måndag 25 juni 2012

Nytt Fynd...

Hejsan på er!
Jaha då var det första dagen på den efterlängtade semestern,
och här vräker det ner som spön i backen,,
Typiskt!


Men men, det gör inte så mycket, idag saftas det här hos oss,
Rabarbersaft,
den godaste av alla safter tycker jag,
och medans jag saftar kan jag kolla in mitt fynd, 
en gammal tallrikshylla,, åhh jag bara älskar den.
den fyndade jag för några veckor sedan, den var träfärgad när
jag hittade den, men det vill jag inte ha, så jag har målat den med
Linoljefärg, och jag blev så nöjd.
Och riktigt gammal är den kanske sent 1700-tal,
eller tidigt 1800 tal.
Nej nu skall jag återvända till mitt saftande!
Ler

Önskar er en fin Vecka

Kramar Kathrine...

13 kommentarer :

Anneli sa...

Mycket fin!
Gör sig perfekt där.

Låter gott med rabarbersaft.

Ha det fint,
Kram Anneli

All Seasons sa...

Have a wonderful week, Kathrine and enjoy your holiday!

Hugs,
Patricia

helle sa...

Åh ja, hvor fin!! Godt du brugte en linoliefarve, det passer så godt til de gamle møbler.
Jeg elsker også rabarber, laver kompot hele tiden og bruger den på yogurt naturel, på et godt brød, i kager og ovenpå vanilleis!!

God arbejdslyst med saften, kram Helle

Hulda sa...

Den hylla var helt perfekt! Så skjønn grønnfarge, og så vakkert porselen du har i den.

Franske drømmer sa...

Utrolig skjønn tallerkenhylle, og nydelig porselen i den også :-)
Slagbenken er jo bare er smykke!! Vakker :-))

Håper været blir bedre utover i ferien ;-)
Klem

myrica sa...

Det var en fin hylla, jag har en liten här hemma.
Ja saft och hemma gjord finns det godare.
HA det gott
kram

Hanna sa...

Ja rabarbersaft är så gott. När en kompis till mig hade gjort det sist lade hon i lite ingefära så gott.
Kram
Hanna

@nne sa...

beautiful! have a nice evening, @nne

Vitspets sa...

Åhh den är underbar ...
Kram Karina

Nyanser av vitt sa...

Väldigt fin :O)
Kram Agneta

Tinas bo sa...

Superfin tallrikshylla!!
Tänk vad lite färg kan göra underverk... :))

Hoppas du snart får fint väder på din semester!
Kram Tina

G:a Affären sa...

Grattis till ditt fynd, den hyllan skulle inte jag heller bara passera! Du har målat den så fin och jag ser många fina fat också. Oh, en sån gammal skulle jag vilja ha!
Undrar om du saftar idag också eller om det blir solsken...läskande rabarbersaft i solen är inte dumt!
Kramar
Cia

Sallys hus sa...

Gomorgon!

Å vad mycket fint jag misast!
Älskar också grunden på ert hus...*ler*

Tallrikshyllan är helt underbar. Önskar jag också kunde få plats med en sådan någonstans sen..;)
Kram o ha en fin dag!
Katarina