fredag 30 juli 2010

Lite av varje........

Godmorgon.......
Fredag igen veckorna går så fort.....
snart är Juli slut och vi går in i Augustimånad....
Ja Ja så är det....
Idag visar jag en bild på en dubbel vallmopion, helt outstanding.....
Det börjar bli ont om växter här i trädgården
men här en hortensiabuske....
med underbara vita blommor
som jag hela tiden knipsar nya blommor av.
Lite vatten för er som inte fått nog, nej jag skoja lite bara,
denna vatten karaff köpte jag nere i Vadstena för
några veckor sedan...
tyckte den var så läcker, och nu står den här på min
bänk i köket....
En bild till...... Ser ni vad jag hittat..... en gammal kulram, just nu står den i mitt fönster i trapphuset. Med detta inlägg önskar jag er alla en fin Helg! Kram Kathrine

16 kommentarer :

Evashusotorp sa...

Önskar dig oxå en riktigt fin helg!
Kramar
Eva

Country Hill sa...

Underbar blombilder!
En fin helg till Dig med!
Kram Lena

hemma hos lilla mej sa...

Ja snart har hela sommaren gått.Det går bara så himla fort.Fin karaff du har hittat.Önskar dej en mysig fredag.Kram Rita ♥

S o F sa...

Så fint med kulramen där i fönstret. Som ett konstverk...

ÖSregnshälsningar!

lavendel mio sa...

Nydelige bilder!
Liker så godt denne tapeten!!
Ønsker deg en fin helg, kram Hanne

Mys och hemtrevnad sa...

ja sommaren skenar verkligen iväg...hujedamej...ha en skön fredag. kramis semlan

hagagården sa...

Halloj
Vilken fin gammal kulram du har tag på,sån skulle jag inte säga nej till.
Kram o ha en fin helg.
ninni

It's me sa...

Happy weekend darling....love Ria....

Hanna sa...

Ha en bra helg.
Kram
Hanna

Elsa och Helena sa...

Önskar dig en jättefin helg:) Underbara bilder visar du som alltid!!

KRAM Helena

Viola sa...

Vilka vackra blommor, den översta helt ny för mig, här har vi haft en väldans blåsig dag, det har varit många kunder i butiken så dagen har bara runnit iväg, ha en skön helg, kram

Margareta sa...

Go kväll!
Vilka underbara blommor både vallmopionen och hortensian.
Karaffen och kulramen pryder ju också sina platser.
Vi har varit i Båstad på hantverksmässa idag. Kunde varit torrare väder om man säger så.Man blir lite frusen när man är blöt ända inpå kroppen.Men det var ganska trevligt ändå.

Ha en fin helg!
Kram Margareta

Cathrines Kreative Hjørne sa...

Hei navnesøster!
Takk for kommentar hos meg, ja, Göta kanal er vakker, og herlig å sykle langs, særlig en flott sommerdag!

Så vakre blomster, og din tapet i trappehuset likte jeg veldig godt!

Med ønske om en god helg fra
Cathrine :-)

Börjelundskan sa...

Visst är den vacker den mörkvioletta vallmon, nästan svart på håll.

Vilken tur du har haft som har hittaten sån vacker kulram, den passade jättebra i ditt hallfönster. Vattenkaraffen var jättefin, den ser ju handblåst ut. :)

Ha en skön helg. Kramiz Cin

GroLinda sa...

Heisan ;o)
Så koselig at du ville bli med på min utlodning! Tusen takk for link og følger ;o)
Det er noen nydelige bilder du viser her. Den kulerammen var fin. Husker jeg hadde en slik. Passet fint i ditt vindu ;o)
Ha en flott helg og en fortsatt flott sommer ;o)
Klem fra Gro :o)

Maliva`s verden sa...

Hei...alltid like koselig og inspirerende å besøke bloggen din. Nå skal jeg også ta en nærmere titt på butikken din. Takk for titten.Klem fra Maliva