tisdag 13 juli 2010

Baka kaka......

Godmorgon alla fina......
tidigt imorse tassade jag upp och började baka,
hade hittat ett smarrigt
recept inne på bloggen Bagarstugan på
Havrekakor med chokladbitar i.....
och ni anar inte vad goda dessa blev.
Så nu kan jag och min man ta en fika under äppelträdet....
Ser ni brickduken..... den fyndade jag på loppis i förra veckan.. om man tittar riktigt noga så kan man se ett monogram på mitten och runt om hela en vacker spets!!!!! Nu skall här frossas på dessa godisar.... och nyttiga är dom också innehåller riktigt smör (kravmärkt), och havre och mörkchoklad!!!! Önskar alla en fin sommardag! Kram Kathrine

19 kommentarer :

LENNU sa...

God morgon!
Coocies looks so delicious.
Duk är fint.
Lovely day to you Kathrine.
Kram, Lennu

Country Hill sa...

God Morgon Kathrine!
Så flitig Du är smarriga kakor Du bakat och brickduken är så söt!
Så fint det blir i trappan ser så ljust och vackert ut.
Hinner knappt med att blogga just nu det är så mycket annat som ska hinnas med.
Ha det gott i sommarvärmen!
Kram Lena

Ett ögonblick sa...

Ååh så smarriga dom ser ut!! Bara nyttigheter också;)...men vad vore livet utan smör och lite choklad???
En underbar brickduk, tycker det är såå fint med röda broderier...men jag tror faktiskt inte att jag äger en endaste.

Önskar Er en riktigt härlig fika och skön sommardag!
Hos mig har det mulnat på och åskan mullrar långt borta...vi får se hur det utvecklar sig...
kramar lisamaja

Evashusotorp sa...

Härligt!!!-Nybakt och kaffe utomhus på morgonkvisten.
Önskar er också en ljuvligt skön sommardag.
Kram
Eva

hagagården sa...

Godmorgon min vän.
Men oj vilka kakor du har bakat det ser underbart gott ut,låter härligt med lite fika under äppelträdet.
Du det ser ut att bli underbart fin i er hall och trapp.
Kram o ha en fin dag.
ninni

Skogslyckan sa...

De såg riktigt farligt goda ut! Och vilken brickduk sen. Verkar som alla är på jakt efter rödvita broderier med monogram just nu, säljer så fort jag hittar...Riktigt fina bilder och vackert inlägg! Ha det så mysigt vid fikat...
Kram Pia

Katta sa...

Å vad jag önskar att jag orkade ta tag i mej själv och baka. Det där ser så otroligt gott ut, härligt med nybakt under äppelträdet med,kan det bli bättre. Ha en bra dag, kram Katta

hemma hos lilla mej sa...

Åååå vad smarrigt med nybakade kakor.vad duktig du är.Ha en go fikastund under äppelträdet,Ha en fin dag kram Rita ♥

Myricas Farmor sa...

Huuuuu vad man blir sugen på kakor när man ser din´, så fint med dom gamla kopparna och brickduken, det var en jätte mysig bild.
Ha det gott
kram

It's me sa...

Yammie.....lovely cookies !!!!! i wish i could smell them..........love Ria...

Fleurette sa...

Hello my dear Kathrine, you have beautiful pictures, your cookies look tempting!!!
Have a very nice summer evening
Hugs
Fleurette

houseofchandeliers and vintage sa...

Hej. Kathrine!
Tack för kommentaren.
Jätteläckert, så gott det ser ut, och din fina järnspis är så cool.
Snygg duk.Nu har jag kollat lite bättre på trappinlägget, och ser att han förstås inte gjort trappan, men enormt mycket annat jobb, så duktig din man är.
Undras vad för slags hus, ni har, är det en timring eller.
Ja en vit trappa vill jag ha, men jag vågar inte måla den vit på själva sättstegen, för jag är så rädd för att nån ska halka på dem.
Vad har ni för färg, kanske det finns speciell färg för ändamålet.
Jaha, du kan väl ta en mumsbit av dina läckra kakor till mig, jag måste försöka låta bli sånt där ett tag.
Jag har igen disciplin, börjar jag så frossar jag, usch vilka avslöjanden.
Ha en fin kväll.
Kram Zara

HÖNSHUSET sa...

Hej hej!!

De kakorna ser verkligen smarriga ut :-)

O vilken fin klänning i ett tidigare inlägg och brickduken går inte av för hackor den heller, med monogram o allt!!

Ha de bra!

Kram gunilla

Roses & Angels sa...

Tack för din rara kommentar om bröllopsbilderna. Mmm så goda dina kakor ser ut. Önskar att man orkade och hade lusten att baka igen, den har liksom försvunnit. Ha en fin kväll kram

Margareta sa...

Så goda kakorna ser ut. Nu blir man inspirerad att baka.Dessutom låter dessa kakor som rena hälsokosten..... Bra!!!
Brickduken jättefin med monogram och vacker spets.

Ha det så gott!
Kram Margareta

Mys och hemtrevnad sa...

mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm kramis semlan

Lilla Lycksta sa...

Kakorna ser verkligen goda ut. Hoppas ni hade en trevlig fikastund under äppelträdet. Vilken jättefin brickduk du hittat. Ha det gott i värmen.
Kram Camilla

Elsa och Helena sa...

Oj,oj så goda kakorna ser ut...mums! Låter så somrigt och härligt med fika under äppelträdet.

KRAM Helena

Anonym sa...

hello Katerine,

your blog is very lovly.
You have a very nice home.

greatings send you Conny