torsdag 22 juli 2010

En Dagstur......

Har det blivit ner till Gränna och Vadstena.....
Jag älskar dessa underbara små städer...
med sina gränder och underbara hus
Och dessa vackra rosor som blommar
i överflöd.
Rosor och stockrosor.....
Jag njöt i fulla drag.....och andades in atmosfären.
I detta magifika hus i Gränna.... hade man öppnat en underbar inredningsbutik,
där jag strossade omkring ett bra tag,
och självklart hittade jag en massa fint
kommer bilder på det senare!!
Så mycket fint på en och samma plats.... Det blev en underbar dag med många intryck, och en underbart god middag i Vadstena.... Detta lever jag länge på!
Jag vill passa på att tacka för alla underbara kommentarer som ni
lämnar här på min blogg, jag blir så glad!
Önskar alla en fin Dag!
Kram Kathrine

16 kommentarer :

Hulda sa...

Så skjønt! Herlig gjerde, med blomster som stikker så fint ut innimellom. Så vakre hagebilder. Nydelig å se på.

Skogslyckan sa...

Du har ju vart hos Ulrika!! I von Otterska villan. Har du skådat vilket hus. Lika vackert inuti också! Nu blir jag sugen på en tur till Gränna! Kram Pia

@nne sa...

Just to see this beautiful green makes me happy! @nne

Marie Louise sa...

spännande att se vad du hittat i butiken, den såg jättemysig ut! Ha en fortsatt trevlig sommar! Kram Marie

Eva Agnes sa...

Hej Kathrine!
Låter som en lyckad utflykt. I Gränna har jag varit ett antal gånger men i Vadstena mycket lite.
Kanske en gång längre fram.
Ser hur pittoreskt ut som helst.
kramar Eva Agnes

Mitt hvite hus sa...

ÅÅå for et fantastisk flott sted.. det huset da..

skjønne blomster..

klemmer =)

Myricas Farmor sa...

Så ul att du visar bilder därifrån, jag ska dit till veckan och vara ett par dagar. Det sak bli så himla kul. för jag har fått bältros i min höger hand och det är inte kul, jag har varit hos två läkare så nu ser jag att det börjar bli bätter med blåsorna, fy för detta.
Så jag har inte orkat skriva på ett tag.
Ha det gott min vän
kram

It's me sa...

Sounds and looks like a good trip..........happy evening..hugs and love Ria..

hagagården sa...

Hej
Vilken underbart fin plats du varit på,och så mycke fina saker det står där vid det fina huset.
Kram o ha en fin kväll.
ninni

Hanna sa...

Vilka bilder du bjuder på.
Kram
Hanna

Madame B - Vintage & Chic Antique sa...

Hej Kathrine. Så vackra bilder :). Jag har nu varit i Nora och det är ju en underbar o mysig liten stad. Tack för ditt tips.
trevlig helg.
Kram

HÖNSHUSET sa...

Å vilken mysig dagstur!!! Vilka mysiga små städer - de hade man mer än gärna besökt!!!

Ha det gott!!

Kramar gunilla

Mys och hemtrevnad sa...

åååååååååååå dit vill jag med åka, det är ju så vackert i gränna och på visingsö...kramis semlan

Margareta sa...

Det låter som en riktigt lyckad tur.Inredningsbutiken du visar ser ju verkligen trevlig ut.Kanske skulle man inte bara tänka att att åka till Gränna utan låta det bli av.Det är ju en så vacker liten stad.

Ha det bra!
Kram Margareta

Drömmen om ett torp sa...

Lite bullerby-känsla fick jag av de översta bilderna...underbart! Vet inte om jag lämnade en kommentar ang det el inte? Men eran trapp blev ju hur fin som helst...ME LIKE :)

Kram

Änglarnas hus sa...

Vilken ljuvlig dag du verkar ha haft! håller med dig..dessa småstäder vi har här i Sverige är ljuvliga!..Mina "närstäder " jag ofta besöker är Mariefred och Trosa Också fina!!!

HA EN FORTSATT BRA SOMMAR!!

Kram sanne