

Very beautiful clock!
Have a lovely weekend to you Kathrine.
Lennu

Solveig sa...

Oj, den klokka ble bare nydelig, da!!! Så flott i hvitt og med årstallet på:o))) Enkel og elegant-helt etter mitt hjerte!
Ønsker deg fortsatt flotte sommerdager.
Klem fra Solveig

It's me sa...

Your clock looks great !! flea markete with thie weather???? o my it is too hot to go......I got the courage to collect my weekly grocery shopping!!!

Hahahahah!!!

Have a good weekend........love.,.....Ria......

Sylvia sa...

Your clock is beautiful in that antique color !
Lovely picture with the little girl !
Enjoy visiting the flea markets, hope you'll find some nice things.
Sunny weekend,
Sylvia

Pia sa...

En massa härliga inlägg du bjuder på, trots att jag varit från datorn bara ett par dagar!!! Så ljuvliga pioner...hmmm! Och moraklockan?! Wow!!!!

Ha en riktigt avkopplande och skööön helg!

Kraam/Pia

Margareta sa...

Hoppas du haft en givande loppisdag!
Moraklockan var så fiiin så här. Efter lite sandpappersbehandling blir den om möjligt ännu finare.

En fin helg önskar jag dig!
Kram Margareta

vita drömmar och svarta tassar sa...

Wow! så duktig du är!..För varje blogg jag går in på i dag blir jag så inspirerad att gå ut i min lilla bod och måla lite...tänk om man bara hade haft plats för en Moraklocka helt ljuvlig.
Ha en skön och mysig helg
kram wivi

Uttan sa...

Så fin klockan blev...
Har Du några bra tips på bra Loppisar i närheten? Strömsbacka kan Jag fynda på ibland när Jag är in till Stan. Men man skulle behöva ta en tur dit varje dag för det kommer nya grejor hela tiden.Röda korset brukar jag inte gå till eftersom Jag lämnar saker dit är jag rädd för att Jag ska ångra Mej när Jag ser de sakerna igen.

Trevlig Helg och spännande att se vad Du fyndat.
Kramar!

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej Kathrine.
Men oj så mycket som hänt sen sist, dessa magiska rosor som du visar, jag älskar gammaldags rosor, de doftar så himla ljuvligt, sen har du arrangerat dem så snyggt.
Jättekul att få se dina rosor.
Och vilken fin knopphängare din man fyndade i din egen boda.
Klockan blev jättefin.
Hoppas du får en fin helg.
Kram Zara

Katta sa...

Så du var inte nöjd med en gulblommig moraklocka ;D Den blev i allafall jättefin i vitt så du gjorde helt rätt. Kram Katta

Kristall & Pynt sa...

Hej vännen!
Åh vilken fin mora klocka du har.
Ha det gott
Kram Sofia

Norregård sa...

Hej!!
Vilken fin klocka!! Har oxå en som behöver lite färg!! Någon har kladdat med guldfärg på den....

Kram Malin

Hanna sa...

fin.
Ha en fortsatt bra lördag.
Kram
Hanna

Ett ögonblick sa...

Åh, vilken fin klocka. Skulle gärna vilja ha en, tycker om klockor som det låter lite om.

Önskar dig en fortsatt fin helg.
kram lisamaja

Viola sa...

Så fin den blev, det där skulle jag oxå behöva göra med min...hoppas du ha en skön sommarhelg, här är det hett som f-n, rena spanienhettan faktiskt..kram