tisdag 23 december 2014

Jul Jul Strålande Jul

Sänk dina vita vingar,
Den fina psalmen går jag och nynar på just nu
Om ni klickar på länken under kan ni lyssna 
Carolas Version 
Här kommer några bilder från vårt Jul piffade hem,
Granen har fått komma in,
och klapparna likaså,

 Det luktar Gran i vårt hus,
Och Julstämingen börjar infinna sej,

 Jag har valt att klä granen med gamla silverkulor,
och ljusrosa kulor,
gamla Julgransljusshållare,
med levande ljus,

 Och en gammal Korg duger fint att skyla 
julgransfoten med,
Ler!

 Några Gamla Lamm står på månbordet 
härinne i matsalen,

 I granen har jag även i lite torkade pioner från 
i somras, 

 Lite rosor på bordet,
just denna färgen passar fint ihop med
En Grön Gran,


Hur är det med er?
Har ni färdigt allt?

 Snön kom till slut, och det lyser vitt utanför
vårt fönster,
och 3 minus är ganska lagom,

 På vedspisen i köket har jag ställt
dit lite gamla ljusstakar,

 Och på skåpet får en gammal tomte
hänga,

 Julrosorna har fått en bädd av 
vadd runt sej,
Nej nu har jag inte tid att sitta här längre,
dax att fixa det sista,


Ja med dessa bilder vill jag 
Önska er alla en riktigt 

GOD JUL
Och ett Gott Nytt År!

Kramar Kathrine...

12 kommentarer :

Tinas bo sa...

Underbart vackert hos dig - som alltid :)
Du får förlåta att jag blivit sååå slö på att kommentera..
Men det har varit mycket jobb och övertid hos oss och när man kommer hem är man helt slut...
Men jag följer dig troget.. :)

Önskar dig en undebar jul!
Varm Kram
Tina

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Kanske tomten läser det här så du får en ny mobil... Så julfint du gjort, granen är så vacker. Hela ditt hem andas lugn och härligt julmys. Jag har fixat det mesta som går och göra idag, bara musik och skinkmacka ikväll som väntar nu.
Önskar dig en riktigt GOD JUL ♥
Julkramar
AnnaMaria

House and Garden by Bia sa...

Vilken mullig gullig gran du har ;))
Här har det snöat i nästan två dygn, så vi har cirka 2 dm snö nu...härligt och juligt!
Önskar dej en GOD JUL!
Kram bia

Solstrimmor sa...

Så fint och vilsamt för själen! Ha det nu riktigt bra!

Julkramar från Eva-Mari

hagagården sa...

Så fint !!!! God jul till dig

angie sa...

dear kathrine, merry christmas !!! sine bilder er veldig vakker !!! elsker alle angie fra Tyskland

LissasVita sa...

En skön jul önskas av mig...till dig!! Kramen Lisbeth

Marie maräng sa...

Tittar in som hastigast för att önska dig en riktigt GOD JUL!

Kram Marie

Tidevarf sa...

Härliga Kathrine vilka underbara bilder som alltid.

Vill önska dig en ljuvlig jul.
Stor kram
Anneli

HWIT BLOGG sa...

Så fint och juligt hos dig!
Varmaste kramen,
Titti

Med en doft av lavendel sa...

Önskar dej en riktigt God Jul.
kram Annika

Jana sa...

Merry christmas!!!!!
Jana