torsdag 4 december 2014

Julförberedelser

Godmorgon alla,
Idag bjuder jag på lite adventsbilder,
tog dessa till 1 Advent,
en Adventsgran har fått komma in och står på
bordet i Matsalen,

 Adventsljusstake,
ny för i år med Fårskinn på bågen,
Blev så kär i denna,
köpt på Rusta,

 En gammal bakform får agera Adventsljusstake 
I år,
fylld med mossa och röda nypon,
och vita gilleljus från Liljeholmens,

 Och här på vedspisen har jag ytterligare en liten
gran är tokig i dessa små granar,

 och jag har att ett ljus i den,
så man kan tända den ibland.
Ja ja nog om  det!
Nu på Morgonen har jag lagt in 
lite Julsaker på min Butik, mest gammalt,

 Så kika gärna in i Butiken!
http://fagel-blabutik.blogspot.se
Fin Torsdag till er!
Här har vi minus och frostigt,
mysigt!!!!


Kramar Kathrine...

12 kommentarer :

Agnetha sa...

Tack, nu fick jag lite energi av dina fina bilder, du har så mysigt.
Ha en härlig torsdag!
Kram Agnetha

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Så fint du har. Och adventsstake med fårskinn, det var något nytt, jättefin!
Ha en bra torsdag
Kramar/AM

House and Garden by Bia sa...

Åh så mysigt du har fixat till med bara granar...jag har två stycken jag också..vill ha flera, men jag har ingenstans att ha dom...det är klart att man kan ju flytta ut saker , men jag ids inte, hihi...den där ljusstaken ska jag nog ta mej en närmare titt på...vi ska ju till Rusta idag ;))
Kram bia

Frida sa...

Det var fina bilder :) Din matsal och den gamla spisen i köket är ju så fina.
Tack för inspirationen :)
Kram Frida

Tidevarf sa...

Så supermysigt Kathrine.
Även om det var i somras så är ju lite extra kul att jag varit hos dig och sett hur fint du har det.

Ha en vacker dag.
Kramar
Anneli

myrica sa...

Vilka söta julgranar du har, det kanske man skulle ha i köket,hm tål att tänka på.
HA en trevlig helg
kram

Unknown sa...

Åhh så julmysiga foton Kathrine :)
Och de små granarna, är ju helt underbara...så enkla, och såå fina.

Kramen Eva

angie sa...

ich liebe ihren küchenherd!!!!!!! wunderschöne dekoration!!! liebe grüße von angie

Hajan sa...

tycker om Era små granar som tydligen nästan alla har nu.
Mycket gulligt växer de också i vatten ?? trevlig helg önskar Hajan

Katta sa...

Så fint, så mysigt och så en rosa kula som pricken över i:et, jag gillar rosa :) Ha en fin helg, kram Katta

helle sa...

Så fint julepyntet i dit hyggelige køkken!
God weekend
kram Helle

G:a Affären sa...

Rusta slutar aldrig att förvåna mig, ljusstaken är ju jättefin!Så fin både adventsljusstaken och den lilla granen på spisen är. Och så står de på ett säkert ställe vid din vackra gamla vedspis!
Kramar /Cia