söndag 25 juli 2010

En dag i Mariefred........

Godmorgon alla söta.......
idag regnar det här i Västmanland.
Välbehövligt efter denna extrema torka.
Idag visar jag några bilder från våran tripp till Mariefred
en underbar liten stad vid Mälaren....
Pelargoner..... och vilken färg, kullerstenar, gamla trähus....
kan man annat än hänföras.
Små vackra innnergårdar.....
tänk bara tänk om man bodde så här....
Sedan besökte vi en underbar butik Jerners rum....
Här kommer lite bilder ifrån butiken,
helt underbar miljö med en massa fin inredning..
Ni som inte har varit där, åk dit!
Ni kommer inte att bli besvikna.
En närmre bild.... Industrilampor.... Me like, ser ni den vackra linnetavlan bakom.... Så underbar! Ja det blev en härlig dag med mycket fina intryck och en god middag som fick avsluta dagen. Önskar alla en underbar Dag! Kram Kathrine

20 kommentarer :

Mys och hemtrevnad sa...

åååååååååååååå vilken härlig tripp du vart ute på. Den butiken verkar spännande! kramis semlan

Country Hill sa...

Javisst är det vackert i Mariefred. Vi var där för ett par veckor sen. Och visst är Jerners rum en underbar butik, men vi vat där en av sommarens varmaste dagar så det var lite si och så med shoppingorken.
Ha en fin söndag!
Kram Lena

Evashusotorp sa...

Underbar miljö!
Skulle jättegärna bo så där.
Härlig butik- mycket fint.
Kramar
Eva

It's me sa...

Hi Katherine....what a beautiful place to be......it is great all your pictures!!...i wanne ask...may i used the first photo on my blog ?? please let me know......happy day.......love Ria....

Roses & Angels sa...

Underbara bilder du bjuder på från Mariefred. Så vackert. Tack söta du för din rara kommentar om korten! Blir så glad. Hoppas du haft en fin helg. Kram

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hej.
Det regnar här också, har haft dåligt väder flera dagar. Hoppas det vänder imorgon...
Mariefred tror jag aldrig jag varit i, kanske när jag var liten. Ser ut och vara en fin stad, och den butiken skulle jag gilla.
Ha en fin söndag
Stor kram
AnnaMaria

Margareta sa...

Oh,vilka fina bilder!!!Pelargonerna och kullerstenen och innergården.Hjärtklappning....
Linnetavlan där bakom.Den känner jag skulle passa mig.
Tack för att du visar så fina bilder!
tack för så trevliga kommentarer hos mig!Jag fick ett leende på läpparna när du skrev om en skatt som kanske finns där regnbågen går ner.
Det finns någon gammal historia om en Fänestadskatt som är nergrävd där i trakten.(Byn här heter Fänestad).Kanske är det just där......

Ha en fin söndag!
Kram Margareta

@nne sa...

Doesn't surprise me that Ria wants the first picture for her blog. The colours are wonderful. Nice sunday, @nne

Skogslyckan sa...

I Mariefred har jag aldrig varit..tror jag.. Men det ser väldans mysigt ut där, och vilken oas till butik då! Här regnar också..och det hr varit kallt några dagar, man är ju inte riktigt van vid det nu.
Kram Pia

Rosor och Spetsar sa...

Så mysigt o charmigt det ser ut, jag gillar också innergårdar det ser så hemlighetsfullt ut o så privat på nåt sätt.
Så fina bilder du tagit
Ha en härlig söndag trots regn
Kram
Annelie

S o F sa...

Oj va fint!

Där skulle jag gärna gå och njuta...och fotografera så klart.

Ha det så gott!

Sylvia sa...

What a nice little town !
The first picture with the geraniums is gorgeous !
So many beautiful things in that store, it seems you had a lovely day !
Nice week, Kathrine,
Sylvia

Myricas Farmor sa...

Såå fint det måste vara, jag har inte varit där men skulle kunna tänka mig åka dit.
Ha det gott¨
kram

Unknown sa...

Hihi, menar du det, att man är en söting ;*)
Du är bra söt, du med :-)

Jisses, en sån pelargonblom...!
Och en annan är så himla glad för att det är ungefär fem blomklasar på de härhemma ;*)

En jättefin butik det där, och en skön resetripp kan jag tro ~~~ och kullerstensgränder, de har ju en alldeles speciell varm, och skön charm dom ~~~


Kram från Eva

Bonjade sa...

You are an inspiration to me....;)
Fine evening

Vita rosor och förgätmigej sa...

Jag tror jag smäller aaaaav! Vilken massa vackra saker det fanns i den där butiken! Tur jag inte var med för jag hade satt oss i skuld för all framtid... Suck, vill haaaa! Jag har länkat till dig från min sida idag. Hoppas det var ok... :0) Mitt sätt att tacka för tipset på sängen!

Kram/ Anna

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

WOW, vilka mysiga bilder du visar :) Visst är det fint i gamla städer.
Ha en fin vecka.
Kram

liven sa...

Heisann!!
Et nydelig sted du har vært....så mye fint det var her da!!

ha en fin ny uke :o)

Märta sa...

Vilka små mysiga städer det finns i vårt land! Härligt att hitta in i så fina butiker också. Ha nu en skön vecka!
Märta

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå så koselig bakgård... vrikelig sjarm3erende..

det finnes så mang flotte steder ihos dere...

ha en fin fin dag.:

klem =)