måndag 4 juni 2012

Gamla Skatter...

Hej mina vänner...
Hoppas allt är bra med er!
Idag skall jag visa lite av vad jag hittat
i helgen..

 Denna gamla stråhatt,,
supercool,

 Passar bra här i gästrummet.
På den gamla pallen,

 Ett vackert gammalt linne i bomull med 
vacker brodyr,,

 Se så vackert,
åh jag älskar dessa skatter,
pioner på tork bredvid..
kan det bli mera romantiskt.

 Gammal nattsärk eller skjorta till en man, super fin,

 En gammal bleckplåtsburk med glasfönster,
sådana här liknade fast nya hade jag på
Tant Blå,
Men denna är antik, det är skillnaden.

 En fin skärbräda, en skopa, gamla bolstertyger
mm.mm.

 Och så denna charmiga Hatt,
kan se Rönnerdal framför mej, när han dansar på ängen,
I skjortan och hatten.
Kan ni?
Och mera,,saker, men det visar jag en annan dag,,
Lite av dessa saker går ut på Bloggbutiken
på Torsdag.
Bara så ni vet!
Snart får jag hyra mej en loge eller nåt,,
det börjar bli överfullt här.
Vi får se hur det blir,
Kanske i Höst,, vem vet!!


Sedan hoppas jag att ni får en fin vecka,
och att solen kommer fram igen!

Kramar Kathrine...

25 kommentarer :

Hulda sa...

Å, så flotte bilder, full av nostalgi. :) Nydelig den hatten, og skjønn skjorte i blått. Takk for fin inspirasjon.

Blommiga Rutan sa...

Så mycket fint! Blir väldigt nostalgisk för precis en sådan skjorta hade min farfar!

Underbar pion i ditt förra inlägg, så fin när den står där bland förgätmigejen.

Kram Anncathrine

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Jag skulle gärna leka Rönnerdal och skutta runt i den fina skjortan och hatten, fast det får bli lite varmare då.
Spännande idé med logen.
Kramar
AnnaMaria

hemma hos lilla mej sa...

ÅÅåå vad mycket fint du visar.Ha nu en skön start på nya veckan och en skön måndag.Kram Rita ♥

Dronninghuset sa...

HEI,
mange fine funn. lucky you... likte best den hvite skjorten, uten ermer.... romantisk.
ha en fin ny uke,
klem TOVE

Mina Gouldsamadiner sa...

Herregud hur får du plats med allt.Du skulle haft en liten loppisbutik där du bor.Men älskar precis som du gamla kläder,svårt att låta bli.
Både blusliv och skjorta jättefina...
Kram Kicki

Anki sa...

Mmm så fina, tror jag att du behöver space så mycket grejer som du hittar *ler*...Kikade i butiken och om plånboken höll med skulle jag mer än gärna ta över en del, fniss...

Ha det gott nu & kramen!

Monika sa...

Åh, vad mycket fint! Gillar linnet och stråhatten skarpt!

Jag köpte en också en stråhatt för någon dag sedan. En barnhatt med rödvit-rutigt band runt om. Jättesöt! :o)

Håller så klart alltid utkik i din blogg-butik :o) Men samma här, jag får välja med omsorg för här är FULLT!

Ha det bäst!
Kram
Monika

@nne sa...

beautiful colours! have a nice week! @nne

Anneli sa...

Tänk vad mycket härligt gammalt det finns!!!!!!.......och hemska tanke ,så mycket som slängs bort och eldas upp!

Pratade med en bekant en dag som precis eldat upp gamla spröjsade fönster............hm, så går jag och köper sådana dyrt!
För honom var det gammalt skräp.

Ha det fint,
Kram Anneli

Heimlaga ting sa...

Det var skikkelig mye fint:-)
Ha e flott uke!
Klem Nina

Viola sa...

Älskar gamla stråhattar...svåra att få tag i..ha en fin vecka kram

Myricas Farmor sa...

Så mycket fint, du hittat,
Ska ta mig en titt på torsdag.
Kram

Birgitta sa...

Vilka härliga fynd, bäst tycker jag om hatten, blir nog bra att ha när solen behagar komma tillbaka.

Kramar och ha det gott, Birgitta

irene sa...

Fantastiske skatter!!
Grattis!!
Klem Irene

irene sa...

Fantastiske skatter!!
Grattis!!
Klem Irene

Monika sa...

Hallåj! :o)

Tack för gulliga kommentaren!
Bysterna är nya, men ser gamla ut. Jag köpte dem i en alldeles underbar butik i Skellefteå. En gammal lanthandel som bara har öppet under sommaren och några veckor under advent. Lanthandeln finns i ett område som heter Nordanå. Där finns också museum och en jättefin park.

Här får du en länk till deras sida. Där finns lite bilder och telefonnr dit.

http://destinationskelleftea.se/sv/Destination/Se/Museum_och_konsthallar/Skelleftea_museums_lanthandel/201226

Kram
Monika

Line Elisabeth sa...

Å så mye fine ting du finner Kathrine! Nydelig den gamle skjorta var..og stråhatten:)

Ha en fin uke du også!
Klem Line E.

liven sa...

Noen nydelige skatter du har funnet!!
Vakkert liv!

ha en fin tirsdag :)

FRENCH LAUNDRY sa...

Such beautiful photos Kathrine!

Hugs,
Judy

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Oj så mycket fint du har hittat igen! Då får jag kolla lite på torsdag vad du har i butiekn.
Kram
Marie

Madame Morell sa...

Nu lärde du mig något nytt :)visste inte att man kan torka pion,,,,,Kram

PRINCESSGREENEYE sa...

Auf die Idee, Pfingstrosen zu trocknen, war ich bisher auch noch nicht gekommen - das werde ich wohl demnaest mal ausprobieren.
Insgesamt wunderschöne Impressionen!
Liebe Gruesse
Jacqueline

Hajan sa...

så mycket vackert Du har,alla dessa
vackra vita kläder.underbart

STENLYCKA sa...

Ha en underbar Nationaldag!
Stor Kram från Raina