måndag 17 december 2012

Julpyssel, och nya Tisdagsfynd...

God Middag alla rara...
Här julpysslas det för fullt,
Helgen har vart Fin, 
Vi firade min födelsedag i Lördags,
så trevligt,

 Julklappsköp igår Söndag, det mesta är nu handlat,
Så skönt,
Tänk vad poppis det har blitt med Gamla Julsaker,
här en låda med fina gamla Julkulor,

 Gamla Pepparkaksformar i ett Juligt band,
kan räcka,,
tycker jag,, trallala.

 Här har jag arrangerat en enkel ljusdekoration,
En gammal lerkruka, lite mossa, ett gilleljus, 
och ett rött sidenband,
Så enkelt och snyggt,
Ja Snart är det Julafton,
det går så fort så jag hinner knappt tänka,
fniss!
******************
I morgon kommer jag att lägga ut lite saker på
Bloggbutiken,
Inte så mycket men en del fina gamla saker,
en fin gammal vitbricka,

 Ett vackert örngott med bred handvirkad spets 
runt om,

Med ett stort Monogram,
så vackert!
*************
 Ett gammalt vadderat sidentäcke,
så fint

 En gammal Väckarklocka,

 Och denna gamla skärmaskin,
 köpt i Danmark,
denna är mycket gammal,

 Så fina detaljer,,
Ja det var en del som sagt, lite till blir det förstås,
Hoppas ni alla får en fin Ny vecka,
och stressa inte så mycket!

Kramar Kathrine...

13 kommentarer :

Birgitta sa...

Fina julsaker, de gamla julkulorna är verkligen läckra. Grattis i efterhand på din födelsedag!

Kramar och ha det gott,Birgitta

gamla skolan sa...

Grattis i efterskott ! Så fina saker !
Önskar dig också en fin julvecka !
Kramar // Susanne

Monika sa...

Hurra hurra hurra huuurrraaaa! Fast lite efter din födelsedag! Grattis i efterskott!

Jättefina saker du visar!

Ha en mysig vecka!
Kram
Monika

Anonym sa...

Gratulerer med overstått.:)
Flott julepyntet i ditt hjem.
Klem Mette.

Tinas bo sa...

Ljuvliga saker igen... :)

Ha en fin julvecka
Kram Tina

myrica sa...

Så mycket fint du hittar på dina trippar.
Jag hoppas du får en bra dag
kram

It's me sa...

Lovely week.....8 days to go darling....love Ria...xxx...

Viola sa...

Alltid en fröjd att hälsa på dig, ha en fin vecka, kram

Vitt hus med svarta knutar sa...

Grattis i efterskott!!! Så mycket fint!
Kram,
Regina

hemma hos lilla mej sa...

Grattis i efterskott fina du .Bara så mycket vackert .Ha en skön start på nya veckan .Kramar Rita ♥

Katta sa...

Såå fin spetskant runt det örngottet, och täcket är alldeles underbart önskar jag hade råd att unna mej själv något just nu :) Ha en fin dag, kram Katta

Chokladvillan 1910 sa...

Grattis i efterskott ! ;)
Vilka priser det har blivit på gammalt julpynt ! :O Det är tydligen hett eftertraktat.
Vi får nog behålla snön över jul för nu har det blivit kallare. phu !
Kram Anki

Hajan sa...

Jag kanske redan grattat till Dig,men vad spelar det för roll.grattis igen min vän.Det var många fina saker Du har.
Nu går det undan i dag skall jag slå in alla plastburkar med skorpor i. Det ser loite roligare ut.
kram