onsdag 13 juni 2012

Nya skatter...

Godmorgon alla sötisar..
Idag visar jag lite nya skatter som jag hittat,

 Supersnygg gammal laxrosa underklänning, så snygg, 
Kan med fördel användas till sommarklänning,

Dessa gamla fällstolar, har jag målat om och klätt med jutetyg,
tycker det blev ganska bra, innan var dom klädda med
ett fult grönt tyg,,

 Sköna att sitta på, lätta att ta med sej. 
Kan det bli mera praktiskt.

 Franska glas, en gammal härlig sockerburk,

 Och dessa ljuvliga gamla kudddvar med handvirkad spets 
och med ett stort vackert monogram på 
mitten,
finns två av dom,,
ser ni täcket som ligger bakom,,
Helt otroligt vackert,
har nu hittat ett till,
och det är så fint, funderar på om jag skall låta det
gå vidare eller behålla det, vi får se.
Ja dessa gamla saker och lite till kommer jag
att lägga ut på bloggbutiken i morgon 
Torsdag.


Till dess så får ni ha det så bra,
 så syns och hörs vi i morgon!

Kramar Kathrine...

13 kommentarer :

liven sa...

Du har så mye fint Kathrine :)

ha en fin onsdag !!

Blommiga Rutan sa...

Vilka vackra kuddvar och så jättefint täcke!
Lilla soffan och stolarna i ditt förra inlägg är HELT underbara!

Tack för din fina kommentar hos mig.

Önskar dig en skön onsdag
Kram Anncathrine

Katta sa...

Täcket under det vackra kuddvaret ser ju fantastiskt spännande ut. Förstår att du får beslutsångest om vad du ska behålla och inte. Ha en bra dag. Kram Katta

Anneli sa...

Fina saker alltihop.

Inte lätt att skiljas från vackra prylar, velar jämt om saker jag hittat ska säljas i butiken eller hamna hemma hos mig...............

Så smart att klä om pallarna, blev jättebra ju!

Kram Anneli

myrica sa...

Vilken ljuvlig underklänning.
Och färgen är ju så fin.
Ha det gott
kram

Eleonora sa...

O så många fina mysiga saker. Du har verkligen "ögat"! Sommarkram.

Monika sa...

Hallåj! :o)

Så mycket fint! Som vanligt :o) Fällstolarna blev jättefina!

Jag har en gammal som tillhört ett campingbord. Den är förträfflig som fotpall när man sitter ute. När jag nu ser dina fina får jag inspiratione att sätta nytt tyg på den. Ska se om jag har nåt sommarblommigt i mina gömmor :o)

Ha det underbart!
Kram
Monika

skifferhuset sa...

Å när jag såg den rosa underklänningen kom jag att tänka på min mormor, hon hade alltid en sådan på sig! Ha det gott! Kram Iréne

G:a Affären sa...

Så mycket fint, som vanligt! Idag skulle jag vilja ha allt. Stolarna blev jättesnygga efter din behandling och så praktiska. Det jag ser av täcket vågar jag knappt kika på, så vackert paisleymönstrat.
Önskar dig en fin kväll,
Cia

Vitspets sa...

Du har så mycket fint ...
Kram Karina

Solveig (Svingenslillehus) sa...

Helt nydelig, Kathrine! Helt fantastisk mye flott :) ha en fin kveld! Klemmer

hemma hos lilla mej sa...

Du har så mycket fint och läckert .Ha en skön kväll.Kram Rita ♥.

Trädgårds/Hage-intresserad sa...

Jättefina bilder du tagit, Bara fina saker du hittar!
Praktiska pallar blev veldig fina med det nya tyget
Kram